Контакт като за камион – ето през какво ще се зарежда Tesla Semi
В този блог: Първа снимка на зарядния порт на известния като Tesla Semi камион и първи критики срещу новото возило.
Благодарение на YouTube канала KmanAuto вече можем да видим контакта за зареждане на камиона на Tesla, който е доста по-различен от познатите ни досега портове за зареждане.
Естествено, предвид размера му беше ясно, че ще са нужни доста киловати мощност за зареждането му (ОК, явно говорим дори за мегават/и), но сега вече имаме малко повече яснота около това колко точно големи ще трябва да са новите Megacharger станции, от които Semi ще се зарежда.
Според думите на Мъск, 30 минутно зареждане на Megacharger ще стига за около 650 км пробег. Това е сериозно постижение за толкова кратко време и би изисквало мощност от над 10 пъти тази на сегашните Supercharger станции (над 1 мегават).
На своя уебсайт Tesla отбелязва, че камионът ще харчи “по-малко от 1.2 кВтч/км”. Ако вземем предвид най-лошия сценарий от 1.2 кВтч използвана енергия на километър, това би се равнявало на 800 кВтч енергия консумирана за 645 километра пътуване.
Това значи, че поне на теория и предварителни сметки, Megacharger станциите на Tesla ще трябва да имат мощност от около 1.5 мегавата, за да може да осигури зареждане за такъв пробег в рамките на 30 минути. Интересното е, че според Tesla камионът ще харчи дори по-малко 1.2 кВтч/км.
Футуристичното возило предизвика фурор още на показването, но не всички са фенове на обявените екстри и предимства. Бившият шофьор на камион Джонатан Рамзи, който пише за Autoblog, се включи с няколко критики към предимствата на камиона и изрази мнение, че той най-вероятно няма да замести масовите дизелови камиони, които навъртат по няколко хиляди километра на седмица.
Той също се изказа и срещу предимството шофьорът да се намира в центъра на кабината и това да има камери вместо стандартни огледала. Според него за едно такова превозно средство е много по-важно колко бързо спира, когато е с пълно товар, отколкото това колко бързо ускорява.
Рамзи смята, че камионите на Tesla ще се използват предимно по маршрути, които минават между терминалите на използващите ги компании, като например от един регионален дистрибуционен център на WalMart до друг. Повече от неговите коментари ще намериш тук.
И като стана дума за WalMart, именно тя е сред първите поръчали 20 Tesla Semi камиона напред, без дори още да е обявена официална цена за камиона.
Няколко други компании побързаха да последват WalMart с подобни поръчки, така че очевидно интерес има и възможността за спестяване на разходи в дългосрочен план е доста добра причина за компаниите използващи камиони да направят освежаване на гаража си.
{youtube}_TWGcy0a1r4{/youtube}
Comments (36)
Аз ще стрелям на сляпо 🙂
Виждам 6 фази, 1 нула и 1 заземяване :p
Аз ще стрелям на сляпо 🙂
Виждам 6 фази, 1 нула и 1 заземяване :p
Аз ще стрелям на сляпо 🙂
Виждам 6 фази, 1 нула и 1 заземяване :p
Аз ще стрелям на сляпо 🙂
Виждам 6 фази, 1 нула и 1 заземяване :p
Аз ще стрелям на сляпо 🙂
Виждам 6 фази, 1 нула и 1 заземяване :p
Аз ще стрелям на сляпо 🙂
Виждам 6 фази, 1 нула и 1 заземяване :p
Аз ще стрелям на сляпо 🙂
Виждам 6 фази, 1 нула и 1 заземяване :p
Аз ще стрелям на сляпо 🙂
Виждам 6 фази, 1 нула и 1 заземяване :p
Аз ще стрелям на сляпо 🙂
Виждам 6 фази, 1 нула и 1 заземяване :p
Надали ще има фази. По-вероятно е батериите да се зареждат директно с прав ток.
Аз бих заложил на три пакета батерии които се зареждат поотделно с по 400 киловата на 800V.
Надали ще има фази. По-вероятно е батериите да се зареждат директно с прав ток.
Аз бих заложил на три пакета батерии които се зареждат поотделно с по 400 киловата на 800V.
Надали ще има фази. По-вероятно е батериите да се зареждат директно с прав ток.
Аз бих заложил на три пакета батерии които се зареждат поотделно с по 400 киловата на 800V.
Надали ще има фази. По-вероятно е батериите да се зареждат директно с прав ток.
Аз бих заложил на три пакета батерии които се зареждат поотделно с по 400 киловата на 800V.
Надали ще има фази. По-вероятно е батериите да се зареждат директно с прав ток.
Аз бих заложил на три пакета батерии които се зареждат поотделно с по 400 киловата на 800V.
Надали ще има фази. По-вероятно е батериите да се зареждат директно с прав ток.
Аз бих заложил на три пакета батерии които се зареждат поотделно с по 400 киловата на 800V.
Надали ще има фази. По-вероятно е батериите да се зареждат директно с прав ток.
Аз бих заложил на три пакета батерии които се зареждат поотделно с по 400 киловата на 800V.
Надали ще има фази. По-вероятно е батериите да се зареждат директно с прав ток.
Аз бих заложил на три пакета батерии които се зареждат поотделно с по 400 киловата на 800V.
Надали ще има фази. По-вероятно е батериите да се зареждат директно с прав ток.
Аз бих заложил на три пакета батерии които се зареждат поотделно с по 400 киловата на 800V.
Защо три като са четири мотора и четири чифта контакти за зареждане? 🙂
Освен това като използват мотори и инвертори от Модел 3 които са на 400 волта как ще работи с 800? Ще превключват ли батериите от последователно в паралелно свързване и няма ли това да е малко рисковано?
Защо три като са четири мотора и четири чифта контакти за зареждане? 🙂
Освен това като използват мотори и инвертори от Модел 3 които са на 400 волта как ще работи с 800? Ще превключват ли батериите от последователно в паралелно свързване и няма ли това да е малко рисковано?
Защо три като са четири мотора и четири чифта контакти за зареждане? 🙂
Освен това като използват мотори и инвертори от Модел 3 които са на 400 волта как ще работи с 800? Ще превключват ли батериите от последователно в паралелно свързване и няма ли това да е малко рисковано?
Защо три като са четири мотора и четири чифта контакти за зареждане? 🙂
Освен това като използват мотори и инвертори от Модел 3 които са на 400 волта как ще работи с 800? Ще превключват ли батериите от последователно в паралелно свързване и няма ли това да е малко рисковано?
Защо три като са четири мотора и четири чифта контакти за зареждане? 🙂
Освен това като използват мотори и инвертори от Модел 3 които са на 400 волта как ще работи с 800? Ще превключват ли батериите от последователно в паралелно свързване и няма ли това да е малко рисковано?
Защо три като са четири мотора и четири чифта контакти за зареждане? 🙂
Освен това като използват мотори и инвертори от Модел 3 които са на 400 волта как ще работи с 800? Ще превключват ли батериите от последователно в паралелно свързване и няма ли това да е малко рисковано?
Защо три като са четири мотора и четири чифта контакти за зареждане? 🙂
Освен това като използват мотори и инвертори от Модел 3 които са на 400 волта как ще работи с 800? Ще превключват ли батериите от последователно в паралелно свързване и няма ли това да е малко рисковано?
Защо три като са четири мотора и четири чифта контакти за зареждане? 🙂
Освен това като използват мотори и инвертори от Модел 3 които са на 400 волта как ще работи с 800? Ще превключват ли батериите от последователно в паралелно свързване и няма ли това да е малко рисковано?
Защо три като са четири мотора и четири чифта контакти за зареждане? 🙂
Освен това като използват мотори и инвертори от Модел 3 които са на 400 волта как ще работи с 800? Ще превключват ли батериите от последователно в паралелно свързване и няма ли това да е малко рисковано?
Това в същност е интересен въпрос, ще има ли изобщо някакво бордно зарядно или ще е само на мегачарджър? Може би ще използват двигателните инвертори за зареждане както на Зоито 🙂
Това в същност е интересен въпрос, ще има ли изобщо някакво бордно зарядно или ще е само на мегачарджър? Може би ще използват двигателните инвертори за зареждане както на Зоито 🙂
Това в същност е интересен въпрос, ще има ли изобщо някакво бордно зарядно или ще е само на мегачарджър? Може би ще използват двигателните инвертори за зареждане както на Зоито 🙂
Това в същност е интересен въпрос, ще има ли изобщо някакво бордно зарядно или ще е само на мегачарджър? Може би ще използват двигателните инвертори за зареждане както на Зоито 🙂
Това в същност е интересен въпрос, ще има ли изобщо някакво бордно зарядно или ще е само на мегачарджър? Може би ще използват двигателните инвертори за зареждане както на Зоито 🙂
Това в същност е интересен въпрос, ще има ли изобщо някакво бордно зарядно или ще е само на мегачарджър? Може би ще използват двигателните инвертори за зареждане както на Зоито 🙂
Това в същност е интересен въпрос, ще има ли изобщо някакво бордно зарядно или ще е само на мегачарджър? Може би ще използват двигателните инвертори за зареждане както на Зоито 🙂
Това в същност е интересен въпрос, ще има ли изобщо някакво бордно зарядно или ще е само на мегачарджър? Може би ще използват двигателните инвертори за зареждане както на Зоито 🙂
Това в същност е интересен въпрос, ще има ли изобщо някакво бордно зарядно или ще е само на мегачарджър? Може би ще използват двигателните инвертори за зареждане както на Зоито 🙂