Проблем с автоматизираната система за батерии забавя производството на Model 3
В този блог: Financial Times “разкри” основният проблем за забавения производствен процес на Model 3
Производственият ад, за който Eлон Мъск говореше още преди месеци вече се случва, и плановете на компанията за увеличаване на производството на Model 3 не се изпълняват по желаният начин, но каква точно е причината за забавянето досега не беше съвсем ясно.
От новините в мрежата свързани с производствения процес на Model 3 през последния месец ясно се вижда, че Tesla има редица затруднения с увеличаването на производството, но дали те се дължат изцяло на това, което споделят от компанията или има още нещо?
Със задачата да намерят отговор на този въпрос се наеха от Financial Times, и според тях основният проблем със забавеното производство не е заради забавени части от различни доставчици, а поради възникнал проблем свързан с автоматизираното производство на батериите.
Наскоро Wall Street Journal обвини компанията, че има недовършена монтажна линия и строи автомобилите на ръка, но Мъск пусна няколко видеоклипа в мрежата, опровергавайки твърдението.
В крайна сметка излиза, че основният проблем не е в забавени части, а в автоматизираната система, която трябва да сглобява батериите. Най-вероятно това е била и причината за напускането миналата седмица на Джон Вагнер, директорът на Tesla за батерийни технологии, и закупуването на компанията Perbix, която се занимава с производството на оборудване за автоматизация на заводи.
Във Financial Times излезе статия, според която екипът на изданието е интервюирал над десет души – включително бивши служители с информация за производствените практики на Tesla – за да стигнат до дъното на проблема.
Част от интервюираните са споделили, че автоматизираната система, която се използва за изграждане на батериите за Model 3, не работи правилно, което означава, че част от работата в Гигафабриката трябва да се извършва на ръка.
Според FT обаче има и проблем, пряко свързан с Мъск, който прави непрекъснати и понякога последни промени в завода, процеса на сглобяване и самия Model 3. Това със сигурност допълнително забавя процеса на производство в известна степен тъй като някои доставчици не могат да реагират достатъчно бързо на заявки за дизайнерски и други промени в последния момент.
Въпреки всичко това, както и факта, че Tesla регистрира поредното си тримесечие с повече от $500 милиона загуба, акциите на компанията все още вървят доста добре и много анализатори продължават да подкрепят компанията и очакват положително бъдеще.
Въпреки че Tesla няма извинение за подобни проблеми, успешното стартиране на подобна компания, която да поведе прехода към устойчив и чист транспорт в днешно време е епичен подвиг и подобни неща просто са неизбежни. Вероятно затова и никой друг не се опитва да прави нещо подобно в момента.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply