Toyota пуска електробуси с водородни горивни клетки от началото на 2017 г.

В този блог: Fuel Cell технологията от Toyota Mirai подобрена и монтирана на обществени возила.
В Toyota отдавна смятат, че горивните клетки и големите превозни средства са перфектната комбинация за създаването на среда с нулеви вредни емисии. Компанията започна да тества разработването на хидрогенни електробуси, а съвсем скоро тестовете може да преминат и към други транспортни средства като пикапи и малки камиони…
Още в началото на следващата година новите Toyota брандирани електробуси с горивни клетки ще бъдат пуснати на пазара, най-вероятно с известния boomerang headlight дизайн в предната част.
Има и нещо друго, което новите возила споделят с електромобилите на Toyota и това e задвижващата система Toyota Fuel Cell, която първоначално беше разработена за модела Mirai.
С направените подобрения новата задвижваща система е по-енергийно ефективна и е с максимална мощност от 2 х 113 кВт, а резервоарите побират еквивалента на 235 кВтч електроенергия.
Този голям запас от енергия прави електробусът една огромна подвижна зареждачка, която може да осигурява електричество в спешни случаи и именно поради тази причина доста от големите електрически превозни средства за Япония се произвеждат с тази система.
В подготовка за Олимпиадата в Токио през 2020 г. японското правителство показва желанието си да обърне повече внимание на зелените технологии и това включва закупуването на 6,000 хидрогенни електробуса. Очаква се в началото на следващата година тези возила да тръгнат по улиците на Токио, като в периода до старта на Олимпиадата 100 от тях да вървят по фиксирани маршрути.
От Toyota прогнозират, че към края на 2018 г. вече ще са готови с подобрена версия на електробуса на водород.
Основни спецификации на Toyota FC Bus | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Шаси | Дължина / ширина / височина | 10,525 / 2,490 / 3,340 мм | ||||
Капацитет (седящи, стоящи, шофьор) | 77 (26+50+1) | |||||
FC модул | Модел | Toyota FC stack | ||||
Тип | Солиден полимерен електролит | |||||
Максимална мощност | 114 кВт × 2 модула | |||||
Електромотори | Тип | AC асинхронен | ||||
Максимална мощност | 113 кВт × 2 | |||||
Максимален въртящ момент | 335 Нм × 2 | |||||
Водороден резервоар | Брой резервоари | 10 | ||||
Номинално работно налягане | 70 MPa (прибл. 700 бара) | |||||
Плътност | 5.7 wt% | |||||
Вътрешен обем | 600 литра | |||||
Батерия | Тип | Никел-метал хидрид | ||||
Захранваща мощност | Максимална | 9 кВт | ||||
Общ капацитет | 235 кВтч |
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (36)
горките, опитват се да си върнат поне малко от малко огромните инвестиции в този водороден двигател! 🙂 интересен подход …
горките, опитват се да си върнат поне малко от малко огромните инвестиции в този водороден двигател! 🙂 интересен подход …
горките, опитват се да си върнат поне малко от малко огромните инвестиции в този водороден двигател! 🙂 интересен подход …
горките, опитват се да си върнат поне малко от малко огромните инвестиции в този водороден двигател! 🙂 интересен подход …
горките, опитват се да си върнат поне малко от малко огромните инвестиции в този водороден двигател! 🙂 интересен подход …
горките, опитват се да си върнат поне малко от малко огромните инвестиции в този водороден двигател! 🙂 интересен подход …
горките, опитват се да си върнат поне малко от малко огромните инвестиции в този водороден двигател! 🙂 интересен подход …
горките, опитват се да си върнат поне малко от малко огромните инвестиции в този водороден двигател! 🙂 интересен подход …
горките, опитват се да си върнат поне малко от малко огромните инвестиции в този водороден двигател! 🙂 интересен подход …
Има смисъл да се прилага тази нова и скъпа технология към автобуси, товарни камиони и скъпи возила, отколкото в малки и евтини коли, където тази скъпа технология по-трудно би била конкурентна на обикновените автомобили с ДВГ.Поне докато технологията не поевтинее.Още повече, че според мен независимо дали е за лек автомобил, автобус или за товарен автомобил тази технология не би трябвало да има голяма разлика в цената.При електрическите автомобили трябва голяма батерия за автобус или товарен камион, което оскъпява, докато тук не е нужно.Но ми е интересно, че продължават да залагат на Никел-метал хидридна батерия.
Има смисъл да се прилага тази нова и скъпа технология към автобуси, товарни камиони и скъпи возила, отколкото в малки и евтини коли, където тази скъпа технология по-трудно би била конкурентна на обикновените автомобили с ДВГ.Поне докато технологията не поевтинее.Още повече, че според мен независимо дали е за лек автомобил, автобус или за товарен автомобил тази технология не би трябвало да има голяма разлика в цената.При електрическите автомобили трябва голяма батерия за автобус или товарен камион, което оскъпява, докато тук не е нужно.Но ми е интересно, че продължават да залагат на Никел-метал хидридна батерия.
Има смисъл да се прилага тази нова и скъпа технология към автобуси, товарни камиони и скъпи возила, отколкото в малки и евтини коли, където тази скъпа технология по-трудно би била конкурентна на обикновените автомобили с ДВГ.Поне докато технологията не поевтинее.Още повече, че според мен независимо дали е за лек автомобил, автобус или за товарен автомобил тази технология не би трябвало да има голяма разлика в цената.При електрическите автомобили трябва голяма батерия за автобус или товарен камион, което оскъпява, докато тук не е нужно.Но ми е интересно, че продължават да залагат на Никел-метал хидридна батерия.
Има смисъл да се прилага тази нова и скъпа технология към автобуси, товарни камиони и скъпи возила, отколкото в малки и евтини коли, където тази скъпа технология по-трудно би била конкурентна на обикновените автомобили с ДВГ.Поне докато технологията не поевтинее.Още повече, че според мен независимо дали е за лек автомобил, автобус или за товарен автомобил тази технология не би трябвало да има голяма разлика в цената.При електрическите автомобили трябва голяма батерия за автобус или товарен камион, което оскъпява, докато тук не е нужно.Но ми е интересно, че продължават да залагат на Никел-метал хидридна батерия.
Има смисъл да се прилага тази нова и скъпа технология към автобуси, товарни камиони и скъпи возила, отколкото в малки и евтини коли, където тази скъпа технология по-трудно би била конкурентна на обикновените автомобили с ДВГ.Поне докато технологията не поевтинее.Още повече, че според мен независимо дали е за лек автомобил, автобус или за товарен автомобил тази технология не би трябвало да има голяма разлика в цената.При електрическите автомобили трябва голяма батерия за автобус или товарен камион, което оскъпява, докато тук не е нужно.Но ми е интересно, че продължават да залагат на Никел-метал хидридна батерия.
Има смисъл да се прилага тази нова и скъпа технология към автобуси, товарни камиони и скъпи возила, отколкото в малки и евтини коли, където тази скъпа технология по-трудно би била конкурентна на обикновените автомобили с ДВГ.Поне докато технологията не поевтинее.Още повече, че според мен независимо дали е за лек автомобил, автобус или за товарен автомобил тази технология не би трябвало да има голяма разлика в цената.При електрическите автомобили трябва голяма батерия за автобус или товарен камион, което оскъпява, докато тук не е нужно.Но ми е интересно, че продължават да залагат на Никел-метал хидридна батерия.
Има смисъл да се прилага тази нова и скъпа технология към автобуси, товарни камиони и скъпи возила, отколкото в малки и евтини коли, където тази скъпа технология по-трудно би била конкурентна на обикновените автомобили с ДВГ.Поне докато технологията не поевтинее.Още повече, че според мен независимо дали е за лек автомобил, автобус или за товарен автомобил тази технология не би трябвало да има голяма разлика в цената.При електрическите автомобили трябва голяма батерия за автобус или товарен камион, което оскъпява, докато тук не е нужно.Но ми е интересно, че продължават да залагат на Никел-метал хидридна батерия.
Има смисъл да се прилага тази нова и скъпа технология към автобуси, товарни камиони и скъпи возила, отколкото в малки и евтини коли, където тази скъпа технология по-трудно би била конкурентна на обикновените автомобили с ДВГ.Поне докато технологията не поевтинее.Още повече, че според мен независимо дали е за лек автомобил, автобус или за товарен автомобил тази технология не би трябвало да има голяма разлика в цената.При електрическите автомобили трябва голяма батерия за автобус или товарен камион, което оскъпява, докато тук не е нужно.Но ми е интересно, че продължават да залагат на Никел-метал хидридна батерия.
Има смисъл да се прилага тази нова и скъпа технология към автобуси, товарни камиони и скъпи возила, отколкото в малки и евтини коли, където тази скъпа технология по-трудно би била конкурентна на обикновените автомобили с ДВГ.Поне докато технологията не поевтинее.Още повече, че според мен независимо дали е за лек автомобил, автобус или за товарен автомобил тази технология не би трябвало да има голяма разлика в цената.При електрическите автомобили трябва голяма батерия за автобус или товарен камион, което оскъпява, докато тук не е нужно.Но ми е интересно, че продължават да залагат на Никел-метал хидридна батерия.
Получването на водорода е енергоемко, а ако е от природен газ не е еколоично. Залагат на никел-метал хидридната батерия защото им е евтина.
Получването на водорода е енергоемко, а ако е от природен газ не е еколоично. Залагат на никел-метал хидридната батерия защото им е евтина.
Получването на водорода е енергоемко, а ако е от природен газ не е еколоично. Залагат на никел-метал хидридната батерия защото им е евтина.
Получването на водорода е енергоемко, а ако е от природен газ не е еколоично. Залагат на никел-метал хидридната батерия защото им е евтина.
Получването на водорода е енергоемко, а ако е от природен газ не е еколоично. Залагат на никел-метал хидридната батерия защото им е евтина.
Получването на водорода е енергоемко, а ако е от природен газ не е еколоично. Залагат на никел-метал хидридната батерия защото им е евтина.
Получването на водорода е енергоемко, а ако е от природен газ не е еколоично. Залагат на никел-метал хидридната батерия защото им е евтина.
Получването на водорода е енергоемко, а ако е от природен газ не е еколоично. Залагат на никел-метал хидридната батерия защото им е евтина.
Получването на водорода е енергоемко, а ако е от природен газ не е еколоично. Залагат на никел-метал хидридната батерия защото им е евтина.
Мен ме притеснява и налягането. Знам, че правят много яки бутилки, даже ги стрелят с куршуми, ама 700 бара…… за сравнение пропан-бутан бутилките са около 10 бара до колкото знам….
Мен ме притеснява и налягането. Знам, че правят много яки бутилки, даже ги стрелят с куршуми, ама 700 бара…… за сравнение пропан-бутан бутилките са около 10 бара до колкото знам….
Мен ме притеснява и налягането. Знам, че правят много яки бутилки, даже ги стрелят с куршуми, ама 700 бара…… за сравнение пропан-бутан бутилките са около 10 бара до колкото знам….
Мен ме притеснява и налягането. Знам, че правят много яки бутилки, даже ги стрелят с куршуми, ама 700 бара…… за сравнение пропан-бутан бутилките са около 10 бара до колкото знам….
Мен ме притеснява и налягането. Знам, че правят много яки бутилки, даже ги стрелят с куршуми, ама 700 бара…… за сравнение пропан-бутан бутилките са около 10 бара до колкото знам….
Мен ме притеснява и налягането. Знам, че правят много яки бутилки, даже ги стрелят с куршуми, ама 700 бара…… за сравнение пропан-бутан бутилките са около 10 бара до колкото знам….
Мен ме притеснява и налягането. Знам, че правят много яки бутилки, даже ги стрелят с куршуми, ама 700 бара…… за сравнение пропан-бутан бутилките са около 10 бара до колкото знам….
Мен ме притеснява и налягането. Знам, че правят много яки бутилки, даже ги стрелят с куршуми, ама 700 бара…… за сравнение пропан-бутан бутилките са около 10 бара до колкото знам….
Мен ме притеснява и налягането. Знам, че правят много яки бутилки, даже ги стрелят с куршуми, ама 700 бара…… за сравнение пропан-бутан бутилките са около 10 бара до колкото знам….