Continental иска да сложи край на бордовите зарядни с различна мощност

universalna-zariadna-sistema-elektromobili

Continental иска да сложи край на бордовите зарядни с различна мощност

universalna-zariadna-sistema-elektromobili

В този блог: Continental предлага нова система за зареждане на електромобили.

Компанията смята да представи скоро нова AllCharge система, с която електромобилът винаги ще се зарежда с максимална мощност, независимо дали от AC или от DC зарядна станция…

За изграждане на новата цялостна зарядна система Continental използва компоненти от свой настоящ модул за електрозадвижване (електромотор и инвертор). Сега обаче добавят и DC/DC конвертор, за да може батерията винаги да се зарежда с оптимално напрежение. Системата е двупосочна и поема до 800V напрежение, като може да осигури DC зареждане с мощност 150 кВт и дори 350 кВт.

Двупосочна означава, че с вградената Vehicle-2-Device технология, AllCharge системата може да подава електроенергия от батерията на електромобила към мрежата.

Обикновено AC зарядните станции са с мощност до 22 кВт (рядко се намират и 43 кВт зареждачки), но сега през 2017 г. електромобилите с мощни бордови зарядни се броят на пръстите на едната ръка. BMW i3 е с 11 кВт, Renault ZOE с 22 кВт, Tesla Model S и X с 16.5 кВт (първите версии имаха и до 20 кВт) и при smart ED има 22 кВт опция. Бордовите зарядни на останалите електромобили са с мощност 3.3 – 7.2 кВт.

Според обяснението на Continental системата би трябвало да работи така, че да осигурява зареждане с максималната мощност, която станцията подава. Например, от 22 кВт AC станция ще се зарежда с 22 кВт мощност. На DC станция, на която има 43 кВт AC опция, колата трябва също да може да я използва. Иначе, по горния пример, ако електромобилът е с 6.6 кВт бордово, зареждането ще е с тази мощност дори на 22 кВт станция.

За да можем да се възползваме като потребители от AllCharge системата Continental ще трябва да убеди различни автопроизводители да я купят и вградят в своите електромобили. Всъщност, Renault ZOE има 22 кВт бордово зарядно точно защото използваше първата версия на системата на Continental, към която сега компанията добавя DC опция.

Чудесна нова система. Остава само и 800V батерии да се появят, че засега са 400V. Това вероятно ще стане през 2019 и 2020 г.

От: Electrive


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Comments (18)

  • eltosho Reply

    Още малко и ще предложат да си зареждаме колите директно от високоволтовите далекопроводи. Ще има доста изпържени хора. Силно ме съмнява, че една 100кВ AC зарядна станция би била по-евтина от същата DC станция, че да има смисъл от такива дивотии. Пак ще си трябват яки трафопостове и специални кабели които да издържат на 100кВ и да са безопасни за пипане. Дали ще е AC или DC е най-малкия проблем при зареждането с такива мощности. Дори и 800V батериите са под въпрос защото има държави, в които такива устройства се категоризират като високоволтови и подлежат на яки регулации.

    May 31, 2017 at 3:57 pm
  • eltosho Reply

    Още малко и ще предложат да си зареждаме колите директно от високоволтовите далекопроводи. Ще има доста изпържени хора. Силно ме съмнява, че една 100кВ AC зарядна станция би била по-евтина от същата DC станция, че да има смисъл от такива дивотии. Пак ще си трябват яки трафопостове и специални кабели които да издържат на 100кВ и да са безопасни за пипане. Дали ще е AC или DC е най-малкия проблем при зареждането с такива мощности. Дори и 800V батериите са под въпрос защото има държави, в които такива устройства се категоризират като високоволтови и подлежат на яки регулации.

    May 31, 2017 at 3:57 pm
  • eltosho Reply

    Още малко и ще предложат да си зареждаме колите директно от високоволтовите далекопроводи. Ще има доста изпържени хора. Силно ме съмнява, че една 100кВ AC зарядна станция би била по-евтина от същата DC станция, че да има смисъл от такива дивотии. Пак ще си трябват яки трафопостове и специални кабели които да издържат на 100кВ и да са безопасни за пипане. Дали ще е AC или DC е най-малкия проблем при зареждането с такива мощности. Дори и 800V батериите са под въпрос защото има държави, в които такива устройства се категоризират като високоволтови и подлежат на яки регулации.

    May 31, 2017 at 3:57 pm
  • eltosho Reply

    Още малко и ще предложат да си зареждаме колите директно от високоволтовите далекопроводи. Ще има доста изпържени хора. Силно ме съмнява, че една 100кВ AC зарядна станция би била по-евтина от същата DC станция, че да има смисъл от такива дивотии. Пак ще си трябват яки трафопостове и специални кабели които да издържат на 100кВ и да са безопасни за пипане. Дали ще е AC или DC е най-малкия проблем при зареждането с такива мощности. Дори и 800V батериите са под въпрос защото има държави, в които такива устройства се категоризират като високоволтови и подлежат на яки регулации.

    May 31, 2017 at 3:57 pm
  • eltosho Reply

    Още малко и ще предложат да си зареждаме колите директно от високоволтовите далекопроводи. Ще има доста изпържени хора. Силно ме съмнява, че една 100кВ AC зарядна станция би била по-евтина от същата DC станция, че да има смисъл от такива дивотии. Пак ще си трябват яки трафопостове и специални кабели които да издържат на 100кВ и да са безопасни за пипане. Дали ще е AC или DC е най-малкия проблем при зареждането с такива мощности. Дори и 800V батериите са под въпрос защото има държави, в които такива устройства се категоризират като високоволтови и подлежат на яки регулации.

    May 31, 2017 at 3:57 pm
  • eltosho Reply

    Още малко и ще предложат да си зареждаме колите директно от високоволтовите далекопроводи. Ще има доста изпържени хора. Силно ме съмнява, че една 100кВ AC зарядна станция би била по-евтина от същата DC станция, че да има смисъл от такива дивотии. Пак ще си трябват яки трафопостове и специални кабели които да издържат на 100кВ и да са безопасни за пипане. Дали ще е AC или DC е най-малкия проблем при зареждането с такива мощности. Дори и 800V батериите са под въпрос защото има държави, в които такива устройства се категоризират като високоволтови и подлежат на яки регулации.

    May 31, 2017 at 3:57 pm
  • eltosho Reply

    Още малко и ще предложат да си зареждаме колите директно от високоволтовите далекопроводи. Ще има доста изпържени хора. Силно ме съмнява, че една 100кВ AC зарядна станция би била по-евтина от същата DC станция, че да има смисъл от такива дивотии. Пак ще си трябват яки трафопостове и специални кабели които да издържат на 100кВ и да са безопасни за пипане. Дали ще е AC или DC е най-малкия проблем при зареждането с такива мощности. Дори и 800V батериите са под въпрос защото има държави, в които такива устройства се категоризират като високоволтови и подлежат на яки регулации.

    May 31, 2017 at 3:57 pm
  • eltosho Reply

    Още малко и ще предложат да си зареждаме колите директно от високоволтовите далекопроводи. Ще има доста изпържени хора. Силно ме съмнява, че една 100кВ AC зарядна станция би била по-евтина от същата DC станция, че да има смисъл от такива дивотии. Пак ще си трябват яки трафопостове и специални кабели които да издържат на 100кВ и да са безопасни за пипане. Дали ще е AC или DC е най-малкия проблем при зареждането с такива мощности. Дори и 800V батериите са под въпрос защото има държави, в които такива устройства се категоризират като високоволтови и подлежат на яки регулации.

    May 31, 2017 at 3:57 pm
  • eltosho Reply

    Още малко и ще предложат да си зареждаме колите директно от високоволтовите далекопроводи. Ще има доста изпържени хора. Силно ме съмнява, че една 100кВ AC зарядна станция би била по-евтина от същата DC станция, че да има смисъл от такива дивотии. Пак ще си трябват яки трафопостове и специални кабели които да издържат на 100кВ и да са безопасни за пипане. Дали ще е AC или DC е най-малкия проблем при зареждането с такива мощности. Дори и 800V батериите са под въпрос защото има държави, в които такива устройства се категоризират като високоволтови и подлежат на яки регулации.

    May 31, 2017 at 3:57 pm
  • mumojem Reply

    За AC се съмнявам да се скочи над 43 кВт, но и мен ме озадачава работата с 800V батериите и съответно 350 кВт зареждачките как ще става. Като гледам по форуми и коментари в щатите и Европа колко често има проблеми с 50 Квт DC зареждачките какви компоненти и системи ще трябва да се ползват за 350 кВт не знам.

    May 31, 2017 at 5:17 pm
  • mumojem Reply

    За AC се съмнявам да се скочи над 43 кВт, но и мен ме озадачава работата с 800V батериите и съответно 350 кВт зареждачките как ще става. Като гледам по форуми и коментари в щатите и Европа колко често има проблеми с 50 Квт DC зареждачките какви компоненти и системи ще трябва да се ползват за 350 кВт не знам.

    May 31, 2017 at 5:17 pm
  • mumojem Reply

    За AC се съмнявам да се скочи над 43 кВт, но и мен ме озадачава работата с 800V батериите и съответно 350 кВт зареждачките как ще става. Като гледам по форуми и коментари в щатите и Европа колко често има проблеми с 50 Квт DC зареждачките какви компоненти и системи ще трябва да се ползват за 350 кВт не знам.

    May 31, 2017 at 5:17 pm
  • mumojem Reply

    За AC се съмнявам да се скочи над 43 кВт, но и мен ме озадачава работата с 800V батериите и съответно 350 кВт зареждачките как ще става. Като гледам по форуми и коментари в щатите и Европа колко често има проблеми с 50 Квт DC зареждачките какви компоненти и системи ще трябва да се ползват за 350 кВт не знам.

    May 31, 2017 at 5:17 pm
  • mumojem Reply

    За AC се съмнявам да се скочи над 43 кВт, но и мен ме озадачава работата с 800V батериите и съответно 350 кВт зареждачките как ще става. Като гледам по форуми и коментари в щатите и Европа колко често има проблеми с 50 Квт DC зареждачките какви компоненти и системи ще трябва да се ползват за 350 кВт не знам.

    May 31, 2017 at 5:17 pm
  • mumojem Reply

    За AC се съмнявам да се скочи над 43 кВт, но и мен ме озадачава работата с 800V батериите и съответно 350 кВт зареждачките как ще става. Като гледам по форуми и коментари в щатите и Европа колко често има проблеми с 50 Квт DC зареждачките какви компоненти и системи ще трябва да се ползват за 350 кВт не знам.

    May 31, 2017 at 5:17 pm
  • mumojem Reply

    За AC се съмнявам да се скочи над 43 кВт, но и мен ме озадачава работата с 800V батериите и съответно 350 кВт зареждачките как ще става. Като гледам по форуми и коментари в щатите и Европа колко често има проблеми с 50 Квт DC зареждачките какви компоненти и системи ще трябва да се ползват за 350 кВт не знам.

    May 31, 2017 at 5:17 pm
  • mumojem Reply

    За AC се съмнявам да се скочи над 43 кВт, но и мен ме озадачава работата с 800V батериите и съответно 350 кВт зареждачките как ще става. Като гледам по форуми и коментари в щатите и Европа колко често има проблеми с 50 Квт DC зареждачките какви компоненти и системи ще трябва да се ползват за 350 кВт не знам.

    May 31, 2017 at 5:17 pm
  • mumojem Reply

    За AC се съмнявам да се скочи над 43 кВт, но и мен ме озадачава работата с 800V батериите и съответно 350 кВт зареждачките как ще става. Като гледам по форуми и коментари в щатите и Европа колко често има проблеми с 50 Квт DC зареждачките какви компоненти и системи ще трябва да се ползват за 350 кВт не знам.

    May 31, 2017 at 5:17 pm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *