Новата субсидия за електромобили вече включва 40,000 лв за товарни
В този блог: Втора програма на НДЕФ за частично финансово подпомагане на покупка на електромобили от администрацията.
Новата инициатива се нарича Инвестиционна програма за климата и идва след пилотния проект на Национален доверителен екофонд (НДЕФ) от 2016 г., с който бяха осигурени средства за стимулиране на общински и правителствени организации да закупят електрически автомобили…
По пилотния проект бяха одобрени заявления за 34 електромобила (20,000 лв отстъпка за всеки) и 10 плъгин хибрида (10,000 лв отстъпка).
Сега, НДЕФ стартира нова програма за частично финансиране, която включва два нови класа превозни средства: L7e и M2, N2. Субсидиите за двете нови категории са значителни, като за вторите това е вероятно най-високата подобна субсидия в цял свят, поне според нашите наблюдения – 40,000 лв. Субсидията за L7e возила е 15,000 лв.
Това означава, че ще могат да се закупуват електрически бусове с такава отстъпка. Например, ако крайната цена на електрически бус е 85,000 лв, община с одобрен проект ще плати 45,000 лв и ще получи останалите 40,000 лв от програмата.
Сред заложените ограничения прави впечатление минималният капацитет на батерията за категория L7e от 9 кВтч, което изключва от субсидията малки модели като Renault Twizy със 7.1 кВтч батерия.
За товарните минималният капацитет е 40 кВтч, което пък отрязва предварително единствения очакван на пазара в края на тази година електрически бус от голям производител. След нашата публикация и дискусия по време на организарано събитие с участието на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ е направена корекция и новият праг е 30 кВтч.
Ето и подробно изискванията по програмата:
Указания за кандидатстване за финансиране на проекти за насърчаване използването на електрически превозни средства
1. Основни параметри на проектите:
Типове проекти и кандидати:
- Проекти за насърчаване използването на електрически превозни средства.
- Бенефициери по тези проекти могат да бъдат централната администрация и нейните териториални подразделения и общинските администрации. Всеки бенефициер може да кандидатства за финансиране от ИПК максимум за три превозни средства.
Начини и размер на финансиране:
Финансирането по проектите за насърчаване използването на електромобили е
в размер на:
- – 20,000 (двадесет хиляди) лева за изцяло електрически превозни средства категория М1 и N1;
- – 10,000 (десет хиляди) лева за хибридни електрически (plug-in) превозни средства категория M1 и N1.
- – 15,000 (петнадесет хиляди) лева за изцяло електрически превозни средства категория L7e.
- – 40,000 (четиридесет хиляди) лева за изцяло електрически превозни средства категория М2 и N2.
за всяко доставено превозно средство на базата на договор с доставчик, избран в съответствие със Закона за обществените поръчки.
2. Изисквания за допустимост на разходите
За да се считат за допустими по ИПК, извършените разходи трябва да са действително извършени в рамките на договора за финансиране и да отговарят
едновременно на следните условия:
- Да не са финансирани по друг проект, програма или друга финансова схема, финансирана с публични средства от националния или европейския бюджет или от друг международен източник;
- Договорите за доставка на автомобилите да са сключени съгласно ЗОП и да следват Насоките на НДЕФ;
- При избора на доставчик следва да се прилагат критериите на ЕС за зелени обществени поръчки в транспортa;
- Всички закупени превозни средства да са нови и да отговарят на всички изисквания на българското законодателство;
- Закупените електрически превозни средства да отговарят на следните технически изисквания:
За категориите M1 и N1:
- – минимум 100 км пробег с едно зареждане на батерията и максимална скорост минимум 80 км/ч;
- – литиева батерия;
- – капацитет на батерията – минимум 15 кВтч за електрически превозни средства и 7 кВтч – за хибридни електрически (plug-in) превозни средства;
- – гаранция на батерията и на превозното средство – минимум 5 години.
За категория L7e:
- – минимум 80 км пробег с едно зареждане на батерията и максимална скорост минимум 30 км/ч;
- – литиева батерия;
- – капацитет на батерията – минимум 9 кВтч;
- – гаранция на батерията и на превозното средство – минимум 3 години.
За категория M2 и N2:
– минимум 150 км пробег с едно зареждане на батерията и максимална скорост минимум 70 км/ч;
- – литиева батерия;
- – капацитет на батерията – минимум 40 кВтч;
- – гаранция на батерията и на превозното средство – минимум 5 години.
3. Начин на представяне на проектите
Проектите се представят в приложения формат на Формуляр за кандидатстване за финансиране на проекти за насърчаване използването на електромобили в рамките на ИПК (Приложение 5А към Оперативното ръководство).
Необходимо е да се предостави информация по всички раздели на формуляра.
Формулярът за кандидатстване за финансиране на проекти за насърчаване използването на електромобили се изпраща на хартиен носител на адреса на
НДЕФ – София 1574, бул. Шипченски проход 67Б.
За всеки получен формуляр ще бъде изпратен отговор за потвърждение на получаването и ще бъде издаден входящ номер само при съответствие на
съдържанието на подадените документи с изискванията.
НДЕФ си запазва правото след преглед на формуляра да изиска допълнителна информация или обосновано да остави за преразглеждане формуляра за
кандидатстване.
Формуляри, получени в НДЕФ след крайния срок, посочен в поканата, няма да бъдат разглеждани.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (27)
Пълни бездарници ги мислят тея субсидии, какво им пречеше да свалят тавана на N2 категорията от 40 на 30kWh батерия и да накупят Master-и, за градска работа са страхотни. Условията са зададени така че да не може да се усвоят тези пари, явно умишлено. 🙁
Пълни бездарници ги мислят тея субсидии, какво им пречеше да свалят тавана на N2 категорията от 40 на 30kWh батерия и да накупят Master-и, за градска работа са страхотни. Условията са зададени така че да не може да се усвоят тези пари, явно умишлено. 🙁
Пълни бездарници ги мислят тея субсидии, какво им пречеше да свалят тавана на N2 категорията от 40 на 30kWh батерия и да накупят Master-и, за градска работа са страхотни. Условията са зададени така че да не може да се усвоят тези пари, явно умишлено. 🙁
Пълни бездарници ги мислят тея субсидии, какво им пречеше да свалят тавана на N2 категорията от 40 на 30kWh батерия и да накупят Master-и, за градска работа са страхотни. Условията са зададени така че да не може да се усвоят тези пари, явно умишлено. 🙁
Пълни бездарници ги мислят тея субсидии, какво им пречеше да свалят тавана на N2 категорията от 40 на 30kWh батерия и да накупят Master-и, за градска работа са страхотни. Условията са зададени така че да не може да се усвоят тези пари, явно умишлено. 🙁
Пълни бездарници ги мислят тея субсидии, какво им пречеше да свалят тавана на N2 категорията от 40 на 30kWh батерия и да накупят Master-и, за градска работа са страхотни. Условията са зададени така че да не може да се усвоят тези пари, явно умишлено. 🙁
Пълни бездарници ги мислят тея субсидии, какво им пречеше да свалят тавана на N2 категорията от 40 на 30kWh батерия и да накупят Master-и, за градска работа са страхотни. Условията са зададени така че да не може да се усвоят тези пари, явно умишлено. 🙁
Пълни бездарници ги мислят тея субсидии, какво им пречеше да свалят тавана на N2 категорията от 40 на 30kWh батерия и да накупят Master-и, за градска работа са страхотни. Условията са зададени така че да не може да се усвоят тези пари, явно умишлено. 🙁
Пълни бездарници ги мислят тея субсидии, какво им пречеше да свалят тавана на N2 категорията от 40 на 30kWh батерия и да накупят Master-и, за градска работа са страхотни. Условията са зададени така че да не може да се усвоят тези пари, явно умишлено. 🙁
Уау. Доста полезно и впечатляващо… за крадците в родината.
40к лева на електромобил? Главата ми почва да смята веднага, аджеба колко ли пари някое “проектче” ще докара на някои хора.
А ние обикновените граждани да го духаме? Аз така го разбирам това. 40к лева за администрациите да си гълтат парички, пък ние -кучета ни яли.
Една финансова субсидия няма ей!
Уау. Доста полезно и впечатляващо… за крадците в родината.
40к лева на електромобил? Главата ми почва да смята веднага, аджеба колко ли пари някое “проектче” ще докара на някои хора.
А ние обикновените граждани да го духаме? Аз така го разбирам това. 40к лева за администрациите да си гълтат парички, пък ние -кучета ни яли.
Една финансова субсидия няма ей!
Уау. Доста полезно и впечатляващо… за крадците в родината.
40к лева на електромобил? Главата ми почва да смята веднага, аджеба колко ли пари някое “проектче” ще докара на някои хора.
А ние обикновените граждани да го духаме? Аз така го разбирам това. 40к лева за администрациите да си гълтат парички, пък ние -кучета ни яли.
Една финансова субсидия няма ей!
Уау. Доста полезно и впечатляващо… за крадците в родината.
40к лева на електромобил? Главата ми почва да смята веднага, аджеба колко ли пари някое “проектче” ще докара на някои хора.
А ние обикновените граждани да го духаме? Аз така го разбирам това. 40к лева за администрациите да си гълтат парички, пък ние -кучета ни яли.
Една финансова субсидия няма ей!
Уау. Доста полезно и впечатляващо… за крадците в родината.
40к лева на електромобил? Главата ми почва да смята веднага, аджеба колко ли пари някое “проектче” ще докара на някои хора.
А ние обикновените граждани да го духаме? Аз така го разбирам това. 40к лева за администрациите да си гълтат парички, пък ние -кучета ни яли.
Една финансова субсидия няма ей!
Уау. Доста полезно и впечатляващо… за крадците в родината.
40к лева на електромобил? Главата ми почва да смята веднага, аджеба колко ли пари някое “проектче” ще докара на някои хора.
А ние обикновените граждани да го духаме? Аз така го разбирам това. 40к лева за администрациите да си гълтат парички, пък ние -кучета ни яли.
Една финансова субсидия няма ей!
Уау. Доста полезно и впечатляващо… за крадците в родината.
40к лева на електромобил? Главата ми почва да смята веднага, аджеба колко ли пари някое “проектче” ще докара на някои хора.
А ние обикновените граждани да го духаме? Аз така го разбирам това. 40к лева за администрациите да си гълтат парички, пък ние -кучета ни яли.
Една финансова субсидия няма ей!
Уау. Доста полезно и впечатляващо… за крадците в родината.
40к лева на електромобил? Главата ми почва да смята веднага, аджеба колко ли пари някое “проектче” ще докара на някои хора.
А ние обикновените граждани да го духаме? Аз така го разбирам това. 40к лева за администрациите да си гълтат парички, пък ние -кучета ни яли.
Една финансова субсидия няма ей!
Уау. Доста полезно и впечатляващо… за крадците в родината.
40к лева на електромобил? Главата ми почва да смята веднага, аджеба колко ли пари някое “проектче” ще докара на някои хора.
А ние обикновените граждани да го духаме? Аз така го разбирам това. 40к лева за администрациите да си гълтат парички, пък ние -кучета ни яли.
Една финансова субсидия няма ей!
Не знам наизуст характеристиките на всички електромобили на българския пазар, но със сигурност броят на марките и моделите е ограничен. В тоя ред на мисли, за да имаме истинска конкуренция, ако приемем че техническите изисквания, не са написани в услуга на някой, трябва да дойдат и участват фирми от чужбина. Вярно това няма да е хубаво за българските вносители, но ще покрива целта на самата обществена поръчка.
Не знам наизуст характеристиките на всички електромобили на българския пазар, но със сигурност броят на марките и моделите е ограничен. В тоя ред на мисли, за да имаме истинска конкуренция, ако приемем че техническите изисквания, не са написани в услуга на някой, трябва да дойдат и участват фирми от чужбина. Вярно това няма да е хубаво за българските вносители, но ще покрива целта на самата обществена поръчка.
Не знам наизуст характеристиките на всички електромобили на българския пазар, но със сигурност броят на марките и моделите е ограничен. В тоя ред на мисли, за да имаме истинска конкуренция, ако приемем че техническите изисквания, не са написани в услуга на някой, трябва да дойдат и участват фирми от чужбина. Вярно това няма да е хубаво за българските вносители, но ще покрива целта на самата обществена поръчка.
Не знам наизуст характеристиките на всички електромобили на българския пазар, но със сигурност броят на марките и моделите е ограничен. В тоя ред на мисли, за да имаме истинска конкуренция, ако приемем че техническите изисквания, не са написани в услуга на някой, трябва да дойдат и участват фирми от чужбина. Вярно това няма да е хубаво за българските вносители, но ще покрива целта на самата обществена поръчка.
Не знам наизуст характеристиките на всички електромобили на българския пазар, но със сигурност броят на марките и моделите е ограничен. В тоя ред на мисли, за да имаме истинска конкуренция, ако приемем че техническите изисквания, не са написани в услуга на някой, трябва да дойдат и участват фирми от чужбина. Вярно това няма да е хубаво за българските вносители, но ще покрива целта на самата обществена поръчка.
Не знам наизуст характеристиките на всички електромобили на българския пазар, но със сигурност броят на марките и моделите е ограничен. В тоя ред на мисли, за да имаме истинска конкуренция, ако приемем че техническите изисквания, не са написани в услуга на някой, трябва да дойдат и участват фирми от чужбина. Вярно това няма да е хубаво за българските вносители, но ще покрива целта на самата обществена поръчка.
Не знам наизуст характеристиките на всички електромобили на българския пазар, но със сигурност броят на марките и моделите е ограничен. В тоя ред на мисли, за да имаме истинска конкуренция, ако приемем че техническите изисквания, не са написани в услуга на някой, трябва да дойдат и участват фирми от чужбина. Вярно това няма да е хубаво за българските вносители, но ще покрива целта на самата обществена поръчка.
Не знам наизуст характеристиките на всички електромобили на българския пазар, но със сигурност броят на марките и моделите е ограничен. В тоя ред на мисли, за да имаме истинска конкуренция, ако приемем че техническите изисквания, не са написани в услуга на някой, трябва да дойдат и участват фирми от чужбина. Вярно това няма да е хубаво за българските вносители, но ще покрива целта на самата обществена поръчка.
Не знам наизуст характеристиките на всички електромобили на българския пазар, но със сигурност броят на марките и моделите е ограничен. В тоя ред на мисли, за да имаме истинска конкуренция, ако приемем че техническите изисквания, не са написани в услуга на някой, трябва да дойдат и участват фирми от чужбина. Вярно това няма да е хубаво за българските вносители, но ще покрива целта на самата обществена поръчка.