Пластмасовият път на MacRebur с 60% по-устойчив и 10 пъти по-дълголетен
В този блог: Инженер от Шотландия вижда добро бъдеще в проекта си за пътища направени от отпадъчна пластмаса.
Шотландският инженер Тоби Маккартни прекарал известно време в Индия и наблюдавал как местните ремонтират пътищата си като запълват дупките с отпадъчна пластмаса, която изгарят и скоро след завръщането си у дома развил идеята до създаването на “пластмасов път”.
Заедно с приятелите си Ник Бърнет и Гордън Рийд стартирали компанията MacRebur, която използва 100% рециклирана пластмаса като заместител на битума, който обикновено се използва при изграждане на пътищата. Обикновено асфалтовите пътища са около 90% скали, пясък и варовик, смесени с 10% битум.
MacRebur приема отпадъчни пластмаси, селскостопански отпадъци и търговски отпадъци и ги превръща в пелети, наречени MR6. Тези пелети заменят по-голямата част от битума нужен за направата на новия пластифициран асфалт. Маккартни споделя, че процесът води до пластмасов път, който е с 60% по-устойчив и трае до 10 пъти по-дълго от асфалтовия.
Алеята на Маккартни в Англия бе първият път, в който е използван пластмасов асфалт, а сега и местният окръг Камбрия ще използва асфалт MacRebur, за да подготви нови пътища в различни райони на окръга.
Супер идея. Докато Елон Мъск променя света на автомобилите, Тоби Маккартни се е захванал с това да промени пътищата, на които ще се движат тези автомобили. Не само, че неговият метод на работа ще намалява количеството отпадъчна пластмаса в океаните, но по този начин се намалява и нефтът, който се изразходва за изграждането на пътищата.
Допълнителен плюс на новите пътища ще бъде и това, че по този начин биха се спестили доста пари, защото ремонтите ще са в пъти по-рядко. Планиран е и пластмасов път във Ванкувър, който стартира кампания в опит да се превърне в най-зеленият град в света до 2020г.
Канадската компания GreenMantra, базирана в Торонто, е разработила процес, който използва смесица от рециклирана пластмаса, за да направи Свързващо вещество спояващо сместа от скали и пясък в асфалт.
Не е необходимо пластмасите да се нагряват толкова много, за да могат да протичат правилно по време на процеса на изграждане на настилката. По-ниските температури означават, че за загряването на сместа е необходимо по-малко гориво. По-малко изгореното гориво означава и по-малко емисии, изпускани в атмосферата.
Миналата година MacRebur спечели награда за стартъп на годината по време на Virgin Media Business Voom, a от тази година компанията започна и продажбата на своите пелети на някои от най-големите компании за строителство на пътища в Англия, където годишно се произвеждат над 20 милиона тона асфалт.
Бизнес моделът на компанията позволява технологията им да се използва за направата и на самолетни и състезателни писти, а Тоби Маккартни смята, че приложение би могло да се намери и в строителния сектор.
{youtube}u4o_vSkk7Ko{/youtube}
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (9)
Никой ли не се притеснява,че тези пластмаси при стареенето си отделят токсични за човека вещества? Да не се наложи след десетина години да се чудим как да се отървем от тези издишащи отрова магистрали.
Никой ли не се притеснява,че тези пластмаси при стареенето си отделят токсични за човека вещества? Да не се наложи след десетина години да се чудим как да се отървем от тези издишащи отрова магистрали.
Никой ли не се притеснява,че тези пластмаси при стареенето си отделят токсични за човека вещества? Да не се наложи след десетина години да се чудим как да се отървем от тези издишащи отрова магистрали.
Никой ли не се притеснява,че тези пластмаси при стареенето си отделят токсични за човека вещества? Да не се наложи след десетина години да се чудим как да се отървем от тези издишащи отрова магистрали.
Никой ли не се притеснява,че тези пластмаси при стареенето си отделят токсични за човека вещества? Да не се наложи след десетина години да се чудим как да се отървем от тези издишащи отрова магистрали.
Никой ли не се притеснява,че тези пластмаси при стареенето си отделят токсични за човека вещества? Да не се наложи след десетина години да се чудим как да се отървем от тези издишащи отрова магистрали.
Никой ли не се притеснява,че тези пластмаси при стареенето си отделят токсични за човека вещества? Да не се наложи след десетина години да се чудим как да се отървем от тези издишащи отрова магистрали.
Никой ли не се притеснява,че тези пластмаси при стареенето си отделят токсични за човека вещества? Да не се наложи след десетина години да се чудим как да се отървем от тези издишащи отрова магистрали.
Никой ли не се притеснява,че тези пластмаси при стареенето си отделят токсични за човека вещества? Да не се наложи след десетина години да се чудим как да се отървем от тези издишащи отрова магистрали.