Национален дизелов форум ще се “бори” с вредните емисии в Германия
В този блог: Германското създаде нова организация за тестване на автомобили и дизелов форум за борба с вредните емисии.
За жалост промените, от които имаме крещяща нужда се случват много бавно и все още се налага да се фокусираме върху “борбата със старото” вместо да мислим и работим за изграждането на новото.
Поредният пример за това е изявлението на немското транспортно министерство в събота, което обяви плановете си за въвеждането на “ефективни мерки” за борба със замърсяването от дизелови двигатели, в отговор на медиен доклад, според който планираните досега цели са били неамбициозни.
Германското списание Der Spiegel съобщава, че след натиск на автомобилната индустрия Берлин планира да позволи на автомобилните производители да изключат технологиите за контрол на емисиите, след като външните температури паднат под 10 градуса. Средната годишна температура на Германия е била 9,4 градуса през 2016 година.
От транспортното министерство споделиха, че все още не са взети конкретни решения, но преговорите продължават и в момента и, че информацията на “Spiegel е грешна”.
Германия всъщност работи върху национален план за намаляване на замърсяването от дизелови двигатели и създаде нова организация за тестване на автомобили в опит да възстанови доверието на потребителите след скандала с Volkswagen.
Миналия месец министерството на транспорта и министерството на околната среда обявиха създаването на “национален дизелов форум“, който ще работи тясно с автомобилната индустрия и регионалните правителства за намаляване на емисиите, като първата среща е насрочена за 2 август.
Автомобилните производители обаче все още таят надежди, че плановете които обсъждат с правителството за намаляване на замърсяването от по-старите дизелови автомобили, ще бъдат смекчени и планираните забрани в някои германски градове няма да се случат или ще стават бавно, защото това ще се отрази пряко на продажбите им.
Правителствени източници заявиха пред Ройтерс, че актуализациите на софтуера за намаляване на емисиите могат да струват от 1,5 млрд. До 2,5 милиарда евро, но анализатори от HSBC споделиха, че според тях и хардуер може да е необходим, което би увеличило разходите до 10 милиарда евро.
Продажбите на дизелови автомобили продължават да спадат след скандала с “Volkswagen” и тенденцията е това да продължава да се случва с още по-бързи темпове особено в градове като Щутгарт и Мюнхен, където вече е планирана забрана а дизелови коли поради зачестилите респираторни заболявания в следствия на мръсния въздух.
В миналото Европейските правителства са насърчавали използването на дизеловите автомобили като част от усилията за борба с изменението на климата, тъй като те произвеждат по-малко въглероден диоксид в сравнение с бензиновите автомобили въпреки че екологичните групи поставят под съмнение и се и фокусират върху нивата на токсични азотни оксиди дизеловите двигатели произвеждат.
Германците си бяха поставили за цел до 2020г. по пътищата в страната да има 1,000,000 електромобила, но Ангела Меркел призна в скорошно изявление, че тази цел е непостижима въпреки сериозният ръст, който има в продажбите до момента през тази година спрямо миналата.
Въпреки всичко Меркел призовава автопроизводителите да продължават да инвестират в електрически автомобили и да добавят към производството и батерии, както Daimler вече направиха.
Според думи на Меркел германското правителство е инвестирало 35 милиона евро в проучване на нова технология за литиево йонни батерии и добави съвсем накратко, че тази технология ще направи възможно изминаването на 1,000км без нужда от презареждане.
Това определено звучи доста оптимистично и интересно, но кога се очаква да види бял свят – за сега остава тайна. През септември предстоят избори в Германия, а правителство е изправено пред нарастващ натиск, за да намали вредните емисии или изцяло да забрани дизеловите коли в някои градове, така че ще бъде интересно да видим какво точно ще измислят заедно с автопроизводителите и дали съществува компромисен вариант в създалата се ситуация.
Директната забрана изглежда като прекалено крайно решение, но от друга страна става въпрос за човешки животи и факта, че старите коли продължават да замърсяват въздуха и нови и нови идват да им правят компания всеки ден.
Leave a Reply