Два огромни скандинавски ферибота минават от дизел на ток

scandinavian_zero_emission_ferry

Два огромни скандинавски ферибота минават от дизел на ток

scandinavian_zero_emission_ferry

В този блог: Два огромни ферибота ще транспортират милиони хора между Швеция и Дания на ток.

През последните 12 месеца компанията ABB работеше съвместно с HH Ferries по конверсията на двигателите на два от четирите им фериботa от дизелови на електрически, и по всичко личи, че съвсем скоро те ще се понесат по вода изцяло на ток.

Това на практика ще ги направи най-големите електрически кораби в движение днес и макар незначителното разстояние от 4км, което ще изминават по редовните си маршрути, те ще намалят вредния отпечатък на компанията с 50% и ще снижат значително и разходите й за гориво.

Двата ферибота на HH Ferries Group, Tycho Brahe и Aurora, извършват фериботен маршрут от Helsingborg (Швеция) до Helsingör (Дания). Всеки от тях е с дължина 238 метра и тежи по 8,414 тона, а на година двата заедно превозват по 7,4 милиона пътници и 1,9 милиона превозни средства.

Вече има подобни фериботи, които се движат на ток, но никой от тях не се доближава до размерите на тези гиганти. От ABB вече започнаха и със инсталирането на повече от 4MWh батерии във всеки от фериботите.

На върха на всеки ферибот са монтирани 640 батерии с мощност 6,5 kWh всяка, заедно с две палуби за трансформатори, преобразуватели и охлаждане на батериите. Кабелите се движат от палубите до свързващите точки на всеки край на кораба, така че батериите могат да бъдат зареждани бързо и да осигуряват мощност достатъчна за 70 електромобила. Комбинираната мощност на батериите на двата ферибота е 8,320 kWh

Tycho Brahe трябваше да влезе в експлоатация миналия месец, но от HH Ferries Group споделиха, че се е наложило да отложат старта заради довършителни работи по инсталирането на роботите за зареждане на двете пристанища.

Благодарение на тях фериботите ще могат да зареждат бързо докато едните пътници слизат и другите се качват, а всички процедури преди докинг ще се основават на 3D лазерно сканиране и безжична комуникация между кораба и брега.

Когато фериботът приближи на 40мм от робота, той автоматично ще издърпва кабела на брега от кораба, а след свързването, роботът ще се връща обратно в началната си позиция.

Инсталирането на тези роботизирани станции беше една от причините за по бавното навлизане на електрическите кораби, но сега изглежда че този проблем е решен и съвсем скоро корабите на ток може да започнат да се увеличават значително.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Comments (9)

  • Bul_gar Reply

    Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?

    August 27, 2017 at 6:13 am
  • Bul_gar Reply

    Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?

    August 27, 2017 at 6:13 am
  • Bul_gar Reply

    Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?

    August 27, 2017 at 6:13 am
  • Bul_gar Reply

    Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?

    August 27, 2017 at 6:13 am
  • Bul_gar Reply

    Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?

    August 27, 2017 at 6:13 am
  • Bul_gar Reply

    Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?

    August 27, 2017 at 6:13 am
  • Bul_gar Reply

    Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?

    August 27, 2017 at 6:13 am
  • Bul_gar Reply

    Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?

    August 27, 2017 at 6:13 am
  • Bul_gar Reply

    Какво излиза че това нещо харчи 80 литра дизел на километър?

    August 27, 2017 at 6:13 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *