Сериозна загриженост в Европа след като Tesla Model S с включен автопилот удари отзад мотоциклет

tesla-autopilot-concerns

Сериозна загриженост в Европа след като Tesla Model S с включен автопилот удари отзад мотоциклет

tesla-autopilot-concerns

В този блог: Мотоциклет ударен отзад от Tesla Model S с включен Автопилот предизвика загриженост за сигурността в Европа.

Пътен инцидент в Норвегия с Model S с включен Автопилот, още две коли и мотоциклет, повдига въпроси дали при тестовете на автопилота на Tesla са взимани в достатъчна степен предвид и двуколесните…

След скорошни тестове в Германия, Автопилот системата на Tesla е дефинирана като “опасна за трафика”. В Холандия, Federation of European Motorcyclists’ Associations (FEMA), заедно с Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) и Motorrijders Actie Groep Nederland (MAG NL) мотоклубовете, са изпратили официално писмо до холандската автомобилна администрация RDW със запитване дали тестовите процедури за самоуправляващи се превозни средства включват двуколесни.

Подобни действия са предприели по-рано и норвежките моторджии от NMCU, откъдето са изпратени въпроси към транспортния министър, както и към ИД на Tesla Елон Мъск. Това е предизвикано от инцидент станал на 27 юли на път E18 в Драмен, Норвегия, при който Tesla Model S с включен Автопилот е ударил отзад жена на мотоциклет, която е пострадала сериозно.

Причината действието сега да се развива в Холандия е в Европейското законодателство. Всеки производител, който иска да внесе превозно средство в ЕС може да получи типово одобрение за целия съюз само в една страна членка. Tesla е получила това одобрение от RDW, откъдето идва и активността на холандските моторджийски организации.

Само седмица преди FEMA писмото, в Германия се разрази мини скандал след като Der Spiegel публикува не огласен досега доклад от Federal Highway Research Institute (BASt) за автопилота на Tesla Model S. Тестовете в Германия са започнали още след първия фатален инцидент с Tesla автопилот през май в щатите. С около 3,000 Tesla коли движещи се в Германия властите просто са задължени да разследват случая.

Вследствие на десетки хиляди километри тестове, от BASt заключават, че автопилотът представлява значителна опасност за трафика. Според института системата не е разработена за сложни трафик ситуации в градски условия и сензорите на Model S са с твърде ограничени способности, за да се справят с реалностите по германските пътища.

Федералната агенция по транспорта е направила оценка на доклада на института и е реагилала бързо, с предложение правителството да забрани временно типовото одобрение на Tesla. Това не се случи, но собствениците на Model S в Германия са получили официален имейл, с който ги призовават да са внимателни при използване на Автопилот системата.

Въпросът повдигнат от Der Spiegel към германския транспортен министър Александър Добринт защо той, знаейки (според списанието) е игнорирал доклада, е подобен на този зададен от FEMA към холандските власти: Защо кола оборудвана с усъвършенствани елементи за безопасност, които може да не са преминали през достатъчно тестове, се допуска по обществените пътища?

FEMA настоява системите за асистиране на шофьорите винаги да включват тестове с двуколесни и одобрението на Tesla да бъде отнето докато компанията гарантира сигурността на останалите ползватели на пътя.

На връх цялата тази каша около Автопилота, калифорнийският КАТ забрани на Tesla да рекламира системата си като самоуправляваща се, но се случи точно обратното – на 20 октомври Tesla не само не дръпна ръчната, но обяви, че от този момент нататък всичките й електромобили вече са оборудване с хардуер за изцяло самостоятелно управление.

Все пак действат по правилата, защото системата е налична в колите, но ще бъде активирана след като софтуерът бъде усъвършенстван. За регулациите в блога на Tesla не се казва нищо…

Какво имаме в крайна сметка? От една страна супер технологична компания, която за нула време вкара понятието самоуправляващ се електромобил в живота ни, а от друга цялата съпътстваща загриженост от това, че още не сме готови за този шоков скок, нямаме правила и регулации за такива системи, които от макар и малкото инциденти се вижда, че наистина имат нужда от още много подобрения.

От: New Atlas


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Comments (27)

  • iceniko Reply

    Без да излизам с мнение тип “конспирация”, но все си мисля че лобистите и големите 3 в Европа имат доста голям пръст в работата. Както всички запознати с Тесла знаят, AP1.0 бе (и все още е) в бета вариант. Абсолютно задължително е постоянната концентрация на шофьора на пътя както и ръцете му да бъдат винаги на волана.
    Според мен това е поредната статия, която се опитва да “умърси” Илън и Тесла. Фактите обаче говорят сами за себе си. За 200 млн. изминали км. (или мили, не съм сигурен) от Тесла електромобили, чуваме за някакви си десетина инцидента. Проблема идва точно тук – че никой не споменава за десетките хиляди не само инциденти, но смъртни случаи из света, които се случват всяка година с обикновенни автомобили.

    Моята резервация за Модел3 е факт, както и това че ще се опитам да направя всичко по силите си за да я имам след 2-3 години. Това което Мъск и компания сътворяват в момента е не само иновативно, но абсолютно разтрисащо цялата автомобилна индустрия, която не е мръднала от 100г. насам.

    Никога не съм бил автомобилен фен, а по-скоро технологичен. В момента, в който видях и започнах да чета и гледам за Тесла и други електромобили, бях абсолютно готов да бъда фен. И станах. И кола ще имам.

    И за финал – такива статии не ме плашат, не трябва и вас! 🙂

    October 21, 2016 at 5:24 pm
  • iceniko Reply

    Без да излизам с мнение тип “конспирация”, но все си мисля че лобистите и големите 3 в Европа имат доста голям пръст в работата. Както всички запознати с Тесла знаят, AP1.0 бе (и все още е) в бета вариант. Абсолютно задължително е постоянната концентрация на шофьора на пътя както и ръцете му да бъдат винаги на волана.
    Според мен това е поредната статия, която се опитва да “умърси” Илън и Тесла. Фактите обаче говорят сами за себе си. За 200 млн. изминали км. (или мили, не съм сигурен) от Тесла електромобили, чуваме за някакви си десетина инцидента. Проблема идва точно тук – че никой не споменава за десетките хиляди не само инциденти, но смъртни случаи из света, които се случват всяка година с обикновенни автомобили.

    Моята резервация за Модел3 е факт, както и това че ще се опитам да направя всичко по силите си за да я имам след 2-3 години. Това което Мъск и компания сътворяват в момента е не само иновативно, но абсолютно разтрисащо цялата автомобилна индустрия, която не е мръднала от 100г. насам.

    Никога не съм бил автомобилен фен, а по-скоро технологичен. В момента, в който видях и започнах да чета и гледам за Тесла и други електромобили, бях абсолютно готов да бъда фен. И станах. И кола ще имам.

    И за финал – такива статии не ме плашат, не трябва и вас! 🙂

    October 21, 2016 at 5:24 pm
  • iceniko Reply

    Без да излизам с мнение тип “конспирация”, но все си мисля че лобистите и големите 3 в Европа имат доста голям пръст в работата. Както всички запознати с Тесла знаят, AP1.0 бе (и все още е) в бета вариант. Абсолютно задължително е постоянната концентрация на шофьора на пътя както и ръцете му да бъдат винаги на волана.
    Според мен това е поредната статия, която се опитва да “умърси” Илън и Тесла. Фактите обаче говорят сами за себе си. За 200 млн. изминали км. (или мили, не съм сигурен) от Тесла електромобили, чуваме за някакви си десетина инцидента. Проблема идва точно тук – че никой не споменава за десетките хиляди не само инциденти, но смъртни случаи из света, които се случват всяка година с обикновенни автомобили.

    Моята резервация за Модел3 е факт, както и това че ще се опитам да направя всичко по силите си за да я имам след 2-3 години. Това което Мъск и компания сътворяват в момента е не само иновативно, но абсолютно разтрисащо цялата автомобилна индустрия, която не е мръднала от 100г. насам.

    Никога не съм бил автомобилен фен, а по-скоро технологичен. В момента, в който видях и започнах да чета и гледам за Тесла и други електромобили, бях абсолютно готов да бъда фен. И станах. И кола ще имам.

    И за финал – такива статии не ме плашат, не трябва и вас! 🙂

    October 21, 2016 at 5:24 pm
  • iceniko Reply

    Без да излизам с мнение тип “конспирация”, но все си мисля че лобистите и големите 3 в Европа имат доста голям пръст в работата. Както всички запознати с Тесла знаят, AP1.0 бе (и все още е) в бета вариант. Абсолютно задължително е постоянната концентрация на шофьора на пътя както и ръцете му да бъдат винаги на волана.
    Според мен това е поредната статия, която се опитва да “умърси” Илън и Тесла. Фактите обаче говорят сами за себе си. За 200 млн. изминали км. (или мили, не съм сигурен) от Тесла електромобили, чуваме за някакви си десетина инцидента. Проблема идва точно тук – че никой не споменава за десетките хиляди не само инциденти, но смъртни случаи из света, които се случват всяка година с обикновенни автомобили.

    Моята резервация за Модел3 е факт, както и това че ще се опитам да направя всичко по силите си за да я имам след 2-3 години. Това което Мъск и компания сътворяват в момента е не само иновативно, но абсолютно разтрисащо цялата автомобилна индустрия, която не е мръднала от 100г. насам.

    Никога не съм бил автомобилен фен, а по-скоро технологичен. В момента, в който видях и започнах да чета и гледам за Тесла и други електромобили, бях абсолютно готов да бъда фен. И станах. И кола ще имам.

    И за финал – такива статии не ме плашат, не трябва и вас! 🙂

    October 21, 2016 at 5:24 pm
  • iceniko Reply

    Без да излизам с мнение тип “конспирация”, но все си мисля че лобистите и големите 3 в Европа имат доста голям пръст в работата. Както всички запознати с Тесла знаят, AP1.0 бе (и все още е) в бета вариант. Абсолютно задължително е постоянната концентрация на шофьора на пътя както и ръцете му да бъдат винаги на волана.
    Според мен това е поредната статия, която се опитва да “умърси” Илън и Тесла. Фактите обаче говорят сами за себе си. За 200 млн. изминали км. (или мили, не съм сигурен) от Тесла електромобили, чуваме за някакви си десетина инцидента. Проблема идва точно тук – че никой не споменава за десетките хиляди не само инциденти, но смъртни случаи из света, които се случват всяка година с обикновенни автомобили.

    Моята резервация за Модел3 е факт, както и това че ще се опитам да направя всичко по силите си за да я имам след 2-3 години. Това което Мъск и компания сътворяват в момента е не само иновативно, но абсолютно разтрисащо цялата автомобилна индустрия, която не е мръднала от 100г. насам.

    Никога не съм бил автомобилен фен, а по-скоро технологичен. В момента, в който видях и започнах да чета и гледам за Тесла и други електромобили, бях абсолютно готов да бъда фен. И станах. И кола ще имам.

    И за финал – такива статии не ме плашат, не трябва и вас! 🙂

    October 21, 2016 at 5:24 pm
  • iceniko Reply

    Без да излизам с мнение тип “конспирация”, но все си мисля че лобистите и големите 3 в Европа имат доста голям пръст в работата. Както всички запознати с Тесла знаят, AP1.0 бе (и все още е) в бета вариант. Абсолютно задължително е постоянната концентрация на шофьора на пътя както и ръцете му да бъдат винаги на волана.
    Според мен това е поредната статия, която се опитва да “умърси” Илън и Тесла. Фактите обаче говорят сами за себе си. За 200 млн. изминали км. (или мили, не съм сигурен) от Тесла електромобили, чуваме за някакви си десетина инцидента. Проблема идва точно тук – че никой не споменава за десетките хиляди не само инциденти, но смъртни случаи из света, които се случват всяка година с обикновенни автомобили.

    Моята резервация за Модел3 е факт, както и това че ще се опитам да направя всичко по силите си за да я имам след 2-3 години. Това което Мъск и компания сътворяват в момента е не само иновативно, но абсолютно разтрисащо цялата автомобилна индустрия, която не е мръднала от 100г. насам.

    Никога не съм бил автомобилен фен, а по-скоро технологичен. В момента, в който видях и започнах да чета и гледам за Тесла и други електромобили, бях абсолютно готов да бъда фен. И станах. И кола ще имам.

    И за финал – такива статии не ме плашат, не трябва и вас! 🙂

    October 21, 2016 at 5:24 pm
  • iceniko Reply

    Без да излизам с мнение тип “конспирация”, но все си мисля че лобистите и големите 3 в Европа имат доста голям пръст в работата. Както всички запознати с Тесла знаят, AP1.0 бе (и все още е) в бета вариант. Абсолютно задължително е постоянната концентрация на шофьора на пътя както и ръцете му да бъдат винаги на волана.
    Според мен това е поредната статия, която се опитва да “умърси” Илън и Тесла. Фактите обаче говорят сами за себе си. За 200 млн. изминали км. (или мили, не съм сигурен) от Тесла електромобили, чуваме за някакви си десетина инцидента. Проблема идва точно тук – че никой не споменава за десетките хиляди не само инциденти, но смъртни случаи из света, които се случват всяка година с обикновенни автомобили.

    Моята резервация за Модел3 е факт, както и това че ще се опитам да направя всичко по силите си за да я имам след 2-3 години. Това което Мъск и компания сътворяват в момента е не само иновативно, но абсолютно разтрисащо цялата автомобилна индустрия, която не е мръднала от 100г. насам.

    Никога не съм бил автомобилен фен, а по-скоро технологичен. В момента, в който видях и започнах да чета и гледам за Тесла и други електромобили, бях абсолютно готов да бъда фен. И станах. И кола ще имам.

    И за финал – такива статии не ме плашат, не трябва и вас! 🙂

    October 21, 2016 at 5:24 pm
  • iceniko Reply

    Без да излизам с мнение тип “конспирация”, но все си мисля че лобистите и големите 3 в Европа имат доста голям пръст в работата. Както всички запознати с Тесла знаят, AP1.0 бе (и все още е) в бета вариант. Абсолютно задължително е постоянната концентрация на шофьора на пътя както и ръцете му да бъдат винаги на волана.
    Според мен това е поредната статия, която се опитва да “умърси” Илън и Тесла. Фактите обаче говорят сами за себе си. За 200 млн. изминали км. (или мили, не съм сигурен) от Тесла електромобили, чуваме за някакви си десетина инцидента. Проблема идва точно тук – че никой не споменава за десетките хиляди не само инциденти, но смъртни случаи из света, които се случват всяка година с обикновенни автомобили.

    Моята резервация за Модел3 е факт, както и това че ще се опитам да направя всичко по силите си за да я имам след 2-3 години. Това което Мъск и компания сътворяват в момента е не само иновативно, но абсолютно разтрисащо цялата автомобилна индустрия, която не е мръднала от 100г. насам.

    Никога не съм бил автомобилен фен, а по-скоро технологичен. В момента, в който видях и започнах да чета и гледам за Тесла и други електромобили, бях абсолютно готов да бъда фен. И станах. И кола ще имам.

    И за финал – такива статии не ме плашат, не трябва и вас! 🙂

    October 21, 2016 at 5:24 pm
  • iceniko Reply

    Без да излизам с мнение тип “конспирация”, но все си мисля че лобистите и големите 3 в Европа имат доста голям пръст в работата. Както всички запознати с Тесла знаят, AP1.0 бе (и все още е) в бета вариант. Абсолютно задължително е постоянната концентрация на шофьора на пътя както и ръцете му да бъдат винаги на волана.
    Според мен това е поредната статия, която се опитва да “умърси” Илън и Тесла. Фактите обаче говорят сами за себе си. За 200 млн. изминали км. (или мили, не съм сигурен) от Тесла електромобили, чуваме за някакви си десетина инцидента. Проблема идва точно тук – че никой не споменава за десетките хиляди не само инциденти, но смъртни случаи из света, които се случват всяка година с обикновенни автомобили.

    Моята резервация за Модел3 е факт, както и това че ще се опитам да направя всичко по силите си за да я имам след 2-3 години. Това което Мъск и компания сътворяват в момента е не само иновативно, но абсолютно разтрисащо цялата автомобилна индустрия, която не е мръднала от 100г. насам.

    Никога не съм бил автомобилен фен, а по-скоро технологичен. В момента, в който видях и започнах да чета и гледам за Тесла и други електромобили, бях абсолютно готов да бъда фен. И станах. И кола ще имам.

    И за финал – такива статии не ме плашат, не трябва и вас! 🙂

    October 21, 2016 at 5:24 pm
  • tigar4o Reply

    Нищо неочаквано … страните най-потърпевши от бързото развитие на Тесла и наплива на клиенти от цял свят към автомобилите им води до сочене с пръст и убеждаване колко опасно е изпитването на новите технологии. Типично за човека е да отхвърля новото и да се плаши от него ако не беше така съвременният свят щеше да е много по напреднал в много области като технология и медицина както и много други области на човешкото познание…

    October 21, 2016 at 7:18 pm
  • tigar4o Reply

    Нищо неочаквано … страните най-потърпевши от бързото развитие на Тесла и наплива на клиенти от цял свят към автомобилите им води до сочене с пръст и убеждаване колко опасно е изпитването на новите технологии. Типично за човека е да отхвърля новото и да се плаши от него ако не беше така съвременният свят щеше да е много по напреднал в много области като технология и медицина както и много други области на човешкото познание…

    October 21, 2016 at 7:18 pm
  • tigar4o Reply

    Нищо неочаквано … страните най-потърпевши от бързото развитие на Тесла и наплива на клиенти от цял свят към автомобилите им води до сочене с пръст и убеждаване колко опасно е изпитването на новите технологии. Типично за човека е да отхвърля новото и да се плаши от него ако не беше така съвременният свят щеше да е много по напреднал в много области като технология и медицина както и много други области на човешкото познание…

    October 21, 2016 at 7:18 pm
  • tigar4o Reply

    Нищо неочаквано … страните най-потърпевши от бързото развитие на Тесла и наплива на клиенти от цял свят към автомобилите им води до сочене с пръст и убеждаване колко опасно е изпитването на новите технологии. Типично за човека е да отхвърля новото и да се плаши от него ако не беше така съвременният свят щеше да е много по напреднал в много области като технология и медицина както и много други области на човешкото познание…

    October 21, 2016 at 7:18 pm
  • tigar4o Reply

    Нищо неочаквано … страните най-потърпевши от бързото развитие на Тесла и наплива на клиенти от цял свят към автомобилите им води до сочене с пръст и убеждаване колко опасно е изпитването на новите технологии. Типично за човека е да отхвърля новото и да се плаши от него ако не беше така съвременният свят щеше да е много по напреднал в много области като технология и медицина както и много други области на човешкото познание…

    October 21, 2016 at 7:18 pm
  • tigar4o Reply

    Нищо неочаквано … страните най-потърпевши от бързото развитие на Тесла и наплива на клиенти от цял свят към автомобилите им води до сочене с пръст и убеждаване колко опасно е изпитването на новите технологии. Типично за човека е да отхвърля новото и да се плаши от него ако не беше така съвременният свят щеше да е много по напреднал в много области като технология и медицина както и много други области на човешкото познание…

    October 21, 2016 at 7:18 pm
  • tigar4o Reply

    Нищо неочаквано … страните най-потърпевши от бързото развитие на Тесла и наплива на клиенти от цял свят към автомобилите им води до сочене с пръст и убеждаване колко опасно е изпитването на новите технологии. Типично за човека е да отхвърля новото и да се плаши от него ако не беше така съвременният свят щеше да е много по напреднал в много области като технология и медицина както и много други области на човешкото познание…

    October 21, 2016 at 7:18 pm
  • tigar4o Reply

    Нищо неочаквано … страните най-потърпевши от бързото развитие на Тесла и наплива на клиенти от цял свят към автомобилите им води до сочене с пръст и убеждаване колко опасно е изпитването на новите технологии. Типично за човека е да отхвърля новото и да се плаши от него ако не беше така съвременният свят щеше да е много по напреднал в много области като технология и медицина както и много други области на човешкото познание…

    October 21, 2016 at 7:18 pm
  • tigar4o Reply

    Нищо неочаквано … страните най-потърпевши от бързото развитие на Тесла и наплива на клиенти от цял свят към автомобилите им води до сочене с пръст и убеждаване колко опасно е изпитването на новите технологии. Типично за човека е да отхвърля новото и да се плаши от него ако не беше така съвременният свят щеше да е много по напреднал в много области като технология и медицина както и много други области на човешкото познание…

    October 21, 2016 at 7:18 pm
  • nedij Reply

    хаха, каква “неочаквана” новина – немския институт заключил, че американската технология не била разработена със сложния трафик на германските пътища – ох, просълзих се, от смях! 🙂 очаквам ФВ или БМВ да обещаят, че ще направят много по-добра система съвсем скоро … и всички да се прегърнем и зачакаме.

    October 24, 2016 at 7:51 am
  • nedij Reply

    хаха, каква “неочаквана” новина – немския институт заключил, че американската технология не била разработена със сложния трафик на германските пътища – ох, просълзих се, от смях! 🙂 очаквам ФВ или БМВ да обещаят, че ще направят много по-добра система съвсем скоро … и всички да се прегърнем и зачакаме.

    October 24, 2016 at 7:51 am
  • nedij Reply

    хаха, каква “неочаквана” новина – немския институт заключил, че американската технология не била разработена със сложния трафик на германските пътища – ох, просълзих се, от смях! 🙂 очаквам ФВ или БМВ да обещаят, че ще направят много по-добра система съвсем скоро … и всички да се прегърнем и зачакаме.

    October 24, 2016 at 7:51 am
  • nedij Reply

    хаха, каква “неочаквана” новина – немския институт заключил, че американската технология не била разработена със сложния трафик на германските пътища – ох, просълзих се, от смях! 🙂 очаквам ФВ или БМВ да обещаят, че ще направят много по-добра система съвсем скоро … и всички да се прегърнем и зачакаме.

    October 24, 2016 at 7:51 am
  • nedij Reply

    хаха, каква “неочаквана” новина – немския институт заключил, че американската технология не била разработена със сложния трафик на германските пътища – ох, просълзих се, от смях! 🙂 очаквам ФВ или БМВ да обещаят, че ще направят много по-добра система съвсем скоро … и всички да се прегърнем и зачакаме.

    October 24, 2016 at 7:51 am
  • nedij Reply

    хаха, каква “неочаквана” новина – немския институт заключил, че американската технология не била разработена със сложния трафик на германските пътища – ох, просълзих се, от смях! 🙂 очаквам ФВ или БМВ да обещаят, че ще направят много по-добра система съвсем скоро … и всички да се прегърнем и зачакаме.

    October 24, 2016 at 7:51 am
  • nedij Reply

    хаха, каква “неочаквана” новина – немския институт заключил, че американската технология не била разработена със сложния трафик на германските пътища – ох, просълзих се, от смях! 🙂 очаквам ФВ или БМВ да обещаят, че ще направят много по-добра система съвсем скоро … и всички да се прегърнем и зачакаме.

    October 24, 2016 at 7:51 am
  • nedij Reply

    хаха, каква “неочаквана” новина – немския институт заключил, че американската технология не била разработена със сложния трафик на германските пътища – ох, просълзих се, от смях! 🙂 очаквам ФВ или БМВ да обещаят, че ще направят много по-добра система съвсем скоро … и всички да се прегърнем и зачакаме.

    October 24, 2016 at 7:51 am
  • nedij Reply

    хаха, каква “неочаквана” новина – немския институт заключил, че американската технология не била разработена със сложния трафик на германските пътища – ох, просълзих се, от смях! 🙂 очаквам ФВ или БМВ да обещаят, че ще направят много по-добра система съвсем скоро … и всички да се прегърнем и зачакаме.

    October 24, 2016 at 7:51 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *