Германското правителство одобри финансовите стимули за електромобили

elektromobili-germania-ecartec-ecars-bg

Германското правителство одобри финансовите стимули за електромобили

elektromobili-germania-ecartec-ecars-bg

В този блог: Официално са одобрени парите за електромобилни бонуси в Германия.

В сряда, 18 май, 2016 г., кабинетът на Канцлера Ангела Меркел одобри финансовата помощ от €600 милиона за стимулиране покупката на електромобили чрез “природосъобразен бонус”. Автомобилната индустрия също предоставя стимули в размер на €600 милиона…

С тази нова програма германците получават €4,000 отстъпка за нов електромобил и €3,000 за плъгин хибрид. Има и още – електромобилите се освобождават от данъци за период от 10 години.

Правителството се надява да стимулира покупката на 300,000 до 500,000 нови електро коли до средата на 2019 г. когато програмата изтича, като очакванията са парите да бъдат изразходени по-рано от този срок. Целта на правителството е до 2020 г. по пътищата на Германия да се движат един милион електромобила.

Парите са официално отпуснати и някои от големите автопроизводители са потвърдили участие в програмата, но на този етап правителството не може да посочи точна дата за старт. Причината е в това, че Европейската Комисия трябва да прецени дали субсидиите не изкривяват пазара неправомерно.

Подробности за бонуса

Ето основните параметри на програмата, по която правителството заделя – €600 милиона за електромобили, €100 милиона за правителствени електромобили и €300 милиона за 15,000 зарядни станции:

  • Отстъпка €4,000 за електромобил
  • Отстъпка €3,000 за плъгин хибрид
  • Срок на програмата – 30 юни 2019 г.
  • Макс. позволена базова цена на електромобил – €60,000
  • Задължение за притежание след покупка – мин. 9 месеца

Как се усвоява премията и какви документи са необходими

Документи за отстъпката се подават онлайн на сайта на Bundesamt für Wirtschaft und Ausfuhrkontrolle BAFA (федералното ведомство за икономически и експортен контрол), където скоро трябва да има нова форма за целта. Според директора на BAFA Арнолд Валраф процедурата ще е по-бърза от отнемащата 3-4 седмици при предишната кампания с финансови стимули за предаване на кола за скрап.

Ето стъпките:

  • Покупка на колата при дилър
  • Дилърът прави отстъпка €2,000 ясно посочени във фактурата
  • Колата се регистрира
  • В рамките на един месец онлайн в BAFA се подават фактурата и талона
  • BAFA изплаща останалите €2,000 от премията.

Естествено програмата предизвика и критики. От Зелената партия, например, недоумяват защо бонусите трябва да се финансират с пари на данъкоплатците с мотива, че парите трябва да идват по-скоро от хората, които карат големи и харчещи много гориво коли.

Според председателя на германската федерация на данъкоплатците Холцнагел, “Факт е, че автоиндустрията прави рекордни печалби въпреки множеството скоро развихрили се скандали около емисиите. Затова автоиндустрията трябва да мисли какво ще е бъдещето.”

Холцнагел смята още, че правителството трябва да създаде правилните условия за популяризиране на електромобилите – например, като регулира количеството CO2 изхвърляно от автомобилите.

“Според мен, ако автоиндустрията знае, че от определен момент нататък няма да й е позволено да продава определени двигатели, ще инвестира повече в електрическата мобилност. В момента, обаче, сякаш имаме паралелно реалност – от една страна инвестират €600 милиона в тези ценови бонуси, а от друга печелят огромни суми от продажби на замърсяващи SUV модели.”, казва Холцнагел.

Премията за електромобили в Германия е факт. Очаква се до края на май или през юни системата да заработи официално. След година две това би означавало и по-атрактивни оферти на употребявани електромобили. През 2018-та ще става интересно.

От: Deutsche Welle


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Comments (18)

  • firesword Reply

    Мисля, че и със и без стимули, електромобилите ще се навлязат значително в транспорта. Ще видим какъв ще е ефекта.

    П.С.
    Харесва ми надписа на на микробуса “Freistrom fur alle” – превеждам си го “безплатен ток за всички” 🙂

    May 20, 2016 at 11:47 am
  • firesword Reply

    Мисля, че и със и без стимули, електромобилите ще се навлязат значително в транспорта. Ще видим какъв ще е ефекта.

    П.С.
    Харесва ми надписа на на микробуса “Freistrom fur alle” – превеждам си го “безплатен ток за всички” 🙂

    May 20, 2016 at 11:47 am
  • firesword Reply

    Мисля, че и със и без стимули, електромобилите ще се навлязат значително в транспорта. Ще видим какъв ще е ефекта.

    П.С.
    Харесва ми надписа на на микробуса “Freistrom fur alle” – превеждам си го “безплатен ток за всички” 🙂

    May 20, 2016 at 11:47 am
  • firesword Reply

    Мисля, че и със и без стимули, електромобилите ще се навлязат значително в транспорта. Ще видим какъв ще е ефекта.

    П.С.
    Харесва ми надписа на на микробуса “Freistrom fur alle” – превеждам си го “безплатен ток за всички” 🙂

    May 20, 2016 at 11:47 am
  • firesword Reply

    Мисля, че и със и без стимули, електромобилите ще се навлязат значително в транспорта. Ще видим какъв ще е ефекта.

    П.С.
    Харесва ми надписа на на микробуса “Freistrom fur alle” – превеждам си го “безплатен ток за всички” 🙂

    May 20, 2016 at 11:47 am
  • firesword Reply

    Мисля, че и със и без стимули, електромобилите ще се навлязат значително в транспорта. Ще видим какъв ще е ефекта.

    П.С.
    Харесва ми надписа на на микробуса “Freistrom fur alle” – превеждам си го “безплатен ток за всички” 🙂

    May 20, 2016 at 11:47 am
  • firesword Reply

    Мисля, че и със и без стимули, електромобилите ще се навлязат значително в транспорта. Ще видим какъв ще е ефекта.

    П.С.
    Харесва ми надписа на на микробуса “Freistrom fur alle” – превеждам си го “безплатен ток за всички” 🙂

    May 20, 2016 at 11:47 am
  • firesword Reply

    Мисля, че и със и без стимули, електромобилите ще се навлязат значително в транспорта. Ще видим какъв ще е ефекта.

    П.С.
    Харесва ми надписа на на микробуса “Freistrom fur alle” – превеждам си го “безплатен ток за всички” 🙂

    May 20, 2016 at 11:47 am
  • firesword Reply

    Мисля, че и със и без стимули, електромобилите ще се навлязат значително в транспорта. Ще видим какъв ще е ефекта.

    П.С.
    Харесва ми надписа на на микробуса “Freistrom fur alle” – превеждам си го “безплатен ток за всички” 🙂

    May 20, 2016 at 11:47 am
  • Bul_gar Reply

    Този Холцнагел си ги нареди. Някои хейтърчета все питат откъде ще дойде енергията за зареждане, но не знаят че за рафиниране на петрола се използва 1кВтч за литър, ами за дълбаене на земята и смучене на суровината, транспортиране и съхранение на горивата, направата на цистерни за съхранение, енергия за производството на консумативи и части за ДВГ.
    При средна(градско и извън) ефективност на кола с бензиново ДВГ e под 18% или използваната енергия за задвижване от литър е 1,6кВтч, но толкова в електричество е било вече похабено още преди да стигне до колата.

    May 25, 2016 at 9:37 am
  • Bul_gar Reply

    Този Холцнагел си ги нареди. Някои хейтърчета все питат откъде ще дойде енергията за зареждане, но не знаят че за рафиниране на петрола се използва 1кВтч за литър, ами за дълбаене на земята и смучене на суровината, транспортиране и съхранение на горивата, направата на цистерни за съхранение, енергия за производството на консумативи и части за ДВГ.
    При средна(градско и извън) ефективност на кола с бензиново ДВГ e под 18% или използваната енергия за задвижване от литър е 1,6кВтч, но толкова в електричество е било вече похабено още преди да стигне до колата.

    May 25, 2016 at 9:37 am
  • Bul_gar Reply

    Този Холцнагел си ги нареди. Някои хейтърчета все питат откъде ще дойде енергията за зареждане, но не знаят че за рафиниране на петрола се използва 1кВтч за литър, ами за дълбаене на земята и смучене на суровината, транспортиране и съхранение на горивата, направата на цистерни за съхранение, енергия за производството на консумативи и части за ДВГ.
    При средна(градско и извън) ефективност на кола с бензиново ДВГ e под 18% или използваната енергия за задвижване от литър е 1,6кВтч, но толкова в електричество е било вече похабено още преди да стигне до колата.

    May 25, 2016 at 9:37 am
  • Bul_gar Reply

    Този Холцнагел си ги нареди. Някои хейтърчета все питат откъде ще дойде енергията за зареждане, но не знаят че за рафиниране на петрола се използва 1кВтч за литър, ами за дълбаене на земята и смучене на суровината, транспортиране и съхранение на горивата, направата на цистерни за съхранение, енергия за производството на консумативи и части за ДВГ.
    При средна(градско и извън) ефективност на кола с бензиново ДВГ e под 18% или използваната енергия за задвижване от литър е 1,6кВтч, но толкова в електричество е било вече похабено още преди да стигне до колата.

    May 25, 2016 at 9:37 am
  • Bul_gar Reply

    Този Холцнагел си ги нареди. Някои хейтърчета все питат откъде ще дойде енергията за зареждане, но не знаят че за рафиниране на петрола се използва 1кВтч за литър, ами за дълбаене на земята и смучене на суровината, транспортиране и съхранение на горивата, направата на цистерни за съхранение, енергия за производството на консумативи и части за ДВГ.
    При средна(градско и извън) ефективност на кола с бензиново ДВГ e под 18% или използваната енергия за задвижване от литър е 1,6кВтч, но толкова в електричество е било вече похабено още преди да стигне до колата.

    May 25, 2016 at 9:37 am
  • Bul_gar Reply

    Този Холцнагел си ги нареди. Някои хейтърчета все питат откъде ще дойде енергията за зареждане, но не знаят че за рафиниране на петрола се използва 1кВтч за литър, ами за дълбаене на земята и смучене на суровината, транспортиране и съхранение на горивата, направата на цистерни за съхранение, енергия за производството на консумативи и части за ДВГ.
    При средна(градско и извън) ефективност на кола с бензиново ДВГ e под 18% или използваната енергия за задвижване от литър е 1,6кВтч, но толкова в електричество е било вече похабено още преди да стигне до колата.

    May 25, 2016 at 9:37 am
  • Bul_gar Reply

    Този Холцнагел си ги нареди. Някои хейтърчета все питат откъде ще дойде енергията за зареждане, но не знаят че за рафиниране на петрола се използва 1кВтч за литър, ами за дълбаене на земята и смучене на суровината, транспортиране и съхранение на горивата, направата на цистерни за съхранение, енергия за производството на консумативи и части за ДВГ.
    При средна(градско и извън) ефективност на кола с бензиново ДВГ e под 18% или използваната енергия за задвижване от литър е 1,6кВтч, но толкова в електричество е било вече похабено още преди да стигне до колата.

    May 25, 2016 at 9:37 am
  • Bul_gar Reply

    Този Холцнагел си ги нареди. Някои хейтърчета все питат откъде ще дойде енергията за зареждане, но не знаят че за рафиниране на петрола се използва 1кВтч за литър, ами за дълбаене на земята и смучене на суровината, транспортиране и съхранение на горивата, направата на цистерни за съхранение, енергия за производството на консумативи и части за ДВГ.
    При средна(градско и извън) ефективност на кола с бензиново ДВГ e под 18% или използваната енергия за задвижване от литър е 1,6кВтч, но толкова в електричество е било вече похабено още преди да стигне до колата.

    May 25, 2016 at 9:37 am
  • Bul_gar Reply

    Този Холцнагел си ги нареди. Някои хейтърчета все питат откъде ще дойде енергията за зареждане, но не знаят че за рафиниране на петрола се използва 1кВтч за литър, ами за дълбаене на земята и смучене на суровината, транспортиране и съхранение на горивата, направата на цистерни за съхранение, енергия за производството на консумативи и части за ДВГ.
    При средна(градско и извън) ефективност на кола с бензиново ДВГ e под 18% или използваната енергия за задвижване от литър е 1,6кВтч, но толкова в електричество е било вече похабено още преди да стигне до колата.

    May 25, 2016 at 9:37 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *