Какво казаха 162-ма след като караха електромобил
В този блог: Още ден два и отивахме на 200 тест драйва със ZOE електрички.
Това е най-големият тест драйв, който екипът на eCars.bg е правил досега и докато впечатленията от събитието са още пресни, споделяме резултатите и впечатленията…
С какво разполагахме:
- 2 Renault ZOE електромобила с 41 кВтч батерия;
- 1 соларна зарядна станция;
- 4 eCars зареждачки;
- 1 соларен генератор;
- 1 ВсичкоТок пано;
- 6 знамена;
- 1 кафе машина;
- Много готини хора.
Това най-накрая е най-важното. Направихме рекордни 162 пробни шофирания с електричките, запознахме се с много хора, чухме много мнения, желания и предложения и обогатихме страхотно личния и електромобилния си опит. На осмата година от развитието на eCars като група вече имаме силата да кажем, че сме организацията за електромобилни събития на България.
162 звучи солидно, но колко от тези хора, които поставихме на шофьорското място в Renault ZOE, ще си купят електромобила и кога? Отговорът ни вълнува живо и в следващите няколко месеца ще се уверим (или не) колкото от отбелязаните при нас сериозни заявки ще се превърнат в покупки.
С нова по-голяма батерия ZOE вече е способен да прави реални 300 км (или 400 км измерени по европейския тестов цикъл за шофиране) и с новия LEAF, Opel Ampera-e и Chevy Bolt започва да оформя облика на масовия електромобил с добър пробег.
Междувременно ние продължаваме да произвеждаме и монтираме зарядни станции и както си говорим така, ВсичкоТок картата методично се пълни с нови зарядни пинчета, позволяващи все повече пътувания с електромобили.
Винаги е хубаво да виждаш естествена реакция на одобрение и сетивата ни се напълниха с такива по време на тестовете. Много хора бяха приятно изненадани от ZOE, но си имаше и умерени отзиви, както и “просто да пробвам електричка” и наред с всичкото това си говорихме за недостатъците, за проблемите пред електрическата мобилност, за липсата на финансови субсидии в България и за зарядната инфраструктура.
За някои цената все още е сериозен праг, други казваха, че това ще е следващата им кола и ако нещо ни липсва е да чуем какво си казват хората едни на други след теста. Това обаче е лична територия и ние можем само да работим за подобряване на зарядната мрежа, за популяризиране на електромобилите и да съдействаме с всичко, което правим, за да разкараме “космическите” им цени колкото може по-бързо.
Имаше доста хора откровено изненадани, че зарядните станции около двете ZOE-та са разработени и произведени от нас в България с такова високо качество. И отстрани можехме да наблюдаваме как това, че има някой, който да изгражда мрежа за зареждане на електромобили, дава много повече увереност в покупката на електромобил. Заедно с други компании, които работят за развитието на електрическата мобилност у нас, имаме удоволствието да проправяме път за електромобилите, като задаваме нови тенденции за развитие на българската икономика.
Сега е време да се върнем към производството, развитието на мрежата и към още нещо много сладко, в което се гмурнахме – новото КарамЕЛ Уеб Шоу. Очаквай Епизод 2 на Сезон 1 тази събота (28 октомври) от 14:00 на фейсбук страницата на шоуто. Епизод 1 е гледан близо 70 хиляди пъти, да видим какво ще се случи във (и с) втория.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply