Нов изцяло електрически самолет от EViation с 950км пробег
В този блог: Още новини от бъдещето пристигат от Eviation, които представиха прототип на новия си изцяло електрически самолет.
По време на а 52-то международно Парижко авиационно шоу компанията EViation, член на програмата за мобилност на НАСА, представи първия си прототип на нов изцяло електрическа самолет с обхват от 950 километра.
И докато за момента е поредният прототип от EViation споделят, че работата им е в доста напреднал стадии и още през следващата година очакват сертифициране и старт на серийно производство.
Омер Бар-Йохай, главен изпълнителен директор на Eviation Aircraft, коментира така:
“В момент, в който сме по-свързани от всякога, нашите възможности за мобилност трябва да се адаптират, за да отразяват бъдещето към което се стремим. Независимо дали става дума за нулеви емисии, евтини пътувания от Силиконовата долина до Сан Диего или Сеул, нашият изцяло електрически самолет ще предостави възможност на хората да се движат със скоростта и въздействието, което нашата глобална икономика изисква сега”.
Наскоро видяхме няколко нови опита за електрически самолети, особено на малки VTOL модели, като Lilium’s, които направиха първия си полет по-рано тази година, но EViation има най-агресивната времева рамка за комерсиализация на самолет, който може да побере от 6 до 9 пътници плюс 2 екипажа – за полети на по-дълги разстояния.
Досега развитието на електрическия въздушен транспорт беше сравнително ограничено заради енергийната плътност на батериите, но изглежда, че няколко нови компании виждат постигнатия напредък в технологиите и се готвят да действат.
Изпълнителният директор на Tesla Елон Мъск, който преди време разкри, че има свой собствен дизайн за VTOL електрически самолет сподели, че такава система става възможна чак, когато енергийната плътност на батерията достигне над 400Wh/кг.
От EViation обаче твърдят, че електрическият им самолет е направен с нова изцяло алуминиева въздушна батерия:
“Въз основа на въздушното приложение на алуминиевата батерия на Phinergy Ltd, съчетана с буфер за акумулаторна батерия с висока мощност и управлявана от умен алгоритъм за специфична мощност, енергийната система на EViation е уникална. Осигуряване на истинско решение както за енергийната плътност, така и за оползотворяването й, на цена която бие тази на керосина и с нулеви вредни емисии.”
Освен това oт ЕViation мислят да се позиционират и в сферата транспортните услуга по заявка, подобна на Uber, а компанията планира както ръчно управляем самолет така и разработването такъв с автономно управление
Вероятно ще минат още поне две години докато новият електрически самолет полети официално във въздуха, но е приятно да виждаме, че електрическата мобилност се развива на всички фронтове, а съвсем скоро очакваме и първата малка соларна яхта на ток да тръгне по вода.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (9)
Напоследък наистина се чудя защо няма електрически плавателни съдове там теглото не е проблем място бол слънце и вятър бол гъвкави соларни панели отдавна има измислени может да се съчетае и с малък дизелов генератор за всеки случай
Напоследък наистина се чудя защо няма електрически плавателни съдове там теглото не е проблем място бол слънце и вятър бол гъвкави соларни панели отдавна има измислени может да се съчетае и с малък дизелов генератор за всеки случай
Напоследък наистина се чудя защо няма електрически плавателни съдове там теглото не е проблем място бол слънце и вятър бол гъвкави соларни панели отдавна има измислени может да се съчетае и с малък дизелов генератор за всеки случай
Напоследък наистина се чудя защо няма електрически плавателни съдове там теглото не е проблем място бол слънце и вятър бол гъвкави соларни панели отдавна има измислени может да се съчетае и с малък дизелов генератор за всеки случай
Напоследък наистина се чудя защо няма електрически плавателни съдове там теглото не е проблем място бол слънце и вятър бол гъвкави соларни панели отдавна има измислени может да се съчетае и с малък дизелов генератор за всеки случай
Напоследък наистина се чудя защо няма електрически плавателни съдове там теглото не е проблем място бол слънце и вятър бол гъвкави соларни панели отдавна има измислени может да се съчетае и с малък дизелов генератор за всеки случай
Напоследък наистина се чудя защо няма електрически плавателни съдове там теглото не е проблем място бол слънце и вятър бол гъвкави соларни панели отдавна има измислени может да се съчетае и с малък дизелов генератор за всеки случай
Напоследък наистина се чудя защо няма електрически плавателни съдове там теглото не е проблем място бол слънце и вятър бол гъвкави соларни панели отдавна има измислени может да се съчетае и с малък дизелов генератор за всеки случай
Напоследък наистина се чудя защо няма електрически плавателни съдове там теглото не е проблем място бол слънце и вятър бол гъвкави соларни панели отдавна има измислени может да се съчетае и с малък дизелов генератор за всеки случай