Tesla Model S и Nissan LEAF са най-продаваните електромобили на 2016 г.
В този блог: EV Volumes публикува данни за продажби на електрически автомобили през 2016 г.
Четири години след своя дебют Tesla Model S е една от двете най-продавани електро коли, заедно с Nissan LEAF, чието първо поколение влезе в седмата си година…
За цялата предходна година EV Volumes отчита 50935 Model S продажби, след което се нарежда Nissan LEAF с 49818. В класацията обаче влизат и много плъгин хибриди (PHEV). Ето подреждането в топ 10:
- Tesla Model S – 50935
- Nissan LEAF – 49818
- BYD Tang PHEV – 31405
- Chevrolet Volt EREV* – 28295
- Mitsubishi Outlander PHEV – 27850
- BMW i3 – 25576
- Tesla Model X – 25372
- BYD Qin PHEV – 21868
- Renault ZOE – 21626
- BYD e6 – 20609
* – EREV = Extended Range Electric Vehicle – Електромобил с удължен пробег
Като цяло пазарът на електромобили показва значителен растеж в глобален мащаб до около 774,000 продажби през 2016, с очаквания да достигне 1,100,000 през настоящата 2017. На този етап моделите с електро задвижване са все още само 0.85% от общия брой продадени коли, но според прогнозите с тези темпове на растеж през 2030 г. 8 от 10 нови коли ще са електрически.
Китай определено е начело, с почти толкова продажби колкото в САЩ и Европа заедно 85% пазарен ръст за 2016 спрямо 2015. Ето и какъв е пазарният дял на електричките на някои европейските пазари през 2016:
- Норвегия – 24%
- Холандия – 5%
- Швеция – 3.2 %
От големия предварителен интерес към Opel Ampera-e в Норвегия се вижда, че новите електро модели с двойно или тройно повече пробег от първите ще се търсят много повече. В тази игра с повечето пробег е и Renault с по-голяма батерия за ZOE и реален пробег 220-300 км, а по-късно през годината идва най-чаканият съвременен електромобил – Tesla Model 3. Задават се и второто поколение Nissan LEAF и Audi SUV на ток през 2018 както и още нови и по-атрактивни електро модели.
От: Cleantechnica
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (9)
Залагам на лидерска позиция за Tesla и през следващите 4 години. Както и на утвърдения LEAF, независимо, че не бива да се подценява китайската инвазия… и тук.
Залагам на лидерска позиция за Tesla и през следващите 4 години. Както и на утвърдения LEAF, независимо, че не бива да се подценява китайската инвазия… и тук.
Залагам на лидерска позиция за Tesla и през следващите 4 години. Както и на утвърдения LEAF, независимо, че не бива да се подценява китайската инвазия… и тук.
Залагам на лидерска позиция за Tesla и през следващите 4 години. Както и на утвърдения LEAF, независимо, че не бива да се подценява китайската инвазия… и тук.
Залагам на лидерска позиция за Tesla и през следващите 4 години. Както и на утвърдения LEAF, независимо, че не бива да се подценява китайската инвазия… и тук.
Залагам на лидерска позиция за Tesla и през следващите 4 години. Както и на утвърдения LEAF, независимо, че не бива да се подценява китайската инвазия… и тук.
Залагам на лидерска позиция за Tesla и през следващите 4 години. Както и на утвърдения LEAF, независимо, че не бива да се подценява китайската инвазия… и тук.
Залагам на лидерска позиция за Tesla и през следващите 4 години. Както и на утвърдения LEAF, независимо, че не бива да се подценява китайската инвазия… и тук.
Залагам на лидерска позиция за Tesla и през следващите 4 години. Както и на утвърдения LEAF, независимо, че не бива да се подценява китайската инвазия… и тук.