Струва ли си по-голямата батерия за Tesla Model 3
В този блог: Опцията за повече пробег на Model 3 струва $9,000.
Базовата версия на Model 3 е тествана за около 350 км реален пробег, но Tesla предлага и по-голяма батерия, за още 150 км. Цената за това удоволствие, поне обявената за САЩ, е $9,000 и е интересно да анализираме нейния икономически ефект…
На тази тема има разсъждение в Tesla Motors Club блога, с анализ на стойностите и ефекта от добавката, но като се питаме дали си струва, трябва да го погледнем през призмата на развитието на електромобилите и зарядната инфраструктура през следващите няколко години (в България).
Естествено, първо е въпрос на лична преценка и избор спрямо шофирането, ежедневнието и финансовите възможности. Ако нямаш чести дълги пътувания е по-добре да си спестиш тези пари, които в Европа е твърде вероятно да са в Евро. Пак естествено, ако допълнителните електрони в батерията ще ти вършат ефективно работа, разбито върху множеството пътувания може да са по-далновидната инвестиция.
С по-голямата батерия обаче идва и опция за по-бързо зареждане. Резонно е, защото повече капацитет иска повече време за пълнене и това може да се съкрати с по-голяма мощност. Но разликата не е голяма. Със стандартната батерия бордовото зарядно е 7.6 кВт, докато за по-голямата е 9.6 кВт. Има известно предимство, но то не оправдава цената както би било с 16.5 кВт мощност.
Тъй като целта на по-голямата батерия е повече пробег, това има отношение към цените на батериите. Засега Tesla не предоставя данни за цените на двете Model 3 батерии, но според изтекла информация по-малката вероятно ще е около 50 кВтч, а по-голямата 75 до 80 кВтч. Ако приемем, че взимаме 30 кВтч з $9000 това прави по $300 на кВтч, което не е много оферта при сегашните цени на батериите (около два пъти по-ниски). Нещата обаче се променят, ако го погледнем откъм пробег.
Пак опира до калкулацията за изминати (годишно) километри, но има и нещо друго – с повече пробег на дълги разстояния може да не се налага спиране за дозареждане както с по-малката батерия. Иначе казано, да стигаш до крайната точка, без да спираш на зарядна станция по пътя.
Обикновено сме свикнали, че повече е по-добре. Наистина, в случая 150 км повече звучат добре, но е и въпрос на сметка – дали е оправдано да похарчиш примерно 18,000 лв повече просто за да имаш запас, който няма да ти трябва често.
А и Model 3 се явява като бюджетният електромобил на Tesla. Интересно е да видим след да речем 250,000 продадени колко ще са с голямата батерия. Как мислиш? Сподели в коментарите.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Comments (45)
Няколко предимства на по-голямата батерия:
– прави автомобила по-използваем за хора, които нямат собствен гараж или паркомясто с ток. 150км. допълнителен пробег са си цяла седмица градско каране.
– по-малък спад в капацитета с времето, тъй като голямата батерия ще прави по-малко цикли от малката при еднакъв годишен пробег.
– също така по-голямата батерия може да се зарежда по-малко и да не се разражда до дъно, което пак ще удължи живота и.
– рано или късно капацитета на батерията ще започне да намалява, но тогава голямата батерия ще запази електромобила много по-използваем по-дълго време.
Няколко предимства на по-голямата батерия:
– прави автомобила по-използваем за хора, които нямат собствен гараж или паркомясто с ток. 150км. допълнителен пробег са си цяла седмица градско каране.
– по-малък спад в капацитета с времето, тъй като голямата батерия ще прави по-малко цикли от малката при еднакъв годишен пробег.
– също така по-голямата батерия може да се зарежда по-малко и да не се разражда до дъно, което пак ще удължи живота и.
– рано или късно капацитета на батерията ще започне да намалява, но тогава голямата батерия ще запази електромобила много по-използваем по-дълго време.
Няколко предимства на по-голямата батерия:
– прави автомобила по-използваем за хора, които нямат собствен гараж или паркомясто с ток. 150км. допълнителен пробег са си цяла седмица градско каране.
– по-малък спад в капацитета с времето, тъй като голямата батерия ще прави по-малко цикли от малката при еднакъв годишен пробег.
– също така по-голямата батерия може да се зарежда по-малко и да не се разражда до дъно, което пак ще удължи живота и.
– рано или късно капацитета на батерията ще започне да намалява, но тогава голямата батерия ще запази електромобила много по-използваем по-дълго време.
Няколко предимства на по-голямата батерия:
– прави автомобила по-използваем за хора, които нямат собствен гараж или паркомясто с ток. 150км. допълнителен пробег са си цяла седмица градско каране.
– по-малък спад в капацитета с времето, тъй като голямата батерия ще прави по-малко цикли от малката при еднакъв годишен пробег.
– също така по-голямата батерия може да се зарежда по-малко и да не се разражда до дъно, което пак ще удължи живота и.
– рано или късно капацитета на батерията ще започне да намалява, но тогава голямата батерия ще запази електромобила много по-използваем по-дълго време.
Няколко предимства на по-голямата батерия:
– прави автомобила по-използваем за хора, които нямат собствен гараж или паркомясто с ток. 150км. допълнителен пробег са си цяла седмица градско каране.
– по-малък спад в капацитета с времето, тъй като голямата батерия ще прави по-малко цикли от малката при еднакъв годишен пробег.
– също така по-голямата батерия може да се зарежда по-малко и да не се разражда до дъно, което пак ще удължи живота и.
– рано или късно капацитета на батерията ще започне да намалява, но тогава голямата батерия ще запази електромобила много по-използваем по-дълго време.
Няколко предимства на по-голямата батерия:
– прави автомобила по-използваем за хора, които нямат собствен гараж или паркомясто с ток. 150км. допълнителен пробег са си цяла седмица градско каране.
– по-малък спад в капацитета с времето, тъй като голямата батерия ще прави по-малко цикли от малката при еднакъв годишен пробег.
– също така по-голямата батерия може да се зарежда по-малко и да не се разражда до дъно, което пак ще удължи живота и.
– рано или късно капацитета на батерията ще започне да намалява, но тогава голямата батерия ще запази електромобила много по-използваем по-дълго време.
Няколко предимства на по-голямата батерия:
– прави автомобила по-използваем за хора, които нямат собствен гараж или паркомясто с ток. 150км. допълнителен пробег са си цяла седмица градско каране.
– по-малък спад в капацитета с времето, тъй като голямата батерия ще прави по-малко цикли от малката при еднакъв годишен пробег.
– също така по-голямата батерия може да се зарежда по-малко и да не се разражда до дъно, което пак ще удължи живота и.
– рано или късно капацитета на батерията ще започне да намалява, но тогава голямата батерия ще запази електромобила много по-използваем по-дълго време.
Няколко предимства на по-голямата батерия:
– прави автомобила по-използваем за хора, които нямат собствен гараж или паркомясто с ток. 150км. допълнителен пробег са си цяла седмица градско каране.
– по-малък спад в капацитета с времето, тъй като голямата батерия ще прави по-малко цикли от малката при еднакъв годишен пробег.
– също така по-голямата батерия може да се зарежда по-малко и да не се разражда до дъно, което пак ще удължи живота и.
– рано или късно капацитета на батерията ще започне да намалява, но тогава голямата батерия ще запази електромобила много по-използваем по-дълго време.
Няколко предимства на по-голямата батерия:
– прави автомобила по-използваем за хора, които нямат собствен гараж или паркомясто с ток. 150км. допълнителен пробег са си цяла седмица градско каране.
– по-малък спад в капацитета с времето, тъй като голямата батерия ще прави по-малко цикли от малката при еднакъв годишен пробег.
– също така по-голямата батерия може да се зарежда по-малко и да не се разражда до дъно, което пак ще удължи живота и.
– рано или късно капацитета на батерията ще започне да намалява, но тогава голямата батерия ще запази електромобила много по-използваем по-дълго време.
От това което видях при Tesla Model S след изминати над 400 000 км (поправете ме ако греша) от норвежки таксиметров шофьор, е че спада на батерията му беше 7%. Ако правят по същия начин батериите за Модел 3 не би трябвало да е фактор по-голямата батерия.
Според мен зависи какви разстояния са нужни на клиента и как се зарежда батерията.
От това което видях при Tesla Model S след изминати над 400 000 км (поправете ме ако греша) от норвежки таксиметров шофьор, е че спада на батерията му беше 7%. Ако правят по същия начин батериите за Модел 3 не би трябвало да е фактор по-голямата батерия.
Според мен зависи какви разстояния са нужни на клиента и как се зарежда батерията.
От това което видях при Tesla Model S след изминати над 400 000 км (поправете ме ако греша) от норвежки таксиметров шофьор, е че спада на батерията му беше 7%. Ако правят по същия начин батериите за Модел 3 не би трябвало да е фактор по-голямата батерия.
Според мен зависи какви разстояния са нужни на клиента и как се зарежда батерията.
От това което видях при Tesla Model S след изминати над 400 000 км (поправете ме ако греша) от норвежки таксиметров шофьор, е че спада на батерията му беше 7%. Ако правят по същия начин батериите за Модел 3 не би трябвало да е фактор по-голямата батерия.
Според мен зависи какви разстояния са нужни на клиента и как се зарежда батерията.
От това което видях при Tesla Model S след изминати над 400 000 км (поправете ме ако греша) от норвежки таксиметров шофьор, е че спада на батерията му беше 7%. Ако правят по същия начин батериите за Модел 3 не би трябвало да е фактор по-голямата батерия.
Според мен зависи какви разстояния са нужни на клиента и как се зарежда батерията.
От това което видях при Tesla Model S след изминати над 400 000 км (поправете ме ако греша) от норвежки таксиметров шофьор, е че спада на батерията му беше 7%. Ако правят по същия начин батериите за Модел 3 не би трябвало да е фактор по-голямата батерия.
Според мен зависи какви разстояния са нужни на клиента и как се зарежда батерията.
От това което видях при Tesla Model S след изминати над 400 000 км (поправете ме ако греша) от норвежки таксиметров шофьор, е че спада на батерията му беше 7%. Ако правят по същия начин батериите за Модел 3 не би трябвало да е фактор по-голямата батерия.
Според мен зависи какви разстояния са нужни на клиента и как се зарежда батерията.
От това което видях при Tesla Model S след изминати над 400 000 км (поправете ме ако греша) от норвежки таксиметров шофьор, е че спада на батерията му беше 7%. Ако правят по същия начин батериите за Модел 3 не би трябвало да е фактор по-голямата батерия.
Според мен зависи какви разстояния са нужни на клиента и как се зарежда батерията.
От това което видях при Tesla Model S след изминати над 400 000 км (поправете ме ако греша) от норвежки таксиметров шофьор, е че спада на батерията му беше 7%. Ако правят по същия начин батериите за Модел 3 не би трябвало да е фактор по-голямата батерия.
Според мен зависи какви разстояния са нужни на клиента и как се зарежда батерията.
Малко различна гледна точка, която е по-скоро хипотетична и в сферата на шегата. Ако един единствен човек, реши да вложи тези 18000 вместо за по-голяма батерия в бърза зарядна станция по средата на пътя до морето, освен той, много хора ще могат да пътуват по-спокойно. Все пак на два-три часа човек трябва да спре да почине някъде. Ако я инсталира до някое крайпътно заведение, даже ще го черпят всеки път като спря да зарежда, плюс печалбата от зарежданията, която ще му върне инвестицията по-бързо, отколкото ако си беше купил батерия.
Колко струва всъщност една наистина бърза DC зарядна станция стотина киловата?
Малко различна гледна точка, която е по-скоро хипотетична и в сферата на шегата. Ако един единствен човек, реши да вложи тези 18000 вместо за по-голяма батерия в бърза зарядна станция по средата на пътя до морето, освен той, много хора ще могат да пътуват по-спокойно. Все пак на два-три часа човек трябва да спре да почине някъде. Ако я инсталира до някое крайпътно заведение, даже ще го черпят всеки път като спря да зарежда, плюс печалбата от зарежданията, която ще му върне инвестицията по-бързо, отколкото ако си беше купил батерия.
Колко струва всъщност една наистина бърза DC зарядна станция стотина киловата?
Малко различна гледна точка, която е по-скоро хипотетична и в сферата на шегата. Ако един единствен човек, реши да вложи тези 18000 вместо за по-голяма батерия в бърза зарядна станция по средата на пътя до морето, освен той, много хора ще могат да пътуват по-спокойно. Все пак на два-три часа човек трябва да спре да почине някъде. Ако я инсталира до някое крайпътно заведение, даже ще го черпят всеки път като спря да зарежда, плюс печалбата от зарежданията, която ще му върне инвестицията по-бързо, отколкото ако си беше купил батерия.
Колко струва всъщност една наистина бърза DC зарядна станция стотина киловата?
Малко различна гледна точка, която е по-скоро хипотетична и в сферата на шегата. Ако един единствен човек, реши да вложи тези 18000 вместо за по-голяма батерия в бърза зарядна станция по средата на пътя до морето, освен той, много хора ще могат да пътуват по-спокойно. Все пак на два-три часа човек трябва да спре да почине някъде. Ако я инсталира до някое крайпътно заведение, даже ще го черпят всеки път като спря да зарежда, плюс печалбата от зарежданията, която ще му върне инвестицията по-бързо, отколкото ако си беше купил батерия.
Колко струва всъщност една наистина бърза DC зарядна станция стотина киловата?
Малко различна гледна точка, която е по-скоро хипотетична и в сферата на шегата. Ако един единствен човек, реши да вложи тези 18000 вместо за по-голяма батерия в бърза зарядна станция по средата на пътя до морето, освен той, много хора ще могат да пътуват по-спокойно. Все пак на два-три часа човек трябва да спре да почине някъде. Ако я инсталира до някое крайпътно заведение, даже ще го черпят всеки път като спря да зарежда, плюс печалбата от зарежданията, която ще му върне инвестицията по-бързо, отколкото ако си беше купил батерия.
Колко струва всъщност една наистина бърза DC зарядна станция стотина киловата?
Малко различна гледна точка, която е по-скоро хипотетична и в сферата на шегата. Ако един единствен човек, реши да вложи тези 18000 вместо за по-голяма батерия в бърза зарядна станция по средата на пътя до морето, освен той, много хора ще могат да пътуват по-спокойно. Все пак на два-три часа човек трябва да спре да почине някъде. Ако я инсталира до някое крайпътно заведение, даже ще го черпят всеки път като спря да зарежда, плюс печалбата от зарежданията, която ще му върне инвестицията по-бързо, отколкото ако си беше купил батерия.
Колко струва всъщност една наистина бърза DC зарядна станция стотина киловата?
Малко различна гледна точка, която е по-скоро хипотетична и в сферата на шегата. Ако един единствен човек, реши да вложи тези 18000 вместо за по-голяма батерия в бърза зарядна станция по средата на пътя до морето, освен той, много хора ще могат да пътуват по-спокойно. Все пак на два-три часа човек трябва да спре да почине някъде. Ако я инсталира до някое крайпътно заведение, даже ще го черпят всеки път като спря да зарежда, плюс печалбата от зарежданията, която ще му върне инвестицията по-бързо, отколкото ако си беше купил батерия.
Колко струва всъщност една наистина бърза DC зарядна станция стотина киловата?
Малко различна гледна точка, която е по-скоро хипотетична и в сферата на шегата. Ако един единствен човек, реши да вложи тези 18000 вместо за по-голяма батерия в бърза зарядна станция по средата на пътя до морето, освен той, много хора ще могат да пътуват по-спокойно. Все пак на два-три часа човек трябва да спре да почине някъде. Ако я инсталира до някое крайпътно заведение, даже ще го черпят всеки път като спря да зарежда, плюс печалбата от зарежданията, която ще му върне инвестицията по-бързо, отколкото ако си беше купил батерия.
Колко струва всъщност една наистина бърза DC зарядна станция стотина киловата?
Малко различна гледна точка, която е по-скоро хипотетична и в сферата на шегата. Ако един единствен човек, реши да вложи тези 18000 вместо за по-голяма батерия в бърза зарядна станция по средата на пътя до морето, освен той, много хора ще могат да пътуват по-спокойно. Все пак на два-три часа човек трябва да спре да почине някъде. Ако я инсталира до някое крайпътно заведение, даже ще го черпят всеки път като спря да зарежда, плюс печалбата от зарежданията, която ще му върне инвестицията по-бързо, отколкото ако си беше купил батерия.
Колко струва всъщност една наистина бърза DC зарядна станция стотина киловата?
Здравейте,
от моя гледна точка и имайки в предвид, че като си си купил електрическа кола, ще искаш и ще имаш желание да си я избиеш, възможно най-бързо. В случая сме в България, ако се приеме, че живееш в София ще е идеално, ако капацитета на батерията е минимум 500 км, за да може лесно да стигаш до морето (българското или гръцкото) с едно зареждане. А и колко човека спират до морето за почивка, аз лично си карам до морето без спирка. Доста по спокойно ще ти е, ако имаш 500 км. Пък и по лесно ще си избиеш инвестицията от електрическата кола. Плюс това разликата в цената на месец с лизинг е 1320 лв. за голямата батерия и 1000 лв. за малката, което ще се избие ако найстина искаш да пътуваш всеки уикенд извън София. Именно извън София издва избиването, ако си караш само в София и излизаш само няколко пъти в годината извън, те устройва и Plug In hybrid или електричка с до 150 км. Като си карам само в София на месец с конвенционален двигател, без да се отклонявам от ежедневните ми маршрути спокойно си давам по 230-250 лв. Ако вече изляза извън София и всеки уикенд минавам по 800 км. общите ми разходи набъбват до 730-750 лв. и то без да включвам допълнителните разходи по сервизиране, данъци, такси и т.н. като изключим и каското от модел 3 цената си е направо приемлива от 1320 лв. на месец спокойно си си караш тесла за 400 лв. на месец разход. Да приеме, че на 5 тата година колата ще е загубила 50% от стойността си, това излиза, че ще си на печалба, ако я продадеш в сравнение, ако караш каквато и да е кола с ДВГ.
Здравейте,
от моя гледна точка и имайки в предвид, че като си си купил електрическа кола, ще искаш и ще имаш желание да си я избиеш, възможно най-бързо. В случая сме в България, ако се приеме, че живееш в София ще е идеално, ако капацитета на батерията е минимум 500 км, за да може лесно да стигаш до морето (българското или гръцкото) с едно зареждане. А и колко човека спират до морето за почивка, аз лично си карам до морето без спирка. Доста по спокойно ще ти е, ако имаш 500 км. Пък и по лесно ще си избиеш инвестицията от електрическата кола. Плюс това разликата в цената на месец с лизинг е 1320 лв. за голямата батерия и 1000 лв. за малката, което ще се избие ако найстина искаш да пътуваш всеки уикенд извън София. Именно извън София издва избиването, ако си караш само в София и излизаш само няколко пъти в годината извън, те устройва и Plug In hybrid или електричка с до 150 км. Като си карам само в София на месец с конвенционален двигател, без да се отклонявам от ежедневните ми маршрути спокойно си давам по 230-250 лв. Ако вече изляза извън София и всеки уикенд минавам по 800 км. общите ми разходи набъбват до 730-750 лв. и то без да включвам допълнителните разходи по сервизиране, данъци, такси и т.н. като изключим и каското от модел 3 цената си е направо приемлива от 1320 лв. на месец спокойно си си караш тесла за 400 лв. на месец разход. Да приеме, че на 5 тата година колата ще е загубила 50% от стойността си, това излиза, че ще си на печалба, ако я продадеш в сравнение, ако караш каквато и да е кола с ДВГ.
Здравейте,
от моя гледна точка и имайки в предвид, че като си си купил електрическа кола, ще искаш и ще имаш желание да си я избиеш, възможно най-бързо. В случая сме в България, ако се приеме, че живееш в София ще е идеално, ако капацитета на батерията е минимум 500 км, за да може лесно да стигаш до морето (българското или гръцкото) с едно зареждане. А и колко човека спират до морето за почивка, аз лично си карам до морето без спирка. Доста по спокойно ще ти е, ако имаш 500 км. Пък и по лесно ще си избиеш инвестицията от електрическата кола. Плюс това разликата в цената на месец с лизинг е 1320 лв. за голямата батерия и 1000 лв. за малката, което ще се избие ако найстина искаш да пътуваш всеки уикенд извън София. Именно извън София издва избиването, ако си караш само в София и излизаш само няколко пъти в годината извън, те устройва и Plug In hybrid или електричка с до 150 км. Като си карам само в София на месец с конвенционален двигател, без да се отклонявам от ежедневните ми маршрути спокойно си давам по 230-250 лв. Ако вече изляза извън София и всеки уикенд минавам по 800 км. общите ми разходи набъбват до 730-750 лв. и то без да включвам допълнителните разходи по сервизиране, данъци, такси и т.н. като изключим и каското от модел 3 цената си е направо приемлива от 1320 лв. на месец спокойно си си караш тесла за 400 лв. на месец разход. Да приеме, че на 5 тата година колата ще е загубила 50% от стойността си, това излиза, че ще си на печалба, ако я продадеш в сравнение, ако караш каквато и да е кола с ДВГ.
Здравейте,
от моя гледна точка и имайки в предвид, че като си си купил електрическа кола, ще искаш и ще имаш желание да си я избиеш, възможно най-бързо. В случая сме в България, ако се приеме, че живееш в София ще е идеално, ако капацитета на батерията е минимум 500 км, за да може лесно да стигаш до морето (българското или гръцкото) с едно зареждане. А и колко човека спират до морето за почивка, аз лично си карам до морето без спирка. Доста по спокойно ще ти е, ако имаш 500 км. Пък и по лесно ще си избиеш инвестицията от електрическата кола. Плюс това разликата в цената на месец с лизинг е 1320 лв. за голямата батерия и 1000 лв. за малката, което ще се избие ако найстина искаш да пътуваш всеки уикенд извън София. Именно извън София издва избиването, ако си караш само в София и излизаш само няколко пъти в годината извън, те устройва и Plug In hybrid или електричка с до 150 км. Като си карам само в София на месец с конвенционален двигател, без да се отклонявам от ежедневните ми маршрути спокойно си давам по 230-250 лв. Ако вече изляза извън София и всеки уикенд минавам по 800 км. общите ми разходи набъбват до 730-750 лв. и то без да включвам допълнителните разходи по сервизиране, данъци, такси и т.н. като изключим и каското от модел 3 цената си е направо приемлива от 1320 лв. на месец спокойно си си караш тесла за 400 лв. на месец разход. Да приеме, че на 5 тата година колата ще е загубила 50% от стойността си, това излиза, че ще си на печалба, ако я продадеш в сравнение, ако караш каквато и да е кола с ДВГ.
Здравейте,
от моя гледна точка и имайки в предвид, че като си си купил електрическа кола, ще искаш и ще имаш желание да си я избиеш, възможно най-бързо. В случая сме в България, ако се приеме, че живееш в София ще е идеално, ако капацитета на батерията е минимум 500 км, за да може лесно да стигаш до морето (българското или гръцкото) с едно зареждане. А и колко човека спират до морето за почивка, аз лично си карам до морето без спирка. Доста по спокойно ще ти е, ако имаш 500 км. Пък и по лесно ще си избиеш инвестицията от електрическата кола. Плюс това разликата в цената на месец с лизинг е 1320 лв. за голямата батерия и 1000 лв. за малката, което ще се избие ако найстина искаш да пътуваш всеки уикенд извън София. Именно извън София издва избиването, ако си караш само в София и излизаш само няколко пъти в годината извън, те устройва и Plug In hybrid или електричка с до 150 км. Като си карам само в София на месец с конвенционален двигател, без да се отклонявам от ежедневните ми маршрути спокойно си давам по 230-250 лв. Ако вече изляза извън София и всеки уикенд минавам по 800 км. общите ми разходи набъбват до 730-750 лв. и то без да включвам допълнителните разходи по сервизиране, данъци, такси и т.н. като изключим и каското от модел 3 цената си е направо приемлива от 1320 лв. на месец спокойно си си караш тесла за 400 лв. на месец разход. Да приеме, че на 5 тата година колата ще е загубила 50% от стойността си, това излиза, че ще си на печалба, ако я продадеш в сравнение, ако караш каквато и да е кола с ДВГ.
Здравейте,
от моя гледна точка и имайки в предвид, че като си си купил електрическа кола, ще искаш и ще имаш желание да си я избиеш, възможно най-бързо. В случая сме в България, ако се приеме, че живееш в София ще е идеално, ако капацитета на батерията е минимум 500 км, за да може лесно да стигаш до морето (българското или гръцкото) с едно зареждане. А и колко човека спират до морето за почивка, аз лично си карам до морето без спирка. Доста по спокойно ще ти е, ако имаш 500 км. Пък и по лесно ще си избиеш инвестицията от електрическата кола. Плюс това разликата в цената на месец с лизинг е 1320 лв. за голямата батерия и 1000 лв. за малката, което ще се избие ако найстина искаш да пътуваш всеки уикенд извън София. Именно извън София издва избиването, ако си караш само в София и излизаш само няколко пъти в годината извън, те устройва и Plug In hybrid или електричка с до 150 км. Като си карам само в София на месец с конвенционален двигател, без да се отклонявам от ежедневните ми маршрути спокойно си давам по 230-250 лв. Ако вече изляза извън София и всеки уикенд минавам по 800 км. общите ми разходи набъбват до 730-750 лв. и то без да включвам допълнителните разходи по сервизиране, данъци, такси и т.н. като изключим и каското от модел 3 цената си е направо приемлива от 1320 лв. на месец спокойно си си караш тесла за 400 лв. на месец разход. Да приеме, че на 5 тата година колата ще е загубила 50% от стойността си, това излиза, че ще си на печалба, ако я продадеш в сравнение, ако караш каквато и да е кола с ДВГ.
Здравейте,
от моя гледна точка и имайки в предвид, че като си си купил електрическа кола, ще искаш и ще имаш желание да си я избиеш, възможно най-бързо. В случая сме в България, ако се приеме, че живееш в София ще е идеално, ако капацитета на батерията е минимум 500 км, за да може лесно да стигаш до морето (българското или гръцкото) с едно зареждане. А и колко човека спират до морето за почивка, аз лично си карам до морето без спирка. Доста по спокойно ще ти е, ако имаш 500 км. Пък и по лесно ще си избиеш инвестицията от електрическата кола. Плюс това разликата в цената на месец с лизинг е 1320 лв. за голямата батерия и 1000 лв. за малката, което ще се избие ако найстина искаш да пътуваш всеки уикенд извън София. Именно извън София издва избиването, ако си караш само в София и излизаш само няколко пъти в годината извън, те устройва и Plug In hybrid или електричка с до 150 км. Като си карам само в София на месец с конвенционален двигател, без да се отклонявам от ежедневните ми маршрути спокойно си давам по 230-250 лв. Ако вече изляза извън София и всеки уикенд минавам по 800 км. общите ми разходи набъбват до 730-750 лв. и то без да включвам допълнителните разходи по сервизиране, данъци, такси и т.н. като изключим и каското от модел 3 цената си е направо приемлива от 1320 лв. на месец спокойно си си караш тесла за 400 лв. на месец разход. Да приеме, че на 5 тата година колата ще е загубила 50% от стойността си, това излиза, че ще си на печалба, ако я продадеш в сравнение, ако караш каквато и да е кола с ДВГ.
Здравейте,
от моя гледна точка и имайки в предвид, че като си си купил електрическа кола, ще искаш и ще имаш желание да си я избиеш, възможно най-бързо. В случая сме в България, ако се приеме, че живееш в София ще е идеално, ако капацитета на батерията е минимум 500 км, за да може лесно да стигаш до морето (българското или гръцкото) с едно зареждане. А и колко човека спират до морето за почивка, аз лично си карам до морето без спирка. Доста по спокойно ще ти е, ако имаш 500 км. Пък и по лесно ще си избиеш инвестицията от електрическата кола. Плюс това разликата в цената на месец с лизинг е 1320 лв. за голямата батерия и 1000 лв. за малката, което ще се избие ако найстина искаш да пътуваш всеки уикенд извън София. Именно извън София издва избиването, ако си караш само в София и излизаш само няколко пъти в годината извън, те устройва и Plug In hybrid или електричка с до 150 км. Като си карам само в София на месец с конвенционален двигател, без да се отклонявам от ежедневните ми маршрути спокойно си давам по 230-250 лв. Ако вече изляза извън София и всеки уикенд минавам по 800 км. общите ми разходи набъбват до 730-750 лв. и то без да включвам допълнителните разходи по сервизиране, данъци, такси и т.н. като изключим и каското от модел 3 цената си е направо приемлива от 1320 лв. на месец спокойно си си караш тесла за 400 лв. на месец разход. Да приеме, че на 5 тата година колата ще е загубила 50% от стойността си, това излиза, че ще си на печалба, ако я продадеш в сравнение, ако караш каквато и да е кола с ДВГ.
Здравейте,
от моя гледна точка и имайки в предвид, че като си си купил електрическа кола, ще искаш и ще имаш желание да си я избиеш, възможно най-бързо. В случая сме в България, ако се приеме, че живееш в София ще е идеално, ако капацитета на батерията е минимум 500 км, за да може лесно да стигаш до морето (българското или гръцкото) с едно зареждане. А и колко човека спират до морето за почивка, аз лично си карам до морето без спирка. Доста по спокойно ще ти е, ако имаш 500 км. Пък и по лесно ще си избиеш инвестицията от електрическата кола. Плюс това разликата в цената на месец с лизинг е 1320 лв. за голямата батерия и 1000 лв. за малката, което ще се избие ако найстина искаш да пътуваш всеки уикенд извън София. Именно извън София издва избиването, ако си караш само в София и излизаш само няколко пъти в годината извън, те устройва и Plug In hybrid или електричка с до 150 км. Като си карам само в София на месец с конвенционален двигател, без да се отклонявам от ежедневните ми маршрути спокойно си давам по 230-250 лв. Ако вече изляза извън София и всеки уикенд минавам по 800 км. общите ми разходи набъбват до 730-750 лв. и то без да включвам допълнителните разходи по сервизиране, данъци, такси и т.н. като изключим и каското от модел 3 цената си е направо приемлива от 1320 лв. на месец спокойно си си караш тесла за 400 лв. на месец разход. Да приеме, че на 5 тата година колата ще е загубила 50% от стойността си, това излиза, че ще си на печалба, ако я продадеш в сравнение, ако караш каквато и да е кола с ДВГ.
Моят избор беше за повече джаджи, по-удобни седалки и пр. от колкото батерия с по-голям капацитет. След два часа каране е по-приятно и по-безопасно човек да спре и да си почине, да пийне едно кафе, да се разведри. С една добре-развита захранваща мрежа според мен изборът е ясен.
Моят избор беше за повече джаджи, по-удобни седалки и пр. от колкото батерия с по-голям капацитет. След два часа каране е по-приятно и по-безопасно човек да спре и да си почине, да пийне едно кафе, да се разведри. С една добре-развита захранваща мрежа според мен изборът е ясен.
Моят избор беше за повече джаджи, по-удобни седалки и пр. от колкото батерия с по-голям капацитет. След два часа каране е по-приятно и по-безопасно човек да спре и да си почине, да пийне едно кафе, да се разведри. С една добре-развита захранваща мрежа според мен изборът е ясен.
Моят избор беше за повече джаджи, по-удобни седалки и пр. от колкото батерия с по-голям капацитет. След два часа каране е по-приятно и по-безопасно човек да спре и да си почине, да пийне едно кафе, да се разведри. С една добре-развита захранваща мрежа според мен изборът е ясен.
Моят избор беше за повече джаджи, по-удобни седалки и пр. от колкото батерия с по-голям капацитет. След два часа каране е по-приятно и по-безопасно човек да спре и да си почине, да пийне едно кафе, да се разведри. С една добре-развита захранваща мрежа според мен изборът е ясен.
Моят избор беше за повече джаджи, по-удобни седалки и пр. от колкото батерия с по-голям капацитет. След два часа каране е по-приятно и по-безопасно човек да спре и да си почине, да пийне едно кафе, да се разведри. С една добре-развита захранваща мрежа според мен изборът е ясен.
Моят избор беше за повече джаджи, по-удобни седалки и пр. от колкото батерия с по-голям капацитет. След два часа каране е по-приятно и по-безопасно човек да спре и да си почине, да пийне едно кафе, да се разведри. С една добре-развита захранваща мрежа според мен изборът е ясен.
Моят избор беше за повече джаджи, по-удобни седалки и пр. от колкото батерия с по-голям капацитет. След два часа каране е по-приятно и по-безопасно човек да спре и да си почине, да пийне едно кафе, да се разведри. С една добре-развита захранваща мрежа според мен изборът е ясен.
Моят избор беше за повече джаджи, по-удобни седалки и пр. от колкото батерия с по-голям капацитет. След два часа каране е по-приятно и по-безопасно човек да спре и да си почине, да пийне едно кафе, да се разведри. С една добре-развита захранваща мрежа според мен изборът е ясен.