Първи Тръмп ефекти върху производството на Tesla Model 3
В този блог: Поръчка за компоненти за €100 милиона отказана от електромобилен производител.
Германският доставчик на компоненти за авто индустрията SHW обяви, че “производител на електрически автомобили отказа поръчка за €100 милиона” за помпи за задвижваща система, които “не отговарят на неговите изисквания”…
През 2016 г. Tesla получи огромен брой заявки за предстоящия Model 3 и Елон Мъск предупреди, че изискванията към всички доставчици на компоненти за модела ще са много високи. Без да има официални потвърждения, според хора запознати със случая отказът идва от Tesla Motors.
SHW не посочва изрично компанията по тази провалена сделка, но времето и обемът на поръчката сочат към Tesla и Model 3. Според източник споделил информация с Electrek, Tesla не е удовлетворена от качеството, вследствие на което предпочита да откаже поръчката.
Естествено SHW не е съгласна с отказа на Tesla и вероятно ще си търси правата, но засега не е ясно какви стъпки са предприети в тази посока.
Зад всичкото това обаче изглежда седи нещо съвсем друго. Германските медии коментират голямата вероятност въпросният производител отказал поръчката да е Tesla и спекулират, че причината за анулирането на договора може да е натиск от администрацията на новия президент на САЩ Доналд Тръмп заради опитите да бъде защитено американското производство (включително чрез въвеждане на високи вносни мита).
Writschafts Woche пише, че според източник от SHW причините не са технически, а политически и досега не е имало никакви индикации от инженерите на поръчителя за технически недостатъци, допреди отказа от предишните дни.
Миналата година Tesla направи подобен отказа на компоненти, когато прекрати договора с друг германски производител заради проблеми с крилатите врати на Model X, което доведе до завеждане на дело.
Ако спекулациите са верни и причината за настоящия казус е администрацията на Тръмп, само можем да се надяваме да няма “ответни” европейски мерки. Защото всяко правителство (особено германското) би могло да каже, “Хей, вие слагате високи вносни мита за наши стоки и отказвате големи поръчки, което не ни оставя друга възможност освен да отвърнем със същото”.
Tesla все още не произвежда коли в Европа и внасяните от САЩ се облагат с данъци. Ако някои правителства решат да повторят хода на Тръмп, това може да се отрази лошо на продажбите на Tesla в Европа. Дори мисълта за подобни неща в наше време е абсурда и наистина се надяваме ситуацията да не ескалира до някакви подобни неприятни сценарии.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (18)
Изобщо не вярвам на версията на германците. В администрацията на Тръмп на са идиоти да саботират работата на Тесла заради някаква германска част. Освен това съм убеден, че и другите фирми имат десетки неамерикански компоненти в автомобилите си.
Просто Тесла не е харесала частта и е отказала поръчката, а немците за да не им падне реномето са се чудели какво да измислят като оправдание.
Изобщо не вярвам на версията на германците. В администрацията на Тръмп на са идиоти да саботират работата на Тесла заради някаква германска част. Освен това съм убеден, че и другите фирми имат десетки неамерикански компоненти в автомобилите си.
Просто Тесла не е харесала частта и е отказала поръчката, а немците за да не им падне реномето са се чудели какво да измислят като оправдание.
Изобщо не вярвам на версията на германците. В администрацията на Тръмп на са идиоти да саботират работата на Тесла заради някаква германска част. Освен това съм убеден, че и другите фирми имат десетки неамерикански компоненти в автомобилите си.
Просто Тесла не е харесала частта и е отказала поръчката, а немците за да не им падне реномето са се чудели какво да измислят като оправдание.
Изобщо не вярвам на версията на германците. В администрацията на Тръмп на са идиоти да саботират работата на Тесла заради някаква германска част. Освен това съм убеден, че и другите фирми имат десетки неамерикански компоненти в автомобилите си.
Просто Тесла не е харесала частта и е отказала поръчката, а немците за да не им падне реномето са се чудели какво да измислят като оправдание.
Изобщо не вярвам на версията на германците. В администрацията на Тръмп на са идиоти да саботират работата на Тесла заради някаква германска част. Освен това съм убеден, че и другите фирми имат десетки неамерикански компоненти в автомобилите си.
Просто Тесла не е харесала частта и е отказала поръчката, а немците за да не им падне реномето са се чудели какво да измислят като оправдание.
Изобщо не вярвам на версията на германците. В администрацията на Тръмп на са идиоти да саботират работата на Тесла заради някаква германска част. Освен това съм убеден, че и другите фирми имат десетки неамерикански компоненти в автомобилите си.
Просто Тесла не е харесала частта и е отказала поръчката, а немците за да не им падне реномето са се чудели какво да измислят като оправдание.
Изобщо не вярвам на версията на германците. В администрацията на Тръмп на са идиоти да саботират работата на Тесла заради някаква германска част. Освен това съм убеден, че и другите фирми имат десетки неамерикански компоненти в автомобилите си.
Просто Тесла не е харесала частта и е отказала поръчката, а немците за да не им падне реномето са се чудели какво да измислят като оправдание.
Изобщо не вярвам на версията на германците. В администрацията на Тръмп на са идиоти да саботират работата на Тесла заради някаква германска част. Освен това съм убеден, че и другите фирми имат десетки неамерикански компоненти в автомобилите си.
Просто Тесла не е харесала частта и е отказала поръчката, а немците за да не им падне реномето са се чудели какво да измислят като оправдание.
Изобщо не вярвам на версията на германците. В администрацията на Тръмп на са идиоти да саботират работата на Тесла заради някаква германска част. Освен това съм убеден, че и другите фирми имат десетки неамерикански компоненти в автомобилите си.
Просто Тесла не е харесала частта и е отказала поръчката, а немците за да не им падне реномето са се чудели какво да измислят като оправдание.
@vesi4. По-скоро истината е някъде по средата – от една страна немската част си е много добра, от друга – Тръмп ще постигне своето. А от Тесла, които са между чука и наковалнята, не им остава нищо друго да внасят чсти отвън, докато не се научат да произвеждат достатъчно качествени такива собствено производство. Научат ли се (както вероятно е в случая) – спират вноса.
@vesi4. По-скоро истината е някъде по средата – от една страна немската част си е много добра, от друга – Тръмп ще постигне своето. А от Тесла, които са между чука и наковалнята, не им остава нищо друго да внасят чсти отвън, докато не се научат да произвеждат достатъчно качествени такива собствено производство. Научат ли се (както вероятно е в случая) – спират вноса.
@vesi4. По-скоро истината е някъде по средата – от една страна немската част си е много добра, от друга – Тръмп ще постигне своето. А от Тесла, които са между чука и наковалнята, не им остава нищо друго да внасят чсти отвън, докато не се научат да произвеждат достатъчно качествени такива собствено производство. Научат ли се (както вероятно е в случая) – спират вноса.
@vesi4. По-скоро истината е някъде по средата – от една страна немската част си е много добра, от друга – Тръмп ще постигне своето. А от Тесла, които са между чука и наковалнята, не им остава нищо друго да внасят чсти отвън, докато не се научат да произвеждат достатъчно качествени такива собствено производство. Научат ли се (както вероятно е в случая) – спират вноса.
@vesi4. По-скоро истината е някъде по средата – от една страна немската част си е много добра, от друга – Тръмп ще постигне своето. А от Тесла, които са между чука и наковалнята, не им остава нищо друго да внасят чсти отвън, докато не се научат да произвеждат достатъчно качествени такива собствено производство. Научат ли се (както вероятно е в случая) – спират вноса.
@vesi4. По-скоро истината е някъде по средата – от една страна немската част си е много добра, от друга – Тръмп ще постигне своето. А от Тесла, които са между чука и наковалнята, не им остава нищо друго да внасят чсти отвън, докато не се научат да произвеждат достатъчно качествени такива собствено производство. Научат ли се (както вероятно е в случая) – спират вноса.
@vesi4. По-скоро истината е някъде по средата – от една страна немската част си е много добра, от друга – Тръмп ще постигне своето. А от Тесла, които са между чука и наковалнята, не им остава нищо друго да внасят чсти отвън, докато не се научат да произвеждат достатъчно качествени такива собствено производство. Научат ли се (както вероятно е в случая) – спират вноса.
@vesi4. По-скоро истината е някъде по средата – от една страна немската част си е много добра, от друга – Тръмп ще постигне своето. А от Тесла, които са между чука и наковалнята, не им остава нищо друго да внасят чсти отвън, докато не се научат да произвеждат достатъчно качествени такива собствено производство. Научат ли се (както вероятно е в случая) – спират вноса.
@vesi4. По-скоро истината е някъде по средата – от една страна немската част си е много добра, от друга – Тръмп ще постигне своето. А от Тесла, които са между чука и наковалнята, не им остава нищо друго да внасят чсти отвън, докато не се научат да произвеждат достатъчно качествени такива собствено производство. Научат ли се (както вероятно е в случая) – спират вноса.