Зареждане на електромобили за 15 мин – трябват малко мегавати и буфер
В този блог: Швейцарски изследователи демонстрират система за зареждане на електромобили за 15 минути.
За да е възможно да се зареждат много електромобили наведнъж, значително по-бързо отколкото сега, трябва да се изграждат системи с мощност по няколко мегавата. Преди години това ми изглеждаше немислимо, но сега въобще не мисля така…
Масимилиано Капецали, заместник директор на проекта на EPFL Energy Center and the research казва, че с този проект “Целта ни е да слезем под психологическата бариера от половин час, но има и място за подобрения.”
Вчера бях на среща с хора, които планират да си купуват Tesla електромобили и чух коментара “40 минути е много” когато споделих, че толкова време отнема зареждането на батерията на Model S до 80% на Supercharger станция на Tesla. “20 минути става,” довърши човекът.
Явно доста хора са на това мнение, щом като екипи от учени работят за съкращаване на времето за зареждане. В случая с швейцарския екип, експериментът е с 4.5 мегавата мощност, която позволява до 50 коли да бъдат зареждани едновременно с мощност 80-100 кВт всяка. Говорим за коли със средно 25 кВтч батерии.
Знаели са от самото начало, че им трябва решение против претоварване на мрежата. И са го намерили в “междинен” модул за съхранение на енергия, който бидейки с размерите на корабен контейнер просто можем да му викаме гигантска батерия.
Нея я пълнят когато е по-малко натоварването, например нощем, а после използват тази енергия за бързо зареждане на електромобили.
Сметките по проекта показват, че за зареждане на 200 електромобила дневно е нужна система от батерии с капацитет 2.2 мВтч, която би заела обема на четири корабни контейнера. Звучи огромно, но не е така – погледни плаца на една куриерска компания и ще видиш многократно по-големи обеми. Свиква се.
Беше ясно отдавна и от проекти като този се потвърждава отново и отново – електромобилите ще променят навиците ни. Няколко начина на зареждане ще съществуват заедно в бъдеще – бавно нощно зареждане в домашни условия и супер ускорено, когато пътуваме на дълги разстояния.
От: Hybridcars
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (63)
Една нормална бензиностанция в момента има доста по-големи по обем цистерни вкопани в земята. Т.е. ако бъде предвидено това решение, което изглежда логично е възможно в една бъдеща е-Станция да бъдат вкопани няколко големи подобни батерии, които да осигуряват зареждане и дори да прекъсне в мрежата те ще отдават енергия на автомобилите.
Една нормална бензиностанция в момента има доста по-големи по обем цистерни вкопани в земята. Т.е. ако бъде предвидено това решение, което изглежда логично е възможно в една бъдеща е-Станция да бъдат вкопани няколко големи подобни батерии, които да осигуряват зареждане и дори да прекъсне в мрежата те ще отдават енергия на автомобилите.
Съгласен съм с предишния коментар. И аз много често съм се питал, как ще се справим с огромните натоварвания на мрежата, при нарастване на популярността и използването на електромобилите. Това изглежда логично решение, а и мисля че батериите на Елон Мъск (големите) са разработени точно с тази цел. Ще има и недобросъвестни търговци, които ще шунтират или направо пропускат батериите за да намалят разходите за поддръжка, натоварвайки мрежата 😉 Мисля още, че след време 130те КВ на Тесла зарядното ще ни се видят малко, защото ако сложат 2х по-голяма батерия, това значи 2х по-дълго зареждане, ако искаш да я напълниш, а не само да “сипеш малко”. Явно трябва когато не е в движение, електромобила да се зарежда, при всяка възможност, тенденциозното ходене на зарядна, трябва да отпадне полека лека според мен, само ако се налага, или на дълъг път…
Съгласен съм с предишния коментар. И аз много често съм се питал, как ще се справим с огромните натоварвания на мрежата, при нарастване на популярността и използването на електромобилите. Това изглежда логично решение, а и мисля че батериите на Елон Мъск (големите) са разработени точно с тази цел. Ще има и недобросъвестни търговци, които ще шунтират или направо пропускат батериите за да намалят разходите за поддръжка, натоварвайки мрежата 😉 Мисля още, че след време 130те КВ на Тесла зарядното ще ни се видят малко, защото ако сложат 2х по-голяма батерия, това значи 2х по-дълго зареждане, ако искаш да я напълниш, а не само да “сипеш малко”. Явно трябва когато не е в движение, електромобила да се зарежда, при всяка възможност, тенденциозното ходене на зарядна, трябва да отпадне полека лека според мен, само ако се налага, или на дълъг път…
Разбира се!
Много съществена разлика между ДВГ автомобили и електромобил е възможността за домашно зареждане. При нормална ежедневна експлоатация всеки си зарежда бавно вечер в къщи.
Това е все едно да си имаш една малка тръбичка, която вечер да ти пълни бавно резервоара на колата почти без пари. При това положение много малко хора ще ходят по бензиностанции 🙂
С две думи – зареждащите пътьом електромобили ще са 1/10 от зареждащите по бензиностанциите ДВГ автомобили.
Разбира се!
Много съществена разлика между ДВГ автомобили и електромобил е възможността за домашно зареждане. При нормална ежедневна експлоатация всеки си зарежда бавно вечер в къщи.
Това е все едно да си имаш една малка тръбичка, която вечер да ти пълни бавно резервоара на колата почти без пари. При това положение много малко хора ще ходят по бензиностанции 🙂
С две думи – зареждащите пътьом електромобили ще са 1/10 от зареждащите по бензиностанциите ДВГ автомобили.
На теория и в момента е така докато са малко автомобилите. Ако позволите бих изразил мнение с несъгласие. Давам пример. След години 20-30 дори 50% да бъдат електрически (Дай Боже) в един 8 етажен блок няма как всички да могат да си зареждат у дома. Този пример за зареждане у дома е за къщи или малко фамилни сгради или гаражи. Масово автомобилите ни стоят на улицата или паркинга пред сградите, в които живеем. Следователно, ако не можем и на работа да зареждаме остава единствено варианта т.нар. е-Станция, т.е. новото поколение след бензиностанциите сега. Където да има складирано количество енергия, която да ни се дава за кратък период с бърза зарядна.
Просто станат ли много EV-тата няма как да има всеки достъп до домашно зарядно.
🙂
На теория и в момента е така докато са малко автомобилите. Ако позволите бих изразил мнение с несъгласие. Давам пример. След години 20-30 дори 50% да бъдат електрически (Дай Боже) в един 8 етажен блок няма как всички да могат да си зареждат у дома. Този пример за зареждане у дома е за къщи или малко фамилни сгради или гаражи. Масово автомобилите ни стоят на улицата или паркинга пред сградите, в които живеем. Следователно, ако не можем и на работа да зареждаме остава единствено варианта т.нар. е-Станция, т.е. новото поколение след бензиностанциите сега. Където да има складирано количество енергия, която да ни се дава за кратък период с бърза зарядна.
Просто станат ли много EV-тата няма как да има всеки достъп до домашно зарядно.
🙂
Точно така е, за съжаление няма как всеки да разполага с гараж където да зарежда. Също така на този етап не ми изглежда възможно да се направят жични или безжични зарядни по паркингите около блоковете – това ми се струва като пълен абсурд, евентуално в някои новостроящи се скъпарски квартали….. Но може да се почне от места като паркинги на големи офиси, магазини, молове, където може колата да престоява в що годе защитена и поддържана среда.
Зареждането си се очертава като сериозен проблем, с нарастване капацитета на батерията.
Точно така е, за съжаление няма как всеки да разполага с гараж където да зарежда. Също така на този етап не ми изглежда възможно да се направят жични или безжични зарядни по паркингите около блоковете – това ми се струва като пълен абсурд, евентуално в някои новостроящи се скъпарски квартали….. Но може да се почне от места като паркинги на големи офиси, магазини, молове, където може колата да престоява в що годе защитена и поддържана среда.
Зареждането си се очертава като сериозен проблем, с нарастване капацитета на батерията.
Съжалявам, но не съм съгласен и с двама Ви.
Без да се обиждате, но БГ реалностите с многоетажни блокове, без места за паркиране са изключение, а не правило. Нашата “система” или по-скоро липса на такава е най-малкото за съжаление. Просто не давайте пример с нашите блокове и безредно струпаните около тях коли защото картинката е жалка.
Във всяка една нормална държава многофамилните сгради си вървят с достатъчно парко места. Всеки човек ползващ автообил си осугурява съответното парко място.. било то открито или закрито.
Преди броени дни бях в Германия и в забутан квартал на неголям град видях закачен електромобил на изнесена колонка пред неголям блок.
Аз живея в сграда с 70 апартамента в БГ, но с достатъчно голям обособен паркинг към нея, като зарядкото наколата ми е изкарано навън със съответния електромер.
Дорки когато за известни периоди съм живял в София, съм си плащал символичен наем от 100тина лв за подземен гараж (тогава още няма ел. автомобил).
Уви, наследството на панелките и прехода няма да изчезне изведнъж, но би било абсурдно да е същото след 30 години да речем..Ако обстоятелствата го наложат – няма никакъв проблем да се случат нещата дори при нас.. Представете си за момент, че изведнъж петрола за гориво тръгне да изчезва.. мислите ли, че няма да се сложи ред в паркирането, да се изградят многоетажни паркиги и пр.. ще стане за броени години ако има зор.. значи може
Моля, не се обиждайте ако живеете в БГ панелен блок.
Съжалявам, но не съм съгласен и с двама Ви.
Без да се обиждате, но БГ реалностите с многоетажни блокове, без места за паркиране са изключение, а не правило. Нашата “система” или по-скоро липса на такава е най-малкото за съжаление. Просто не давайте пример с нашите блокове и безредно струпаните около тях коли защото картинката е жалка.
Във всяка една нормална държава многофамилните сгради си вървят с достатъчно парко места. Всеки човек ползващ автообил си осугурява съответното парко място.. било то открито или закрито.
Преди броени дни бях в Германия и в забутан квартал на неголям град видях закачен електромобил на изнесена колонка пред неголям блок.
Аз живея в сграда с 70 апартамента в БГ, но с достатъчно голям обособен паркинг към нея, като зарядкото наколата ми е изкарано навън със съответния електромер.
Дорки когато за известни периоди съм живял в София, съм си плащал символичен наем от 100тина лв за подземен гараж (тогава още няма ел. автомобил).
Уви, наследството на панелките и прехода няма да изчезне изведнъж, но би било абсурдно да е същото след 30 години да речем..Ако обстоятелствата го наложат – няма никакъв проблем да се случат нещата дори при нас.. Представете си за момент, че изведнъж петрола за гориво тръгне да изчезва.. мислите ли, че няма да се сложи ред в паркирането, да се изградят многоетажни паркиги и пр.. ще стане за броени години ако има зор.. значи може
Моля, не се обиждайте ако живеете в БГ панелен блок.
За моженето съм много съгласен – иска ли човек, намира начин.
Иначе някъде през 2012 г. започнах да търся [LINK=http://www.ecars.bg/hybrids/item/2888-reshenie-zarezhdane-elektromobil-pred-bloka-bulgaria][B]решение за електромобил пред блока[/B][/LINK] и определено го виждам в регулиране на пространствата и изграждане на паркинги по места – има начин, въпрос на планиране и инвестиция, пък всеки, който иска, ще може да си плаща наем за парко място и зареждане или каквито модели се покаже, че работят най-добре.
За моженето съм много съгласен – иска ли човек, намира начин.
Иначе някъде през 2012 г. започнах да търся [LINK=http://www.ecars.bg/hybrids/item/2888-reshenie-zarezhdane-elektromobil-pred-bloka-bulgaria][B]решение за електромобил пред блока[/B][/LINK] и определено го виждам в регулиране на пространствата и изграждане на паркинги по места – има начин, въпрос на планиране и инвестиция, пък всеки, който иска, ще може да си плаща наем за парко място и зареждане или каквито модели се покаже, че работят най-добре.
Една нормална бензиностанция в момента има доста по-големи по обем цистерни вкопани в земята. Т.е. ако бъде предвидено това решение, което изглежда логично е възможно в една бъдеща е-Станция да бъдат вкопани няколко големи подобни батерии, които да осигуряват зареждане и дори да прекъсне в мрежата те ще отдават енергия на автомобилите.
Съгласен съм с предишния коментар. И аз много често съм се питал, как ще се справим с огромните натоварвания на мрежата, при нарастване на популярността и използването на електромобилите. Това изглежда логично решение, а и мисля че батериите на Елон Мъск (големите) са разработени точно с тази цел. Ще има и недобросъвестни търговци, които ще шунтират или направо пропускат батериите за да намалят разходите за поддръжка, натоварвайки мрежата 😉 Мисля още, че след време 130те КВ на Тесла зарядното ще ни се видят малко, защото ако сложат 2х по-голяма батерия, това значи 2х по-дълго зареждане, ако искаш да я напълниш, а не само да “сипеш малко”. Явно трябва когато не е в движение, електромобила да се зарежда, при всяка възможност, тенденциозното ходене на зарядна, трябва да отпадне полека лека според мен, само ако се налага, или на дълъг път…
Една нормална бензиностанция в момента има доста по-големи по обем цистерни вкопани в земята. Т.е. ако бъде предвидено това решение, което изглежда логично е възможно в една бъдеща е-Станция да бъдат вкопани няколко големи подобни батерии, които да осигуряват зареждане и дори да прекъсне в мрежата те ще отдават енергия на автомобилите.
Разбира се!
Много съществена разлика между ДВГ автомобили и електромобил е възможността за домашно зареждане. При нормална ежедневна експлоатация всеки си зарежда бавно вечер в къщи.
Това е все едно да си имаш една малка тръбичка, която вечер да ти пълни бавно резервоара на колата почти без пари. При това положение много малко хора ще ходят по бензиностанции 🙂
С две думи – зареждащите пътьом електромобили ще са 1/10 от зареждащите по бензиностанциите ДВГ автомобили.
Съгласен съм с предишния коментар. И аз много често съм се питал, как ще се справим с огромните натоварвания на мрежата, при нарастване на популярността и използването на електромобилите. Това изглежда логично решение, а и мисля че батериите на Елон Мъск (големите) са разработени точно с тази цел. Ще има и недобросъвестни търговци, които ще шунтират или направо пропускат батериите за да намалят разходите за поддръжка, натоварвайки мрежата 😉 Мисля още, че след време 130те КВ на Тесла зарядното ще ни се видят малко, защото ако сложат 2х по-голяма батерия, това значи 2х по-дълго зареждане, ако искаш да я напълниш, а не само да “сипеш малко”. Явно трябва когато не е в движение, електромобила да се зарежда, при всяка възможност, тенденциозното ходене на зарядна, трябва да отпадне полека лека според мен, само ако се налага, или на дълъг път…
Разбира се!
Много съществена разлика между ДВГ автомобили и електромобил е възможността за домашно зареждане. При нормална ежедневна експлоатация всеки си зарежда бавно вечер в къщи.
Това е все едно да си имаш една малка тръбичка, която вечер да ти пълни бавно резервоара на колата почти без пари. При това положение много малко хора ще ходят по бензиностанции 🙂
С две думи – зареждащите пътьом електромобили ще са 1/10 от зареждащите по бензиностанциите ДВГ автомобили.
На теория и в момента е така докато са малко автомобилите. Ако позволите бих изразил мнение с несъгласие. Давам пример. След години 20-30 дори 50% да бъдат електрически (Дай Боже) в един 8 етажен блок няма как всички да могат да си зареждат у дома. Този пример за зареждане у дома е за къщи или малко фамилни сгради или гаражи. Масово автомобилите ни стоят на улицата или паркинга пред сградите, в които живеем. Следователно, ако не можем и на работа да зареждаме остава единствено варианта т.нар. е-Станция, т.е. новото поколение след бензиностанциите сега. Където да има складирано количество енергия, която да ни се дава за кратък период с бърза зарядна.
Просто станат ли много EV-тата няма как да има всеки достъп до домашно зарядно.
🙂
Точно така е, за съжаление няма как всеки да разполага с гараж където да зарежда. Също така на този етап не ми изглежда възможно да се направят жични или безжични зарядни по паркингите около блоковете – това ми се струва като пълен абсурд, евентуално в някои новостроящи се скъпарски квартали….. Но може да се почне от места като паркинги на големи офиси, магазини, молове, където може колата да престоява в що годе защитена и поддържана среда.
Зареждането си се очертава като сериозен проблем, с нарастване капацитета на батерията.
На теория и в момента е така докато са малко автомобилите. Ако позволите бих изразил мнение с несъгласие. Давам пример. След години 20-30 дори 50% да бъдат електрически (Дай Боже) в един 8 етажен блок няма как всички да могат да си зареждат у дома. Този пример за зареждане у дома е за къщи или малко фамилни сгради или гаражи. Масово автомобилите ни стоят на улицата или паркинга пред сградите, в които живеем. Следователно, ако не можем и на работа да зареждаме остава единствено варианта т.нар. е-Станция, т.е. новото поколение след бензиностанциите сега. Където да има складирано количество енергия, която да ни се дава за кратък период с бърза зарядна.
Просто станат ли много EV-тата няма как да има всеки достъп до домашно зарядно.
🙂
Съжалявам, но не съм съгласен и с двама Ви.
Без да се обиждате, но БГ реалностите с многоетажни блокове, без места за паркиране са изключение, а не правило. Нашата “система” или по-скоро липса на такава е най-малкото за съжаление. Просто не давайте пример с нашите блокове и безредно струпаните около тях коли защото картинката е жалка.
Във всяка една нормална държава многофамилните сгради си вървят с достатъчно парко места. Всеки човек ползващ автообил си осугурява съответното парко място.. било то открито или закрито.
Преди броени дни бях в Германия и в забутан квартал на неголям град видях закачен електромобил на изнесена колонка пред неголям блок.
Аз живея в сграда с 70 апартамента в БГ, но с достатъчно голям обособен паркинг към нея, като зарядкото наколата ми е изкарано навън със съответния електромер.
Дорки когато за известни периоди съм живял в София, съм си плащал символичен наем от 100тина лв за подземен гараж (тогава още няма ел. автомобил).
Уви, наследството на панелките и прехода няма да изчезне изведнъж, но би било абсурдно да е същото след 30 години да речем..Ако обстоятелствата го наложат – няма никакъв проблем да се случат нещата дори при нас.. Представете си за момент, че изведнъж петрола за гориво тръгне да изчезва.. мислите ли, че няма да се сложи ред в паркирането, да се изградят многоетажни паркиги и пр.. ще стане за броени години ако има зор.. значи може
Моля, не се обиждайте ако живеете в БГ панелен блок.
Точно така е, за съжаление няма как всеки да разполага с гараж където да зарежда. Също така на този етап не ми изглежда възможно да се направят жични или безжични зарядни по паркингите около блоковете – това ми се струва като пълен абсурд, евентуално в някои новостроящи се скъпарски квартали….. Но може да се почне от места като паркинги на големи офиси, магазини, молове, където може колата да престоява в що годе защитена и поддържана среда.
Зареждането си се очертава като сериозен проблем, с нарастване капацитета на батерията.
За моженето съм много съгласен – иска ли човек, намира начин.
Иначе някъде през 2012 г. започнах да търся [LINK=http://www.ecars.bg/hybrids/item/2888-reshenie-zarezhdane-elektromobil-pred-bloka-bulgaria][B]решение за електромобил пред блока[/B][/LINK] и определено го виждам в регулиране на пространствата и изграждане на паркинги по места – има начин, въпрос на планиране и инвестиция, пък всеки, който иска, ще може да си плаща наем за парко място и зареждане или каквито модели се покаже, че работят най-добре.
Съжалявам, но не съм съгласен и с двама Ви.
Без да се обиждате, но БГ реалностите с многоетажни блокове, без места за паркиране са изключение, а не правило. Нашата “система” или по-скоро липса на такава е най-малкото за съжаление. Просто не давайте пример с нашите блокове и безредно струпаните около тях коли защото картинката е жалка.
Във всяка една нормална държава многофамилните сгради си вървят с достатъчно парко места. Всеки човек ползващ автообил си осугурява съответното парко място.. било то открито или закрито.
Преди броени дни бях в Германия и в забутан квартал на неголям град видях закачен електромобил на изнесена колонка пред неголям блок.
Аз живея в сграда с 70 апартамента в БГ, но с достатъчно голям обособен паркинг към нея, като зарядкото наколата ми е изкарано навън със съответния електромер.
Дорки когато за известни периоди съм живял в София, съм си плащал символичен наем от 100тина лв за подземен гараж (тогава още няма ел. автомобил).
Уви, наследството на панелките и прехода няма да изчезне изведнъж, но би било абсурдно да е същото след 30 години да речем..Ако обстоятелствата го наложат – няма никакъв проблем да се случат нещата дори при нас.. Представете си за момент, че изведнъж петрола за гориво тръгне да изчезва.. мислите ли, че няма да се сложи ред в паркирането, да се изградят многоетажни паркиги и пр.. ще стане за броени години ако има зор.. значи може
Моля, не се обиждайте ако живеете в БГ панелен блок.
За моженето съм много съгласен – иска ли човек, намира начин.
Иначе някъде през 2012 г. започнах да търся [LINK=http://www.ecars.bg/hybrids/item/2888-reshenie-zarezhdane-elektromobil-pred-bloka-bulgaria][B]решение за електромобил пред блока[/B][/LINK] и определено го виждам в регулиране на пространствата и изграждане на паркинги по места – има начин, въпрос на планиране и инвестиция, пък всеки, който иска, ще може да си плаща наем за парко място и зареждане или каквито модели се покаже, че работят най-добре.
Една нормална бензиностанция в момента има доста по-големи по обем цистерни вкопани в земята. Т.е. ако бъде предвидено това решение, което изглежда логично е възможно в една бъдеща е-Станция да бъдат вкопани няколко големи подобни батерии, които да осигуряват зареждане и дори да прекъсне в мрежата те ще отдават енергия на автомобилите.
Съгласен съм с предишния коментар. И аз много често съм се питал, как ще се справим с огромните натоварвания на мрежата, при нарастване на популярността и използването на електромобилите. Това изглежда логично решение, а и мисля че батериите на Елон Мъск (големите) са разработени точно с тази цел. Ще има и недобросъвестни търговци, които ще шунтират или направо пропускат батериите за да намалят разходите за поддръжка, натоварвайки мрежата 😉 Мисля още, че след време 130те КВ на Тесла зарядното ще ни се видят малко, защото ако сложат 2х по-голяма батерия, това значи 2х по-дълго зареждане, ако искаш да я напълниш, а не само да “сипеш малко”. Явно трябва когато не е в движение, електромобила да се зарежда, при всяка възможност, тенденциозното ходене на зарядна, трябва да отпадне полека лека според мен, само ако се налага, или на дълъг път…
Разбира се!
Много съществена разлика между ДВГ автомобили и електромобил е възможността за домашно зареждане. При нормална ежедневна експлоатация всеки си зарежда бавно вечер в къщи.
Това е все едно да си имаш една малка тръбичка, която вечер да ти пълни бавно резервоара на колата почти без пари. При това положение много малко хора ще ходят по бензиностанции 🙂
С две думи – зареждащите пътьом електромобили ще са 1/10 от зареждащите по бензиностанциите ДВГ автомобили.
На теория и в момента е така докато са малко автомобилите. Ако позволите бих изразил мнение с несъгласие. Давам пример. След години 20-30 дори 50% да бъдат електрически (Дай Боже) в един 8 етажен блок няма как всички да могат да си зареждат у дома. Този пример за зареждане у дома е за къщи или малко фамилни сгради или гаражи. Масово автомобилите ни стоят на улицата или паркинга пред сградите, в които живеем. Следователно, ако не можем и на работа да зареждаме остава единствено варианта т.нар. е-Станция, т.е. новото поколение след бензиностанциите сега. Където да има складирано количество енергия, която да ни се дава за кратък период с бърза зарядна.
Просто станат ли много EV-тата няма как да има всеки достъп до домашно зарядно.
🙂
Точно така е, за съжаление няма как всеки да разполага с гараж където да зарежда. Също така на този етап не ми изглежда възможно да се направят жични или безжични зарядни по паркингите около блоковете – това ми се струва като пълен абсурд, евентуално в някои новостроящи се скъпарски квартали….. Но може да се почне от места като паркинги на големи офиси, магазини, молове, където може колата да престоява в що годе защитена и поддържана среда.
Зареждането си се очертава като сериозен проблем, с нарастване капацитета на батерията.
Съжалявам, но не съм съгласен и с двама Ви.
Без да се обиждате, но БГ реалностите с многоетажни блокове, без места за паркиране са изключение, а не правило. Нашата “система” или по-скоро липса на такава е най-малкото за съжаление. Просто не давайте пример с нашите блокове и безредно струпаните около тях коли защото картинката е жалка.
Във всяка една нормална държава многофамилните сгради си вървят с достатъчно парко места. Всеки човек ползващ автообил си осугурява съответното парко място.. било то открито или закрито.
Преди броени дни бях в Германия и в забутан квартал на неголям град видях закачен електромобил на изнесена колонка пред неголям блок.
Аз живея в сграда с 70 апартамента в БГ, но с достатъчно голям обособен паркинг към нея, като зарядкото наколата ми е изкарано навън със съответния електромер.
Дорки когато за известни периоди съм живял в София, съм си плащал символичен наем от 100тина лв за подземен гараж (тогава още няма ел. автомобил).
Уви, наследството на панелките и прехода няма да изчезне изведнъж, но би било абсурдно да е същото след 30 години да речем..Ако обстоятелствата го наложат – няма никакъв проблем да се случат нещата дори при нас.. Представете си за момент, че изведнъж петрола за гориво тръгне да изчезва.. мислите ли, че няма да се сложи ред в паркирането, да се изградят многоетажни паркиги и пр.. ще стане за броени години ако има зор.. значи може
Моля, не се обиждайте ако живеете в БГ панелен блок.
За моженето съм много съгласен – иска ли човек, намира начин.
Иначе някъде през 2012 г. започнах да търся [LINK=http://www.ecars.bg/hybrids/item/2888-reshenie-zarezhdane-elektromobil-pred-bloka-bulgaria][B]решение за електромобил пред блока[/B][/LINK] и определено го виждам в регулиране на пространствата и изграждане на паркинги по места – има начин, въпрос на планиране и инвестиция, пък всеки, който иска, ще може да си плаща наем за парко място и зареждане или каквито модели се покаже, че работят най-добре.
Една нормална бензиностанция в момента има доста по-големи по обем цистерни вкопани в земята. Т.е. ако бъде предвидено това решение, което изглежда логично е възможно в една бъдеща е-Станция да бъдат вкопани няколко големи подобни батерии, които да осигуряват зареждане и дори да прекъсне в мрежата те ще отдават енергия на автомобилите.
Съгласен съм с предишния коментар. И аз много често съм се питал, как ще се справим с огромните натоварвания на мрежата, при нарастване на популярността и използването на електромобилите. Това изглежда логично решение, а и мисля че батериите на Елон Мъск (големите) са разработени точно с тази цел. Ще има и недобросъвестни търговци, които ще шунтират или направо пропускат батериите за да намалят разходите за поддръжка, натоварвайки мрежата 😉 Мисля още, че след време 130те КВ на Тесла зарядното ще ни се видят малко, защото ако сложат 2х по-голяма батерия, това значи 2х по-дълго зареждане, ако искаш да я напълниш, а не само да “сипеш малко”. Явно трябва когато не е в движение, електромобила да се зарежда, при всяка възможност, тенденциозното ходене на зарядна, трябва да отпадне полека лека според мен, само ако се налага, или на дълъг път…
Разбира се!
Много съществена разлика между ДВГ автомобили и електромобил е възможността за домашно зареждане. При нормална ежедневна експлоатация всеки си зарежда бавно вечер в къщи.
Това е все едно да си имаш една малка тръбичка, която вечер да ти пълни бавно резервоара на колата почти без пари. При това положение много малко хора ще ходят по бензиностанции 🙂
С две думи – зареждащите пътьом електромобили ще са 1/10 от зареждащите по бензиностанциите ДВГ автомобили.
На теория и в момента е така докато са малко автомобилите. Ако позволите бих изразил мнение с несъгласие. Давам пример. След години 20-30 дори 50% да бъдат електрически (Дай Боже) в един 8 етажен блок няма как всички да могат да си зареждат у дома. Този пример за зареждане у дома е за къщи или малко фамилни сгради или гаражи. Масово автомобилите ни стоят на улицата или паркинга пред сградите, в които живеем. Следователно, ако не можем и на работа да зареждаме остава единствено варианта т.нар. е-Станция, т.е. новото поколение след бензиностанциите сега. Където да има складирано количество енергия, която да ни се дава за кратък период с бърза зарядна.
Просто станат ли много EV-тата няма как да има всеки достъп до домашно зарядно.
🙂
Точно така е, за съжаление няма как всеки да разполага с гараж където да зарежда. Също така на този етап не ми изглежда възможно да се направят жични или безжични зарядни по паркингите около блоковете – това ми се струва като пълен абсурд, евентуално в някои новостроящи се скъпарски квартали….. Но може да се почне от места като паркинги на големи офиси, магазини, молове, където може колата да престоява в що годе защитена и поддържана среда.
Зареждането си се очертава като сериозен проблем, с нарастване капацитета на батерията.
Съжалявам, но не съм съгласен и с двама Ви.
Без да се обиждате, но БГ реалностите с многоетажни блокове, без места за паркиране са изключение, а не правило. Нашата “система” или по-скоро липса на такава е най-малкото за съжаление. Просто не давайте пример с нашите блокове и безредно струпаните около тях коли защото картинката е жалка.
Във всяка една нормална държава многофамилните сгради си вървят с достатъчно парко места. Всеки човек ползващ автообил си осугурява съответното парко място.. било то открито или закрито.
Преди броени дни бях в Германия и в забутан квартал на неголям град видях закачен електромобил на изнесена колонка пред неголям блок.
Аз живея в сграда с 70 апартамента в БГ, но с достатъчно голям обособен паркинг към нея, като зарядкото наколата ми е изкарано навън със съответния електромер.
Дорки когато за известни периоди съм живял в София, съм си плащал символичен наем от 100тина лв за подземен гараж (тогава още няма ел. автомобил).
Уви, наследството на панелките и прехода няма да изчезне изведнъж, но би било абсурдно да е същото след 30 години да речем..Ако обстоятелствата го наложат – няма никакъв проблем да се случат нещата дори при нас.. Представете си за момент, че изведнъж петрола за гориво тръгне да изчезва.. мислите ли, че няма да се сложи ред в паркирането, да се изградят многоетажни паркиги и пр.. ще стане за броени години ако има зор.. значи може
Моля, не се обиждайте ако живеете в БГ панелен блок.
За моженето съм много съгласен – иска ли човек, намира начин.
Иначе някъде през 2012 г. започнах да търся [LINK=http://www.ecars.bg/hybrids/item/2888-reshenie-zarezhdane-elektromobil-pred-bloka-bulgaria][B]решение за електромобил пред блока[/B][/LINK] и определено го виждам в регулиране на пространствата и изграждане на паркинги по места – има начин, въпрос на планиране и инвестиция, пък всеки, който иска, ще може да си плаща наем за парко място и зареждане или каквито модели се покаже, че работят най-добре.
Една нормална бензиностанция в момента има доста по-големи по обем цистерни вкопани в земята. Т.е. ако бъде предвидено това решение, което изглежда логично е възможно в една бъдеща е-Станция да бъдат вкопани няколко големи подобни батерии, които да осигуряват зареждане и дори да прекъсне в мрежата те ще отдават енергия на автомобилите.
Съгласен съм с предишния коментар. И аз много често съм се питал, как ще се справим с огромните натоварвания на мрежата, при нарастване на популярността и използването на електромобилите. Това изглежда логично решение, а и мисля че батериите на Елон Мъск (големите) са разработени точно с тази цел. Ще има и недобросъвестни търговци, които ще шунтират или направо пропускат батериите за да намалят разходите за поддръжка, натоварвайки мрежата 😉 Мисля още, че след време 130те КВ на Тесла зарядното ще ни се видят малко, защото ако сложат 2х по-голяма батерия, това значи 2х по-дълго зареждане, ако искаш да я напълниш, а не само да “сипеш малко”. Явно трябва когато не е в движение, електромобила да се зарежда, при всяка възможност, тенденциозното ходене на зарядна, трябва да отпадне полека лека според мен, само ако се налага, или на дълъг път…
Разбира се!
Много съществена разлика между ДВГ автомобили и електромобил е възможността за домашно зареждане. При нормална ежедневна експлоатация всеки си зарежда бавно вечер в къщи.
Това е все едно да си имаш една малка тръбичка, която вечер да ти пълни бавно резервоара на колата почти без пари. При това положение много малко хора ще ходят по бензиностанции 🙂
С две думи – зареждащите пътьом електромобили ще са 1/10 от зареждащите по бензиностанциите ДВГ автомобили.
На теория и в момента е така докато са малко автомобилите. Ако позволите бих изразил мнение с несъгласие. Давам пример. След години 20-30 дори 50% да бъдат електрически (Дай Боже) в един 8 етажен блок няма как всички да могат да си зареждат у дома. Този пример за зареждане у дома е за къщи или малко фамилни сгради или гаражи. Масово автомобилите ни стоят на улицата или паркинга пред сградите, в които живеем. Следователно, ако не можем и на работа да зареждаме остава единствено варианта т.нар. е-Станция, т.е. новото поколение след бензиностанциите сега. Където да има складирано количество енергия, която да ни се дава за кратък период с бърза зарядна.
Просто станат ли много EV-тата няма как да има всеки достъп до домашно зарядно.
🙂
Точно така е, за съжаление няма как всеки да разполага с гараж където да зарежда. Също така на този етап не ми изглежда възможно да се направят жични или безжични зарядни по паркингите около блоковете – това ми се струва като пълен абсурд, евентуално в някои новостроящи се скъпарски квартали….. Но може да се почне от места като паркинги на големи офиси, магазини, молове, където може колата да престоява в що годе защитена и поддържана среда.
Зареждането си се очертава като сериозен проблем, с нарастване капацитета на батерията.
Съжалявам, но не съм съгласен и с двама Ви.
Без да се обиждате, но БГ реалностите с многоетажни блокове, без места за паркиране са изключение, а не правило. Нашата “система” или по-скоро липса на такава е най-малкото за съжаление. Просто не давайте пример с нашите блокове и безредно струпаните около тях коли защото картинката е жалка.
Във всяка една нормална държава многофамилните сгради си вървят с достатъчно парко места. Всеки човек ползващ автообил си осугурява съответното парко място.. било то открито или закрито.
Преди броени дни бях в Германия и в забутан квартал на неголям град видях закачен електромобил на изнесена колонка пред неголям блок.
Аз живея в сграда с 70 апартамента в БГ, но с достатъчно голям обособен паркинг към нея, като зарядкото наколата ми е изкарано навън със съответния електромер.
Дорки когато за известни периоди съм живял в София, съм си плащал символичен наем от 100тина лв за подземен гараж (тогава още няма ел. автомобил).
Уви, наследството на панелките и прехода няма да изчезне изведнъж, но би било абсурдно да е същото след 30 години да речем..Ако обстоятелствата го наложат – няма никакъв проблем да се случат нещата дори при нас.. Представете си за момент, че изведнъж петрола за гориво тръгне да изчезва.. мислите ли, че няма да се сложи ред в паркирането, да се изградят многоетажни паркиги и пр.. ще стане за броени години ако има зор.. значи може
Моля, не се обиждайте ако живеете в БГ панелен блок.
За моженето съм много съгласен – иска ли човек, намира начин.
Иначе някъде през 2012 г. започнах да търся [LINK=http://www.ecars.bg/hybrids/item/2888-reshenie-zarezhdane-elektromobil-pred-bloka-bulgaria][B]решение за електромобил пред блока[/B][/LINK] и определено го виждам в регулиране на пространствата и изграждане на паркинги по места – има начин, въпрос на планиране и инвестиция, пък всеки, който иска, ще може да си плаща наем за парко място и зареждане или каквито модели се покаже, че работят най-добре.
Една нормална бензиностанция в момента има доста по-големи по обем цистерни вкопани в земята. Т.е. ако бъде предвидено това решение, което изглежда логично е възможно в една бъдеща е-Станция да бъдат вкопани няколко големи подобни батерии, които да осигуряват зареждане и дори да прекъсне в мрежата те ще отдават енергия на автомобилите.
Съгласен съм с предишния коментар. И аз много често съм се питал, как ще се справим с огромните натоварвания на мрежата, при нарастване на популярността и използването на електромобилите. Това изглежда логично решение, а и мисля че батериите на Елон Мъск (големите) са разработени точно с тази цел. Ще има и недобросъвестни търговци, които ще шунтират или направо пропускат батериите за да намалят разходите за поддръжка, натоварвайки мрежата 😉 Мисля още, че след време 130те КВ на Тесла зарядното ще ни се видят малко, защото ако сложат 2х по-голяма батерия, това значи 2х по-дълго зареждане, ако искаш да я напълниш, а не само да “сипеш малко”. Явно трябва когато не е в движение, електромобила да се зарежда, при всяка възможност, тенденциозното ходене на зарядна, трябва да отпадне полека лека според мен, само ако се налага, или на дълъг път…
Разбира се!
Много съществена разлика между ДВГ автомобили и електромобил е възможността за домашно зареждане. При нормална ежедневна експлоатация всеки си зарежда бавно вечер в къщи.
Това е все едно да си имаш една малка тръбичка, която вечер да ти пълни бавно резервоара на колата почти без пари. При това положение много малко хора ще ходят по бензиностанции 🙂
С две думи – зареждащите пътьом електромобили ще са 1/10 от зареждащите по бензиностанциите ДВГ автомобили.
На теория и в момента е така докато са малко автомобилите. Ако позволите бих изразил мнение с несъгласие. Давам пример. След години 20-30 дори 50% да бъдат електрически (Дай Боже) в един 8 етажен блок няма как всички да могат да си зареждат у дома. Този пример за зареждане у дома е за къщи или малко фамилни сгради или гаражи. Масово автомобилите ни стоят на улицата или паркинга пред сградите, в които живеем. Следователно, ако не можем и на работа да зареждаме остава единствено варианта т.нар. е-Станция, т.е. новото поколение след бензиностанциите сега. Където да има складирано количество енергия, която да ни се дава за кратък период с бърза зарядна.
Просто станат ли много EV-тата няма как да има всеки достъп до домашно зарядно.
🙂
Точно така е, за съжаление няма как всеки да разполага с гараж където да зарежда. Също така на този етап не ми изглежда възможно да се направят жични или безжични зарядни по паркингите около блоковете – това ми се струва като пълен абсурд, евентуално в някои новостроящи се скъпарски квартали….. Но може да се почне от места като паркинги на големи офиси, магазини, молове, където може колата да престоява в що годе защитена и поддържана среда.
Зареждането си се очертава като сериозен проблем, с нарастване капацитета на батерията.
Съжалявам, но не съм съгласен и с двама Ви.
Без да се обиждате, но БГ реалностите с многоетажни блокове, без места за паркиране са изключение, а не правило. Нашата “система” или по-скоро липса на такава е най-малкото за съжаление. Просто не давайте пример с нашите блокове и безредно струпаните около тях коли защото картинката е жалка.
Във всяка една нормална държава многофамилните сгради си вървят с достатъчно парко места. Всеки човек ползващ автообил си осугурява съответното парко място.. било то открито или закрито.
Преди броени дни бях в Германия и в забутан квартал на неголям град видях закачен електромобил на изнесена колонка пред неголям блок.
Аз живея в сграда с 70 апартамента в БГ, но с достатъчно голям обособен паркинг към нея, като зарядкото наколата ми е изкарано навън със съответния електромер.
Дорки когато за известни периоди съм живял в София, съм си плащал символичен наем от 100тина лв за подземен гараж (тогава още няма ел. автомобил).
Уви, наследството на панелките и прехода няма да изчезне изведнъж, но би било абсурдно да е същото след 30 години да речем..Ако обстоятелствата го наложат – няма никакъв проблем да се случат нещата дори при нас.. Представете си за момент, че изведнъж петрола за гориво тръгне да изчезва.. мислите ли, че няма да се сложи ред в паркирането, да се изградят многоетажни паркиги и пр.. ще стане за броени години ако има зор.. значи може
Моля, не се обиждайте ако живеете в БГ панелен блок.
За моженето съм много съгласен – иска ли човек, намира начин.
Иначе някъде през 2012 г. започнах да търся [LINK=http://www.ecars.bg/hybrids/item/2888-reshenie-zarezhdane-elektromobil-pred-bloka-bulgaria][B]решение за електромобил пред блока[/B][/LINK] и определено го виждам в регулиране на пространствата и изграждане на паркинги по места – има начин, въпрос на планиране и инвестиция, пък всеки, който иска, ще може да си плаща наем за парко място и зареждане или каквито модели се покаже, че работят най-добре.
Една нормална бензиностанция в момента има доста по-големи по обем цистерни вкопани в земята. Т.е. ако бъде предвидено това решение, което изглежда логично е възможно в една бъдеща е-Станция да бъдат вкопани няколко големи подобни батерии, които да осигуряват зареждане и дори да прекъсне в мрежата те ще отдават енергия на автомобилите.
Съгласен съм с предишния коментар. И аз много често съм се питал, как ще се справим с огромните натоварвания на мрежата, при нарастване на популярността и използването на електромобилите. Това изглежда логично решение, а и мисля че батериите на Елон Мъск (големите) са разработени точно с тази цел. Ще има и недобросъвестни търговци, които ще шунтират или направо пропускат батериите за да намалят разходите за поддръжка, натоварвайки мрежата 😉 Мисля още, че след време 130те КВ на Тесла зарядното ще ни се видят малко, защото ако сложат 2х по-голяма батерия, това значи 2х по-дълго зареждане, ако искаш да я напълниш, а не само да “сипеш малко”. Явно трябва когато не е в движение, електромобила да се зарежда, при всяка възможност, тенденциозното ходене на зарядна, трябва да отпадне полека лека според мен, само ако се налага, или на дълъг път…
Разбира се!
Много съществена разлика между ДВГ автомобили и електромобил е възможността за домашно зареждане. При нормална ежедневна експлоатация всеки си зарежда бавно вечер в къщи.
Това е все едно да си имаш една малка тръбичка, която вечер да ти пълни бавно резервоара на колата почти без пари. При това положение много малко хора ще ходят по бензиностанции 🙂
С две думи – зареждащите пътьом електромобили ще са 1/10 от зареждащите по бензиностанциите ДВГ автомобили.
На теория и в момента е така докато са малко автомобилите. Ако позволите бих изразил мнение с несъгласие. Давам пример. След години 20-30 дори 50% да бъдат електрически (Дай Боже) в един 8 етажен блок няма как всички да могат да си зареждат у дома. Този пример за зареждане у дома е за къщи или малко фамилни сгради или гаражи. Масово автомобилите ни стоят на улицата или паркинга пред сградите, в които живеем. Следователно, ако не можем и на работа да зареждаме остава единствено варианта т.нар. е-Станция, т.е. новото поколение след бензиностанциите сега. Където да има складирано количество енергия, която да ни се дава за кратък период с бърза зарядна.
Просто станат ли много EV-тата няма как да има всеки достъп до домашно зарядно.
🙂
Точно така е, за съжаление няма как всеки да разполага с гараж където да зарежда. Също така на този етап не ми изглежда възможно да се направят жични или безжични зарядни по паркингите около блоковете – това ми се струва като пълен абсурд, евентуално в някои новостроящи се скъпарски квартали….. Но може да се почне от места като паркинги на големи офиси, магазини, молове, където може колата да престоява в що годе защитена и поддържана среда.
Зареждането си се очертава като сериозен проблем, с нарастване капацитета на батерията.
Съжалявам, но не съм съгласен и с двама Ви.
Без да се обиждате, но БГ реалностите с многоетажни блокове, без места за паркиране са изключение, а не правило. Нашата “система” или по-скоро липса на такава е най-малкото за съжаление. Просто не давайте пример с нашите блокове и безредно струпаните около тях коли защото картинката е жалка.
Във всяка една нормална държава многофамилните сгради си вървят с достатъчно парко места. Всеки човек ползващ автообил си осугурява съответното парко място.. било то открито или закрито.
Преди броени дни бях в Германия и в забутан квартал на неголям град видях закачен електромобил на изнесена колонка пред неголям блок.
Аз живея в сграда с 70 апартамента в БГ, но с достатъчно голям обособен паркинг към нея, като зарядкото наколата ми е изкарано навън със съответния електромер.
Дорки когато за известни периоди съм живял в София, съм си плащал символичен наем от 100тина лв за подземен гараж (тогава още няма ел. автомобил).
Уви, наследството на панелките и прехода няма да изчезне изведнъж, но би било абсурдно да е същото след 30 години да речем..Ако обстоятелствата го наложат – няма никакъв проблем да се случат нещата дори при нас.. Представете си за момент, че изведнъж петрола за гориво тръгне да изчезва.. мислите ли, че няма да се сложи ред в паркирането, да се изградят многоетажни паркиги и пр.. ще стане за броени години ако има зор.. значи може
Моля, не се обиждайте ако живеете в БГ панелен блок.
За моженето съм много съгласен – иска ли човек, намира начин.
Иначе някъде през 2012 г. започнах да търся [LINK=http://www.ecars.bg/hybrids/item/2888-reshenie-zarezhdane-elektromobil-pred-bloka-bulgaria][B]решение за електромобил пред блока[/B][/LINK] и определено го виждам в регулиране на пространствата и изграждане на паркинги по места – има начин, въпрос на планиране и инвестиция, пък всеки, който иска, ще може да си плаща наем за парко място и зареждане или каквито модели се покаже, че работят най-добре.