Два огромни скандинавски ферибота минават от дизел на ток
В този блог: Два огромни ферибота ще транспортират милиони хора между Швеция и Дания на ток.
През последните 12 месеца компанията ABB работеше съвместно с HH Ferries по конверсията на двигателите на два от четирите им фериботa от дизелови на електрически, и по всичко личи, че съвсем скоро те ще се понесат по вода изцяло на ток.
Това на практика ще ги направи най-големите електрически кораби в движение днес и макар незначителното разстояние от 4км, което ще изминават по редовните си маршрути, те ще намалят вредния отпечатък на компанията с 50% и ще снижат значително и разходите й за гориво.
Двата ферибота на HH Ferries Group, Tycho Brahe и Aurora, извършват фериботен маршрут от Helsingborg (Швеция) до Helsingör (Дания). Всеки от тях е с дължина 238 метра и тежи по 8,414 тона, а на година двата заедно превозват по 7,4 милиона пътници и 1,9 милиона превозни средства.
Вече има подобни фериботи, които се движат на ток, но никой от тях не се доближава до размерите на тези гиганти. От ABB вече започнаха и със инсталирането на повече от 4MWh батерии във всеки от фериботите.
На върха на всеки ферибот са монтирани 640 батерии с мощност 6,5 kWh всяка, заедно с две палуби за трансформатори, преобразуватели и охлаждане на батериите. Кабелите се движат от палубите до свързващите точки на всеки край на кораба, така че батериите могат да бъдат зареждани бързо и да осигуряват мощност достатъчна за 70 електромобила. Комбинираната мощност на батериите на двата ферибота е 8,320 kWh
Tycho Brahe трябваше да влезе в експлоатация миналия месец, но от HH Ferries Group споделиха, че се е наложило да отложат старта заради довършителни работи по инсталирането на роботите за зареждане на двете пристанища.
Благодарение на тях фериботите ще могат да зареждат бързо докато едните пътници слизат и другите се качват, а всички процедури преди докинг ще се основават на 3D лазерно сканиране и безжична комуникация между кораба и брега.
Когато фериботът приближи на 40мм от робота, той автоматично ще издърпва кабела на брега от кораба, а след свързването, роботът ще се връща обратно в началната си позиция.
Инсталирането на тези роботизирани станции беше една от причините за по бавното навлизане на електрическите кораби, но сега изглежда че този проблем е решен и съвсем скоро корабите на ток може да започнат да се увеличават значително.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (9)
Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?
Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?
Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?
Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?
Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?
Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?
Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?
Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?
Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?