Tesla разкри нов дизайн на порта за зареждане с двоен конектор за Model S и Model X

tesla_model_s

Tesla разкри нов дизайн на порта за зареждане с двоен конектор за Model S и Model X

tesla_model_s

В този блог: Tesla представи нов дизайн на порта за зареждане с двоен конектор за Model S и Model X в Китай.

Tesla представи днес актуализиран дизайн на Model S и Model X, който включва нова система с двоен конектор, която поддържа повече от един стандарт за зареждане.

Понастоящем портa за зареждане на всички Tesla коли се намира в задния ляв стоп, но конекторите вътре са различни за отделните пазари. В САЩ и Канада компанията използва собствен Tesla конектор, докато в Европа компанията използва стандартния Plug Mennekes.

В Китай Тесла използваше същата система като тази, която използва в Европа досега, но тъй като електромобилната индустрия се развива, производителите на автомобили и операторите на мрежите за зареждане започват да търсят все повече начини да работят заедно по унифицирани стандарти за зареждане, като в същото време се адаптират към специфичните изисквания на различните пазари.

Новият дизайн на порта за зареждане изглежда е решението на Tesla да се съобразява с различни изисквания на всеки пазар и започвайки от Китай новите Model S и Model X модели ще бъдат снабдени с нова система за зареждане включваща два различни конектора.

Китайското правителство разработи свой собствен стандарт за зареждане наречен “GB” и сега Tesla ще трябва да се приведе местно произведените електромобили към този стандарт, което ще даде възможност на всички шофьори на Tesla да зареждат колите си и в обществената мрежа, а не само у дома или на Supercharger колонките.

За да се побере и двата конектора в един порт, Tesla трябваше да премести мястото за зареждане от задния стоп и да го изкара отвън, където стандартно на повечето автомобили се намира капачката на резервоара за бензин.

Китайците са си поставили за цел до 2020г по пътищата в страната да има 5 милиона електромобила и за начало ще подкрепят инициативата с инсталирането на 12,000 зарядни станции в цялата страна.

Те също така работят по план да стимулират купувачите на електромобили да инсталират станции за зареждане в домовете си и планират да инвестират около $20 милиарда в 4,8 милиона домашни станции за зареждане.

Засега тази промяна с двойният конектор ще се случи само в Китай, но като нищо методът може скоро да започне да се прилага и на други пазари.

Миналата година Tesla се присъедини към организацията CharIN като основен член за популяризиране на CSS стандарта за зареждане, но все още не виждаме каквито и да било реализации в продуктовата линия на компанията по тази линия.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *