Tesla не дава лиценз на независим сервиз за ремонти в Дания

tesla-model-s-munchen-service-center

Tesla не дава лиценз на независим сервиз за ремонти в Дания

tesla-model-s-munchen-service-center

В този блог: Tesla смогва трудно с обслужването в Дания, но и не дава лиценз за сервиз на бивш служители.

През 2015 г. Tesla беше най-продаваната кола в Дания след като данъкът за електромобили беше премахнат (а в Дания данъците за коли са баснословни), но според бивши служители сега компанията няма капацитет да обслужва хилядите продадени там Model S

Още преди бума миналата година хора от екипа на Tesla в Дания са напуснали, с намерение да създадат свой собствен сервиз за независимо обслужване на Tesla електромобили, който обаче не получава лиценз и техника необходима за работа от компанията…

Бившият специалист по доставките в Tesla Дания Емил Елефсен и сервизният механик на компанията Хенрик Йоргенсен, работил в единствения оторизиран сервиз в страната, решили, че могат да отворят собствен сервиз и да получат лиценз за техническа литература и закупуване на части от Tesla. Компанията обаче отказва да им предостави исканото. 

Първоначално сервизът бил предназначен за ремонти по купето, но след това започнали да предлагат и регулярна поддръжка, за да помагат на Tesla собственици, които иначе се налага да чакат много за обслужване в Tesla.

В Дания Tesla има два сервизни центъра и работи за увеличаване на капацитета до края на годината, но в същото време Елефсен споделя с Electrek, че сервизът му не получава лиценз, който срещу $3,000 годишно осигурява достъп до техническите ръководства за ремонти.

По-важното е, че с тапията се взимат и 30% отстъпка от цените на частите. Принципно може да се купуват и от неоторозирани сервизи, но без тази отстъпка. В случая с Елефсен, той е направил поръчка преди 5 седмици и все още не получава части, което прилича на размотаване на бивш служител. Оторизираните сервизи обикновено получават доставки за 3 до 5 дни.

Проблемът за Елефсен и Йоргенсен е, че техният сервиз не е одобрен, но междувременно други два сервиза в Копенхаген са получили лиценз. Според Анди Макдоналд, който ръководи сервизната програма на Tesla, компанията си запазва правото да отказва лицензи и не може да обучи цяла Европа, но Елефсен и неговите служители вече са обучени така че аргументът не е основателен. Затова според него Tesla просто вреди на собственото си реноме с такова поведение.

В Tesla са различни почти с всичко, но точно по въпроса с оторизирането на сервизи казват, че си приличат с други авто компании. Случката в Дания обаче е показателна и хвърля повече светлина върху това какво да очакваме от обслужването. Кога в България ще има сервизен център, дали и кои ще са оторизираните сервизи сега не знаем и се надяваме у нас да не възникват такива Tesla казуси.

От: Electrek


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Comments (9)

  • firesword Reply

    Винаги съм се чудел, с какви точно проблеми и нужди потребителите на Тесла се обръщат към сервизите. Дали няма някаква статистика на най-натоварените.

    August 24, 2016 at 9:21 am
  • firesword Reply

    Винаги съм се чудел, с какви точно проблеми и нужди потребителите на Тесла се обръщат към сервизите. Дали няма някаква статистика на най-натоварените.

    August 24, 2016 at 9:21 am
  • firesword Reply

    Винаги съм се чудел, с какви точно проблеми и нужди потребителите на Тесла се обръщат към сервизите. Дали няма някаква статистика на най-натоварените.

    August 24, 2016 at 9:21 am
  • firesword Reply

    Винаги съм се чудел, с какви точно проблеми и нужди потребителите на Тесла се обръщат към сервизите. Дали няма някаква статистика на най-натоварените.

    August 24, 2016 at 9:21 am
  • firesword Reply

    Винаги съм се чудел, с какви точно проблеми и нужди потребителите на Тесла се обръщат към сервизите. Дали няма някаква статистика на най-натоварените.

    August 24, 2016 at 9:21 am
  • firesword Reply

    Винаги съм се чудел, с какви точно проблеми и нужди потребителите на Тесла се обръщат към сервизите. Дали няма някаква статистика на най-натоварените.

    August 24, 2016 at 9:21 am
  • firesword Reply

    Винаги съм се чудел, с какви точно проблеми и нужди потребителите на Тесла се обръщат към сервизите. Дали няма някаква статистика на най-натоварените.

    August 24, 2016 at 9:21 am
  • firesword Reply

    Винаги съм се чудел, с какви точно проблеми и нужди потребителите на Тесла се обръщат към сервизите. Дали няма някаква статистика на най-натоварените.

    August 24, 2016 at 9:21 am
  • firesword Reply

    Винаги съм се чудел, с какви точно проблеми и нужди потребителите на Тесла се обръщат към сервизите. Дали няма някаква статистика на най-натоварените.

    August 24, 2016 at 9:21 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *