$4,600 по-евтино е електро задвижването на Chevy Bolt според UBS

2017-Chevrolet-Bolt-zadvizhvashta-sistema

$4,600 по-евтино е електро задвижването на Chevy Bolt според UBS

2017-Chevrolet-Bolt-zadvizhvashta-sistema

В този блог: Интересен анализ за разходите по производство и притежание на електромобилите.

Екип анализатори на UBS е разглобил Chevrolet Bolt, за да направи опит да го сглоби отново. В процес открили, че “общата стойност на притежанието на електро кола може да достигне еквивалент с ДВГ модел още през 2018 г”

Това не означава, че цените на електро и ДВГ кола като нови ще са идентични следващата година. Означава, че ще е едно и също като разходи да ги притежаваш и използваш, включително разходите за енергия, застраховка и др.

Вследствие на експеримента в UBS смятат още, че “това ще e повратна точка за търсенето и ние вдигаме нашите 2025 прогнози за продажби на електромобили с 50% до 14.2 милиона – 14% от глобалните продажби”. Целта на Калифорния е сходна – 15% до 2025 г. и за разлика от други проучвания това на UBS се отнася само за изцяло електрически модели и не включва плъгин хибридите.

След разглобяването на Chevrolet Bolt екипът на UBS установява, че задвижващата система е с $4,600 по-евтина за произвеждане отколкото отначало са смятали и дори има място за допълнително намаляване на разходите. От друга страна сметките им показват, че електрониката е с $4,000 по-скъпа от тази на ДВГ модел, без да се отчита цената на батерията.

Всичките тези сметки водят до едно не особено изненадващо заключение (към момента): GM губи пари от всеки продаден Bolt – по $7,400 на парче.

За сравнение, същият екип е установил, че Tesla ще губи по $2,800 от базовата версия на Model, но смята, че хората ще поръчват опции, които ще повишават средната цена до $41,000 и на това ниво Tesla ще е на нула от продажбата.

Като цяло анализът на UBS показва, че автопроизводителите ще започнат да реализират печалба от електромобили през 2023 г. За ДВГ моделите има средно 5% печалба, но някои производители като BMW успяват да ги докарат до 8%. Не сме съгласни, обаче, че прогнозата за 2023 г. важи за всички производители – Renault/Nissan алиансът, например, започна да продава масови електромобили по-рано от другите (още в края на 2010 г.) и може да излезе на печалба още около 2020 г. или дори по-рано.

В резултат на своите открития екипът на UBS отправя предупреждения към производителите на резервни части, тъй като задвижващите системи за електромобили са по-надеждни от тези на ДВГ колите. Иначе казано, според тях апетитният пазар за резервни части ще се свие с огромните 60%, въпреки че това се очаква след няколко десетилетия и ще става постепенно.

От: Cleantechnica


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *