Цени за зареждане на Tesla Supercharger мрежата – средно €0.22/кВтч за Европа
В този блог: Tesla обяви колко ще се плаща на Supercharger станциите след изчерпване на безплатния кредит.
След като изтече и двуседмичното удължение преди зареждането по Supercharger станциите да стане платено, Tesla обяви какви ще са цените за използване на зареждачките…
Плаща се на киловатчас, като цената в рамките на всеки американски щат и съответно държава по света, е фиксирана. Безплатното все пак остава частично, като всеки Tesla собственик получава по 400 кВтч Supercharging кредити (за около 1600 км шофиране) годишно спрямо датата на доставка на колата. Така според компанията зареждането все пак ще остане безплатно за повечето притежатели на Tesla електромобили.
Тарифите са определени на база текущото използване на мрежата откъдето е произлязло заключението, че “400 кВтч покриват нуждите при годишно пътуване на дълги разстояния за повечето собственици”. Всички, които пътуват повече, ще трябва да плащат. Ще се отрази на компании, които предлагат такси услуги с Tesla или на хора пътуващи често по работа или друг повод.
Целта на частично платеното зареждане е да се ограничи излишният престой по станциите, за да са достъпни за повече хора.
Плащането са го решили доста удобно – прави се през MyTesla акаунта в сайта на Tesla, където можеш да си следиш историята на плащанията и колко кредити ти остават. Как ще го решат юридически с продажбата на ток на киловат час след изтичане на кредитите засега нямаме идея.
Където е възможно да се продава така, а тези държави вероятно не са много, ОК, но на останалите места Tesla ще трябва да продава достъп на минута. Така е в Тексас, където е обявена цена от $0.08 на минута за ‘първо ниво’ на зареждане, което е до 60 кВт и по $0.16/минута за ‘втори ниво’ (над 60 кВт). Когато на съседна колонка има друга Tesla кола плащаш по цените за първо ниво. Изглежда с това разделяне търсят начин да намалят натоварването на мрежата, но така се удължава престоят, което някак ни се вижда като противоречие с целта на Tesla да го ускори, за да се освобождават по-бързи местата.
Ето колко ще струва зареждането в някои държави, а пълният списък можеш да видиш тук:
- Австрия: €0.23/кВтч;
- Германия: €0.17/кВтч с до 60 кВт; €0.34/кВтч с над 60 кВт;
- Италия: €0.25/кВтч
- Словения: €0.21 кВтч
- Холандия: €0.20/кВтч
- Хърватска: 1.4 куна/кВтч
При средна цена от около €0.22/кВтч и разход около 23 кВтч/100 км разходът би бил около €5 за 100 км, което е по-евтино от зареждането на повечето бързи зарядни мрежи, чиито цени са ни известни. В Англия, например, на DC станции на Ecotricity цената е 6 паунда за половин час. А за Германия двойната цена си изглежда като приличен стимул да не надхвърляш 60 кВтч зареждане на една сесия.
За нашите нужди, ако искаш да пътуваш от София до Виена (където към началото на 2017 г. все още е най-близкият сервизен център ) и са изхарчил/а безплатния кредит, пътуването в едната посока би трябвало да струва около €45. Тази сметка разбира се важи само след като постоят Supercharger станции в Сърбия и България.
В прес съобщението на Tesla за въвеждане на цените пише нещо интересно. Компанията смята да работи с регулаторите в съответните държави, където не може да се продава ток без лиценз, за промяна на правилата. Струва ни се, че на места това ще е мисия невъзможна, ама да видим ;).
И едно последно нещо. Тъй като днес е 15 януари 2017 г. и този срок изтече – притежателите на всички Tesla електромобили поръчани преди тази дата няма да плащат за Supercharger зареждане освен ако не оставят колата си на мястото след края на зареждането, откогато започва да тече такса по €0.35 на минута. С други думи, за хората закупили Tesla в първите няколко години зареждането все така ще продължава да е безплатно.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (9)
Ха, честито на печелившите(първите собственици- по-заможните разбирасе). Така, тези които карат стари коли и би трябвало, колкото се може по-бързо да се сдобият с електрички съвсем ще загубят възможност и стимул. Разбира се тесла не са социална организация.
Ха, честито на печелившите(първите собственици- по-заможните разбирасе). Така, тези които карат стари коли и би трябвало, колкото се може по-бързо да се сдобият с електрички съвсем ще загубят възможност и стимул. Разбира се тесла не са социална организация.
Ха, честито на печелившите(първите собственици- по-заможните разбирасе). Така, тези които карат стари коли и би трябвало, колкото се може по-бързо да се сдобият с електрички съвсем ще загубят възможност и стимул. Разбира се тесла не са социална организация.
Ха, честито на печелившите(първите собственици- по-заможните разбирасе). Така, тези които карат стари коли и би трябвало, колкото се може по-бързо да се сдобият с електрички съвсем ще загубят възможност и стимул. Разбира се тесла не са социална организация.
Ха, честито на печелившите(първите собственици- по-заможните разбирасе). Така, тези които карат стари коли и би трябвало, колкото се може по-бързо да се сдобият с електрички съвсем ще загубят възможност и стимул. Разбира се тесла не са социална организация.
Ха, честито на печелившите(първите собственици- по-заможните разбирасе). Така, тези които карат стари коли и би трябвало, колкото се може по-бързо да се сдобият с електрички съвсем ще загубят възможност и стимул. Разбира се тесла не са социална организация.
Ха, честито на печелившите(първите собственици- по-заможните разбирасе). Така, тези които карат стари коли и би трябвало, колкото се може по-бързо да се сдобият с електрички съвсем ще загубят възможност и стимул. Разбира се тесла не са социална организация.
Ха, честито на печелившите(първите собственици- по-заможните разбирасе). Така, тези които карат стари коли и би трябвало, колкото се може по-бързо да се сдобият с електрички съвсем ще загубят възможност и стимул. Разбира се тесла не са социална организация.
Ха, честито на печелившите(първите собственици- по-заможните разбирасе). Така, тези които карат стари коли и би трябвало, колкото се може по-бързо да се сдобият с електрички съвсем ще загубят възможност и стимул. Разбира се тесла не са социална организация.