Индия използва данъците от ДВГ модели за монтиране на зарядни станции за електромобили
В този блог: Индия дава приоритет на електромобилите пред хибридите.
Най-влиятелната група в рамките на индийското правителство е препоръчала намаляване на данъците и лихвите за заеми или лизинги за електромобили, както и таван на продажбите за ДВГ коли. Това е драматичен обрат в политиката на един от най-бързо растящите световни пазари…
В документ от 90-страници, попаднал у Reuters, се казва още, че правителството открива завод за батерии до края на 2018 г. и планира да използва приходите от данъци върху продажбите на ДВГ модели, за да монтира зарядни станции за електромобили. Целта на новата политика е всички возила в страната да бъдат електрически до 2032 г.
В доклада, изпратен и до министър председателя, фокусът е изцяло върху електромобилите – радикална промяна от сегашната политика в подкрепа на хибридите. Промяната неминуемо ще се отрази негативно на плановете на компании като Toyota, която е сред основните производители на хибриди.
Преориентирането на индийското правителство следва посоката на Китай, където също обявиха солидни стимули за развитие на електрическата мобилност и крути мерки за демотивиране на хората да използват замърсяващи возила в големите градове.
Предвид икономическите възможности на индийците, прилагането на новата стратегия ще е огромно предизвикателство заради все още високите цени на батериите и съответно електромобилите. Затова индийското правителство инвестира в завод за батерии. Иначе, без местно производство, страната ще трябва да внася батерии, което ще усложни много задачата по намаляване цените на електромобилите. На този етап единственият индийски автопроизводител, който прави електро модели, е Махиндра.
Една от най-радикалните мерки в предлаганата нова политика, е ограничаване регистрациите на нови ДВГ коли чрез лотария, докато за електромобилите ще важат отделни облекчени правила както е в Китай.
За начален тласък на промяната се предлага да бъдат:
- Стартирани масови доставки на електромобили;
- Изработени стандартизирани заменяеми батерии за рикшите; и
- Въведени атрактивни тарифи за зареждане с ток.
Сред другите предложения са стимули за използване на електромобилите като таксита чрез намаляване на данъците и лихвите за оператори на автопаркове, както и на вносните мита за автопроизводители.
Изглежда като наистина радикална нова политика всички коли в Индия да са електрически през 2032 г. От друга страна конкретни действия като отваряне на завод за батерии само след малко повече от година показват, че планът е добре обмислен и вече се работи по неговото реализиране.
И един друг план се разгръща от изминалите седмици и в следващите месеци резултатите от него ще стават все по-видими – след като започнахме да произвеждаме и продаваме български зарядни станции под марката ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ идва време за разгръщане на мрежа. Работим за това до края на 2018-та и в България да имаме видим растеж на електрическата мобилност.
Източник: Reuters
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply