Новият Opel Ampera-e с 4 нива на рекуперация
В този блог: На автосалона в Париж тази есен Opel показва новия изцяло електрически Ampera-e.
Братовчед на американската версия Chevrolet Bolt, Ampera-e вече ще е само с електрическо задвижване, за разлика от предния модел, който, както Chevrolet Volt, имаше и малък бензинов двигател за удължаване на пробега…
Производството на Bolt трябва да започне някъде през есента, с очаквани първи доставки до края на годината в САЩ. Ampera-e също ще се произвежда отвъд океана и най-вероятно ще излезе на пазара в Европа през пролетта на 2017 г.
Преди новият модел да стигне до нас, ето един интересен технически аспект на системата – да видим как са решили връщането на енергия в батерията. Интересно е, защото електромобилите могат да “печелят” енергия и когато е поработено върху “нивата на печалба” удобството и ползите са още повече.
И в първия модел Ampera, чието производство беше спряно през 2014 г., има няколко нива на рекуперация – процес на произвеждане на енергия чрез генератор или функция на електромотора, при отпускане на педала за ускорение.
Известно е още като шофиране с един педал, тъй като спирачният ефект от рекуперацията елиминира до голяма степен нуждата от използване на крачната спирачка.
Нивата на генериране на енергия обратно към батерията при намаляване на скоростта са четири:
- В режим Drive – отпускане на педала за ускорение;
- В режим Drive – използване на Regen on Demand лопатката зад волана;
- В режим Low – отпускане на педала за ускорение; и
- В режим Low – отпускане на педала и използване на Regen on Demand лопатката.
Първият режим е с най-слаба рекуперация и при него се използва и крачната спирачка. При следващите три силата на рекуперация (бързината на намаляване) се увеличава прогресивно и при определени условия колата може да спре и без използване на левия педал.
Инженерите на GM са установили с тестове, че шофирането с един педал в последния режим може да увеличи пробега на Ampera-e/Bolt с 5 процента.
Все пак е важно да напомним, че шофирането с един педал не елиминира нуждата от използване на крачната спирачка, особено в аварийни ситуации.
Колкото до Ampera-e, ако се класираме за салона в Париж може да го пробваме още през есента. Ако не, ще е когато го внесат у нас или си организираме някакво пътуване за целта.
Ето едно Bolt видео по темата:
{youtube}b0vqRHIVnSk{/youtube}
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (18)
някой знае ли колко kW максимум е тази регенерираща спирачка
някой знае ли колко kW максимум е тази регенерираща спирачка
някой знае ли колко kW максимум е тази регенерираща спирачка
някой знае ли колко kW максимум е тази регенерираща спирачка
някой знае ли колко kW максимум е тази регенерираща спирачка
някой знае ли колко kW максимум е тази регенерираща спирачка
някой знае ли колко kW максимум е тази регенерираща спирачка
някой знае ли колко kW максимум е тази регенерираща спирачка
някой знае ли колко kW максимум е тази регенерираща спирачка
Сигурно около 40 до 50 kW. Толкова и ще е капацитетът на зареждане чрез CCS.
Сигурно около 40 до 50 kW. Толкова и ще е капацитетът на зареждане чрез CCS.
Сигурно около 40 до 50 kW. Толкова и ще е капацитетът на зареждане чрез CCS.
Сигурно около 40 до 50 kW. Толкова и ще е капацитетът на зареждане чрез CCS.
Сигурно около 40 до 50 kW. Толкова и ще е капацитетът на зареждане чрез CCS.
Сигурно около 40 до 50 kW. Толкова и ще е капацитетът на зареждане чрез CCS.
Сигурно около 40 до 50 kW. Толкова и ще е капацитетът на зареждане чрез CCS.
Сигурно около 40 до 50 kW. Толкова и ще е капацитетът на зареждане чрез CCS.
Сигурно около 40 до 50 kW. Толкова и ще е капацитетът на зареждане чрез CCS.