Нов рекорд за бързо планинско изкачване с Tesla Model S
В този блог: Заводски Model S е изкачил Pikes Peak International Hill Climb само за 11 м. и 48 сек.
Колата е пилотирана от основателя на GO Puck Блейк Фълър, по нея не са правени модификации, освен демонтиране на седалки за поставяне на тръбна конструкция…
Фълър и неговият екип са подобрили предишния рекорд за немодифициран електромобил с цяла минута. С това постижение екипът се класира на 5-то място в крайното общо класиране.
Трасето на Pikes Peak е дълго 19.99 км, има 156 завоя и се изкачва от 2,860 метра надморска височина при старта на 11-я километър до 4,302 метра височина (общо изкачване 1442 метра), със среден наклон 7% (максимален 10.5%).
Екипът е взел интересно, просто и познато решение за охлаждане (на батерията) преди старта – под колата са поставени множество торби с лед.
Предният рекорд за изкачване на Pikes Peak с немодифицирано електрическо превозно средство е със Zero електро мотоциклет за време 13 минути.
Има и още по-бързи изкачвания с електромобили, но те са в клас модифицирани. Ето ги:
- eO PP100 – Rhys Millen – 8:57.118
- Acura EV Concept – Tetsuya Yamano – 9:06.015
- Tajima Rimac E-Runner Concept_One – Nobuhiro “Monster” Tajima – 9:51.978
Ето и едно видео (на английски), в което Фълър обяснява какво е трябвало да променят по своя Model S, за да участват в състезанието:
{youtube}wmWSnvWsV2s{/youtube}
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (9)
Тази година толкова, а следващата по-добри постижения. Rimac concept one сигурно ще даде по добро време защото е по спортен и с повече мощност, но не е особено по-лек от Тесла Модел S.
Тази година толкова, а следващата по-добри постижения. Rimac concept one сигурно ще даде по добро време защото е по спортен и с повече мощност, но не е особено по-лек от Тесла Модел S.
Тази година толкова, а следващата по-добри постижения. Rimac concept one сигурно ще даде по добро време защото е по спортен и с повече мощност, но не е особено по-лек от Тесла Модел S.
Тази година толкова, а следващата по-добри постижения. Rimac concept one сигурно ще даде по добро време защото е по спортен и с повече мощност, но не е особено по-лек от Тесла Модел S.
Тази година толкова, а следващата по-добри постижения. Rimac concept one сигурно ще даде по добро време защото е по спортен и с повече мощност, но не е особено по-лек от Тесла Модел S.
Тази година толкова, а следващата по-добри постижения. Rimac concept one сигурно ще даде по добро време защото е по спортен и с повече мощност, но не е особено по-лек от Тесла Модел S.
Тази година толкова, а следващата по-добри постижения. Rimac concept one сигурно ще даде по добро време защото е по спортен и с повече мощност, но не е особено по-лек от Тесла Модел S.
Тази година толкова, а следващата по-добри постижения. Rimac concept one сигурно ще даде по добро време защото е по спортен и с повече мощност, но не е особено по-лек от Тесла Модел S.
Тази година толкова, а следващата по-добри постижения. Rimac concept one сигурно ще даде по добро време защото е по спортен и с повече мощност, но не е особено по-лек от Тесла Модел S.