Зарядното, което вероятно всеки би искал в своя електромобил
В този блог: Швейцарската фирма BRUSA Elektronik AG увеличи мощността на NLG664 бордовото зарядно.
Сега NLG664 се предлага с 45-65 Hz входяща честота и възможност за монофазно зареждане със сила на тока 30А…
Това прави устройството използваемо в повече страни, но и вдига мощността при монофазно зареждане до 7 кВт от зарядна станция (или индустриален контакт).
NGL664 e 22 кВт трифазно зарядно устройство и си върви идеално с 22 кВт AC зарядни станции, защото с него зареждането на средно 20 кВтч батерия става за около час или половин час за частично.
NGL6 22 кВт зарядното беше опция при електрическия smart второ поколение. В момента на пазара има само един сериен електромобил с 22 кВт бордово зарядно – Renault ZOE. Мощността му в първата версия беше 43 кВт, а сега вече е намалена на 22 кВт – изключително рядко се намират AC източници с мощност 43 кВт и това явно е причината в Renault да направят тази промяна.
Допреди няколко месеца и електромобилите на Tesla се предлагаха с опция за добавяне на второ 11 кВт зарядно за общо 22 кВт, но това отпадна и сега най-мощната версия е 16.5 кВт (24А), което определено е разочароващ ход от страна на Tesla.
Една от основните причини (ако не и единствена) автопроизводителите да не искат да вграждат бордови зарядни като BRUSA NLG664 е високата цена – устройството струва около €6,000. Цената на електромобилите и без това все още е висока и влагането на допълнителни средства (няколко хиляди Евро) би ги оскъпило значително.
Производителите предпочитат да предлагат електромобилите си с DC бързо зареждане, за което дори не се изисква бордово зарядно устройство, защото токът отива от станцията директно в батерията. Така те избягват един допълнителен сериозен разход прехвърляйки топката на компаниите изграждащи зарядна инфраструктура.
BRUSA NLG664 обаче прави електромобилите много по-използваеми. Минаваш, да речем, 120 км, зареждаш за 45-50 минути и можеш да минеш още толкова. Не е никак бързо, но е много по-добре отколкото с 6 кВт бордово, с което ще ти трябват поне 4 часа, а много електромобили са дори с 3 кВт зарядни.
Comments (45)
Демек ако електромобила ни няма толкова мощно зарядно, можем да си сложим това? А старото дали го махат или си седи и то?
Така или иначе бъдещето май принадлежи на DC станциите, а самите електромобили няма да имат зарядно, което ще ги направи по-леки и по-евтини. Но до тогава сме длъжни да се оборудваме с поне 11 кв вградено зарядно, за да можем да ползваме разпространените мощни трифазни контакти. А още по-добре ако е 22кв, за да ползваме зарядните, които монтирате. Надявам се скоро да пишеш пак и за тях 🙂
Демек ако електромобила ни няма толкова мощно зарядно, можем да си сложим това? А старото дали го махат или си седи и то?
Така или иначе бъдещето май принадлежи на DC станциите, а самите електромобили няма да имат зарядно, което ще ги направи по-леки и по-евтини. Но до тогава сме длъжни да се оборудваме с поне 11 кв вградено зарядно, за да можем да ползваме разпространените мощни трифазни контакти. А още по-добре ако е 22кв, за да ползваме зарядните, които монтирате. Надявам се скоро да пишеш пак и за тях 🙂
Демек ако електромобила ни няма толкова мощно зарядно, можем да си сложим това? А старото дали го махат или си седи и то?
Така или иначе бъдещето май принадлежи на DC станциите, а самите електромобили няма да имат зарядно, което ще ги направи по-леки и по-евтини. Но до тогава сме длъжни да се оборудваме с поне 11 кв вградено зарядно, за да можем да ползваме разпространените мощни трифазни контакти. А още по-добре ако е 22кв, за да ползваме зарядните, които монтирате. Надявам се скоро да пишеш пак и за тях 🙂
Демек ако електромобила ни няма толкова мощно зарядно, можем да си сложим това? А старото дали го махат или си седи и то?
Така или иначе бъдещето май принадлежи на DC станциите, а самите електромобили няма да имат зарядно, което ще ги направи по-леки и по-евтини. Но до тогава сме длъжни да се оборудваме с поне 11 кв вградено зарядно, за да можем да ползваме разпространените мощни трифазни контакти. А още по-добре ако е 22кв, за да ползваме зарядните, които монтирате. Надявам се скоро да пишеш пак и за тях 🙂
Демек ако електромобила ни няма толкова мощно зарядно, можем да си сложим това? А старото дали го махат или си седи и то?
Така или иначе бъдещето май принадлежи на DC станциите, а самите електромобили няма да имат зарядно, което ще ги направи по-леки и по-евтини. Но до тогава сме длъжни да се оборудваме с поне 11 кв вградено зарядно, за да можем да ползваме разпространените мощни трифазни контакти. А още по-добре ако е 22кв, за да ползваме зарядните, които монтирате. Надявам се скоро да пишеш пак и за тях 🙂
Демек ако електромобила ни няма толкова мощно зарядно, можем да си сложим това? А старото дали го махат или си седи и то?
Така или иначе бъдещето май принадлежи на DC станциите, а самите електромобили няма да имат зарядно, което ще ги направи по-леки и по-евтини. Но до тогава сме длъжни да се оборудваме с поне 11 кв вградено зарядно, за да можем да ползваме разпространените мощни трифазни контакти. А още по-добре ако е 22кв, за да ползваме зарядните, които монтирате. Надявам се скоро да пишеш пак и за тях 🙂
Демек ако електромобила ни няма толкова мощно зарядно, можем да си сложим това? А старото дали го махат или си седи и то?
Така или иначе бъдещето май принадлежи на DC станциите, а самите електромобили няма да имат зарядно, което ще ги направи по-леки и по-евтини. Но до тогава сме длъжни да се оборудваме с поне 11 кв вградено зарядно, за да можем да ползваме разпространените мощни трифазни контакти. А още по-добре ако е 22кв, за да ползваме зарядните, които монтирате. Надявам се скоро да пишеш пак и за тях 🙂
Демек ако електромобила ни няма толкова мощно зарядно, можем да си сложим това? А старото дали го махат или си седи и то?
Така или иначе бъдещето май принадлежи на DC станциите, а самите електромобили няма да имат зарядно, което ще ги направи по-леки и по-евтини. Но до тогава сме длъжни да се оборудваме с поне 11 кв вградено зарядно, за да можем да ползваме разпространените мощни трифазни контакти. А още по-добре ако е 22кв, за да ползваме зарядните, които монтирате. Надявам се скоро да пишеш пак и за тях 🙂
Демек ако електромобила ни няма толкова мощно зарядно, можем да си сложим това? А старото дали го махат или си седи и то?
Така или иначе бъдещето май принадлежи на DC станциите, а самите електромобили няма да имат зарядно, което ще ги направи по-леки и по-евтини. Но до тогава сме длъжни да се оборудваме с поне 11 кв вградено зарядно, за да можем да ползваме разпространените мощни трифазни контакти. А още по-добре ако е 22кв, за да ползваме зарядните, които монтирате. Надявам се скоро да пишеш пак и за тях 🙂
Има компании, които монтират това зарядно, например на Nissan LEAF.
За DC-то предстои да видим, но в следващите 10 години не го виждам да обърне нещата. Китайският държавен план например е за [url=”http://www.ecars.bg/blogs/1203-kitai-konkreten-plan-zariadna-infrastruktura-elektromobili”]12,000 обществени зарядни станции и 4.5 милиона зарядни точки[/url]. Второто е най-вече AC, което го има и в първото.
Има компании, които монтират това зарядно, например на Nissan LEAF.
За DC-то предстои да видим, но в следващите 10 години не го виждам да обърне нещата. Китайският държавен план например е за [url=”http://www.ecars.bg/blogs/1203-kitai-konkreten-plan-zariadna-infrastruktura-elektromobili”]12,000 обществени зарядни станции и 4.5 милиона зарядни точки[/url]. Второто е най-вече AC, което го има и в първото.
Има компании, които монтират това зарядно, например на Nissan LEAF.
За DC-то предстои да видим, но в следващите 10 години не го виждам да обърне нещата. Китайският държавен план например е за [url=”http://www.ecars.bg/blogs/1203-kitai-konkreten-plan-zariadna-infrastruktura-elektromobili”]12,000 обществени зарядни станции и 4.5 милиона зарядни точки[/url]. Второто е най-вече AC, което го има и в първото.
Има компании, които монтират това зарядно, например на Nissan LEAF.
За DC-то предстои да видим, но в следващите 10 години не го виждам да обърне нещата. Китайският държавен план например е за [url=”http://www.ecars.bg/blogs/1203-kitai-konkreten-plan-zariadna-infrastruktura-elektromobili”]12,000 обществени зарядни станции и 4.5 милиона зарядни точки[/url]. Второто е най-вече AC, което го има и в първото.
Има компании, които монтират това зарядно, например на Nissan LEAF.
За DC-то предстои да видим, но в следващите 10 години не го виждам да обърне нещата. Китайският държавен план например е за [url=”http://www.ecars.bg/blogs/1203-kitai-konkreten-plan-zariadna-infrastruktura-elektromobili”]12,000 обществени зарядни станции и 4.5 милиона зарядни точки[/url]. Второто е най-вече AC, което го има и в първото.
Има компании, които монтират това зарядно, например на Nissan LEAF.
За DC-то предстои да видим, но в следващите 10 години не го виждам да обърне нещата. Китайският държавен план например е за [url=”http://www.ecars.bg/blogs/1203-kitai-konkreten-plan-zariadna-infrastruktura-elektromobili”]12,000 обществени зарядни станции и 4.5 милиона зарядни точки[/url]. Второто е най-вече AC, което го има и в първото.
Има компании, които монтират това зарядно, например на Nissan LEAF.
За DC-то предстои да видим, но в следващите 10 години не го виждам да обърне нещата. Китайският държавен план например е за [url=”http://www.ecars.bg/blogs/1203-kitai-konkreten-plan-zariadna-infrastruktura-elektromobili”]12,000 обществени зарядни станции и 4.5 милиона зарядни точки[/url]. Второто е най-вече AC, което го има и в първото.
Има компании, които монтират това зарядно, например на Nissan LEAF.
За DC-то предстои да видим, но в следващите 10 години не го виждам да обърне нещата. Китайският държавен план например е за [url=”http://www.ecars.bg/blogs/1203-kitai-konkreten-plan-zariadna-infrastruktura-elektromobili”]12,000 обществени зарядни станции и 4.5 милиона зарядни точки[/url]. Второто е най-вече AC, което го има и в първото.
Има компании, които монтират това зарядно, например на Nissan LEAF.
За DC-то предстои да видим, но в следващите 10 години не го виждам да обърне нещата. Китайският държавен план например е за [url=”http://www.ecars.bg/blogs/1203-kitai-konkreten-plan-zariadna-infrastruktura-elektromobili”]12,000 обществени зарядни станции и 4.5 милиона зарядни точки[/url]. Второто е най-вече AC, което го има и в първото.
тия предлагат и големи комплекти батерии за превозни средства, но с гаранция само 2 години.
тия предлагат и големи комплекти батерии за превозни средства, но с гаранция само 2 години.
тия предлагат и големи комплекти батерии за превозни средства, но с гаранция само 2 години.
тия предлагат и големи комплекти батерии за превозни средства, но с гаранция само 2 години.
тия предлагат и големи комплекти батерии за превозни средства, но с гаранция само 2 години.
тия предлагат и големи комплекти батерии за превозни средства, но с гаранция само 2 години.
тия предлагат и големи комплекти батерии за превозни средства, но с гаранция само 2 години.
тия предлагат и големи комплекти батерии за превозни средства, но с гаранция само 2 години.
тия предлагат и големи комплекти батерии за превозни средства, но с гаранция само 2 години.
Точно и аз разглеждам сайта, че ми стана интересно. ето го и зарядното – http://www.brusa.biz/en/products/charger/charger-400-v/nlg664.html – изглежда доста добре. Очарован съм от размерите и теглото – не знам защо очаквах да е поне 2 пъти по-голямо и по-тежко. Надявам се и цената му скоро да е по-поносима 🙂 все пак 12000 лева са 6000 литра бензин, което при 10/100 разход е 60 000 км …. груби сметки 🙂
Точно и аз разглеждам сайта, че ми стана интересно. ето го и зарядното – http://www.brusa.biz/en/products/charger/charger-400-v/nlg664.html – изглежда доста добре. Очарован съм от размерите и теглото – не знам защо очаквах да е поне 2 пъти по-голямо и по-тежко. Надявам се и цената му скоро да е по-поносима 🙂 все пак 12000 лева са 6000 литра бензин, което при 10/100 разход е 60 000 км …. груби сметки 🙂
Точно и аз разглеждам сайта, че ми стана интересно. ето го и зарядното – http://www.brusa.biz/en/products/charger/charger-400-v/nlg664.html – изглежда доста добре. Очарован съм от размерите и теглото – не знам защо очаквах да е поне 2 пъти по-голямо и по-тежко. Надявам се и цената му скоро да е по-поносима 🙂 все пак 12000 лева са 6000 литра бензин, което при 10/100 разход е 60 000 км …. груби сметки 🙂
Точно и аз разглеждам сайта, че ми стана интересно. ето го и зарядното – http://www.brusa.biz/en/products/charger/charger-400-v/nlg664.html – изглежда доста добре. Очарован съм от размерите и теглото – не знам защо очаквах да е поне 2 пъти по-голямо и по-тежко. Надявам се и цената му скоро да е по-поносима 🙂 все пак 12000 лева са 6000 литра бензин, което при 10/100 разход е 60 000 км …. груби сметки 🙂
Точно и аз разглеждам сайта, че ми стана интересно. ето го и зарядното – http://www.brusa.biz/en/products/charger/charger-400-v/nlg664.html – изглежда доста добре. Очарован съм от размерите и теглото – не знам защо очаквах да е поне 2 пъти по-голямо и по-тежко. Надявам се и цената му скоро да е по-поносима 🙂 все пак 12000 лева са 6000 литра бензин, което при 10/100 разход е 60 000 км …. груби сметки 🙂
Точно и аз разглеждам сайта, че ми стана интересно. ето го и зарядното – http://www.brusa.biz/en/products/charger/charger-400-v/nlg664.html – изглежда доста добре. Очарован съм от размерите и теглото – не знам защо очаквах да е поне 2 пъти по-голямо и по-тежко. Надявам се и цената му скоро да е по-поносима 🙂 все пак 12000 лева са 6000 литра бензин, което при 10/100 разход е 60 000 км …. груби сметки 🙂
Точно и аз разглеждам сайта, че ми стана интересно. ето го и зарядното – http://www.brusa.biz/en/products/charger/charger-400-v/nlg664.html – изглежда доста добре. Очарован съм от размерите и теглото – не знам защо очаквах да е поне 2 пъти по-голямо и по-тежко. Надявам се и цената му скоро да е по-поносима 🙂 все пак 12000 лева са 6000 литра бензин, което при 10/100 разход е 60 000 км …. груби сметки 🙂
Точно и аз разглеждам сайта, че ми стана интересно. ето го и зарядното – http://www.brusa.biz/en/products/charger/charger-400-v/nlg664.html – изглежда доста добре. Очарован съм от размерите и теглото – не знам защо очаквах да е поне 2 пъти по-голямо и по-тежко. Надявам се и цената му скоро да е по-поносима 🙂 все пак 12000 лева са 6000 литра бензин, което при 10/100 разход е 60 000 км …. груби сметки 🙂
Точно и аз разглеждам сайта, че ми стана интересно. ето го и зарядното – http://www.brusa.biz/en/products/charger/charger-400-v/nlg664.html – изглежда доста добре. Очарован съм от размерите и теглото – не знам защо очаквах да е поне 2 пъти по-голямо и по-тежко. Надявам се и цената му скоро да е по-поносима 🙂 все пак 12000 лева са 6000 литра бензин, което при 10/100 разход е 60 000 км …. груби сметки 🙂
Ааа то старинко вече това зарядно – я кога съм писал за него през 2012-та 🙂
Точно затова е скъпо, защото е малко и леко. Има обаче и нещо друго – още няма голям производител произвел стотици хиляди бройки електромобили да си е поръчал това зарядно – така цената му щеше да падне много.
А това с бензина дето си писал ще се направя, че не съм го видял :)))
Ааа то старинко вече това зарядно – я кога съм писал за него през 2012-та 🙂
Точно затова е скъпо, защото е малко и леко. Има обаче и нещо друго – още няма голям производител произвел стотици хиляди бройки електромобили да си е поръчал това зарядно – така цената му щеше да падне много.
А това с бензина дето си писал ще се направя, че не съм го видял :)))
Ааа то старинко вече това зарядно – я кога съм писал за него през 2012-та 🙂
Точно затова е скъпо, защото е малко и леко. Има обаче и нещо друго – още няма голям производител произвел стотици хиляди бройки електромобили да си е поръчал това зарядно – така цената му щеше да падне много.
А това с бензина дето си писал ще се направя, че не съм го видял :)))
Ааа то старинко вече това зарядно – я кога съм писал за него през 2012-та 🙂
Точно затова е скъпо, защото е малко и леко. Има обаче и нещо друго – още няма голям производител произвел стотици хиляди бройки електромобили да си е поръчал това зарядно – така цената му щеше да падне много.
А това с бензина дето си писал ще се направя, че не съм го видял :)))
Ааа то старинко вече това зарядно – я кога съм писал за него през 2012-та 🙂
Точно затова е скъпо, защото е малко и леко. Има обаче и нещо друго – още няма голям производител произвел стотици хиляди бройки електромобили да си е поръчал това зарядно – така цената му щеше да падне много.
А това с бензина дето си писал ще се направя, че не съм го видял :)))
Ааа то старинко вече това зарядно – я кога съм писал за него през 2012-та 🙂
Точно затова е скъпо, защото е малко и леко. Има обаче и нещо друго – още няма голям производител произвел стотици хиляди бройки електромобили да си е поръчал това зарядно – така цената му щеше да падне много.
А това с бензина дето си писал ще се направя, че не съм го видял :)))
Ааа то старинко вече това зарядно – я кога съм писал за него през 2012-та 🙂
Точно затова е скъпо, защото е малко и леко. Има обаче и нещо друго – още няма голям производител произвел стотици хиляди бройки електромобили да си е поръчал това зарядно – така цената му щеше да падне много.
А това с бензина дето си писал ще се направя, че не съм го видял :)))
Ааа то старинко вече това зарядно – я кога съм писал за него през 2012-та 🙂
Точно затова е скъпо, защото е малко и леко. Има обаче и нещо друго – още няма голям производител произвел стотици хиляди бройки електромобили да си е поръчал това зарядно – така цената му щеше да падне много.
А това с бензина дето си писал ще се направя, че не съм го видял :)))
Ааа то старинко вече това зарядно – я кога съм писал за него през 2012-та 🙂
Точно затова е скъпо, защото е малко и леко. Има обаче и нещо друго – още няма голям производител произвел стотици хиляди бройки електромобили да си е поръчал това зарядно – така цената му щеше да падне много.
А това с бензина дето си писал ще се направя, че не съм го видял :)))