Германски министър по околна среда предпочете Tesla пред роден автомобил
В този блог: Германски министър взима Tesla вместо “домащен” атомобил.
Главната причина за закупуването на луксозният електромобил е, че няма алтернативен модел с толкова голям пробег от страна на немските производители…
Автомобилостроенето е символ за Германия, а често и повод за национална гордост. Тъкмо затова немските държавни лица най-често използват немски автомобили. По-рано тази седмица обаче министърът на околна среда на областта Северен Рейн-Вестфалия избра Tesla Model S за служебен автомобил.
Все пак това, че автомобилът е американско производство, не е основният проблем. Високата цената от 110 000 евро е платена с пари на данъкоплатци. Когато говорител на министерството е бил запитан защо този разход е одобрен, отговорът е, че Model S е единственият електромобил с достатъчен пробег нужен за големите разстояния в областта.
Говорителят допълнил, че към момента няма електромобил с такъв пробег, който да е произведен от немските лидери Daimler, BMW или Volkswagen. Въпреки че такива модели се очакват в близките години, немските автомобилни производители изостават.
Освен, че електромобилът е луксозен, закупеният от министерството Model S 90D е една от най-скъпите предлагани версии. Отново, причината е, че моделът позволява най-голям пробег.
През 2016 г. Германия обяви нов план за субсидиране на електромобили, който дава на потребителите намаление от €4,000 евро при покупка на електромобили с базова цена по-малка от €60,000 евро. С по-високите си цени колите на Tesla не попадаха в тази категория, но след промени по някои от опциите при закупуване, Model S слезе под границата от €60,000. Така, дори най-скъпият Model S P100D може да получи субсидия, тъй като технически няма разлика с основния модел преди добавяне на опциите.
Правителството на Германия бе обвинено, че финансира богатите при покупка на луксозни електромобили. Технически погледнато министерството на околната среда на Северен Рейн-Вестфалия може да се възползва от субсидията от €4,000. По-интересното обаче е, че част от тази отстъпка се покрива от немските автомобилни производители. Иронийка!
От: Electrek
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (18)
То не само домащен, ами си е направо бумащен ДВГ автомобилът – разписки за сервизи, квитанции за масла, ремъци, филтри и течностии – цяла папка!
То не само домащен, ами си е направо бумащен ДВГ автомобилът – разписки за сервизи, квитанции за масла, ремъци, филтри и течностии – цяла папка!
То не само домащен, ами си е направо бумащен ДВГ автомобилът – разписки за сервизи, квитанции за масла, ремъци, филтри и течностии – цяла папка!
То не само домащен, ами си е направо бумащен ДВГ автомобилът – разписки за сервизи, квитанции за масла, ремъци, филтри и течностии – цяла папка!
То не само домащен, ами си е направо бумащен ДВГ автомобилът – разписки за сервизи, квитанции за масла, ремъци, филтри и течностии – цяла папка!
То не само домащен, ами си е направо бумащен ДВГ автомобилът – разписки за сервизи, квитанции за масла, ремъци, филтри и течностии – цяла папка!
То не само домащен, ами си е направо бумащен ДВГ автомобилът – разписки за сервизи, квитанции за масла, ремъци, филтри и течностии – цяла папка!
То не само домащен, ами си е направо бумащен ДВГ автомобилът – разписки за сервизи, квитанции за масла, ремъци, филтри и течностии – цяла папка!
То не само домащен, ами си е направо бумащен ДВГ автомобилът – разписки за сервизи, квитанции за масла, ремъци, филтри и течностии – цяла папка!
Лек задвратник за немската проза…
Лек задвратник за немската проза…
Лек задвратник за немската проза…
Лек задвратник за немската проза…
Лек задвратник за немската проза…
Лек задвратник за немската проза…
Лек задвратник за немската проза…
Лек задвратник за немската проза…
Лек задвратник за немската проза…