Nissan на път да продаде за $1 милиард бизнеса си с батерии

aesc-bateria-nissan-leaf

Nissan на път да продаде за $1 милиард бизнеса си с батерии

aesc-bateria-nissan-leaf

В този блог: GSR Capital преговаря за придобиване на контрола върху производството на батерии на Nissan.

GSR е частен инвеститорски фонд, който разполага с подкрепа от управлението на провинция Хубей по потенциалната сделка с Nissan…

Според Bloomberg, GSR е в напреднали преговори с Nissan за придобиване на дял от Automotive Energy Supply Corp. (AESC), която произвежда литиево-йонни клетки за батериите на Nissan LEAF. AESC е вторият в света производител на батерии по обем на доставките след Panasonic. Собствеността е поделена между Nissan (51%) и NEC (49%).

Запознати с преговорите казват, че етапът е напреднал дотолкова, че целта на двете страни е да обявят споразумение в следващите две седмици. Подкрепяният от Хубей Yangtze River Industry Fund предоставя поне 20 процента на GSR Capital за сделката с AESC.

Изключително интересна сделка е по много причини, като за GSR Capital основната стойност е чрез придобиване на AESC да направи възможно сключването на договори за доставки на батерии с множество автопроизводители. Иначе казано, AESC ще се превърне в независим производител, който ще може да снабдява повече компании.

Като цяло е рядкост големи японски предприятия да бъдат придобивани от китайски компании или фондове и както обикновено не е 100% сигурно, че преговорите ще доведат до сключване на сделка. Най-малкото след като се разбра за преговорите и други играчи може да проявят интерес. На този етап няма коментар от GSR и NEC, но Nissan пусна съобщение със стандартни обяснения от типа на “проучваме възможности за развитие на бизнес стратегията”

За развитието на AESC обаче са използвани и публични средства и е любопитно как точно би се развила тази потенциална сделка заради този факт. Nissan и NEC основаха компанията през 2007 г., почти три години преди старта на производството на LEAF.

Предвид солидните инвестиции на Nissan в електрическа мобилност компанията може да се нуждае от свеж капитал за навлизане в Югоизточна Азия, но предвид предстоящия бум при батериите ни изглежда странно да продадат AESC само за $1 милиард. В същото време Panasonic и Tesla инвестират $5-6 милиарда в Гигафабриката в Невада.

За китайските инвеститори ще е голям успех да се сдобият с този огромен и много добре развит производител на батерии. Електромобилният пазар на страната обаче се разраства с много бързи темпове и готовите решения откъм капацитет са ключов актив.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *