Проба – с 300 кг товар разходът на Tesla Model S се вдига с 0.1 кВтч
В този блог: Според проучване инвестирането в намаляване на теглото не води до икономия в разхода на електрички.
Тестове на Центъра за автомобилни проучвания към университета на Дуисбург-Есен показват изненадващи резултати – теглото на електромобила няма почти никакъв ефект върху разхода…
Вследствие на резултатите от свое проучване екип на центъра поставя под съмнение ефективността на стратегии за намаляване на теглото на електромобилите, които различни производители преследват. Става дума най-вече за BMW, която инвестира много в разработки на карбонови материали (за i3 и i8).
В тестовете на CAR са използвани BMW i3 и Tesla Model S. На 100-киметрово трасе екип на центъра е анализирал разхода на двата електромобила само с шофьор и след това със 100, 200 и 300 килограма добавен товар.
Ето и резултите за Model S:
- Разход само с шофьор: 17.77 кВтч за 100 км
- Разход с още 100 кг товар: 17.67 кВтч за 100 км
- Разход с още 300 кг товар: 17.87 кВтч за 100 км
Да, при 100 кг товар много интересно, но разходът дори спада с малко, а общата сметка показва, че разходът се увеличава с максимум 0.6% между отделните тестове.
Данните за BMW i3 не са посочени, но мнението на центъра е, че “намаляването на теглото наистина не би трябвало да е приоритет”. Причината за изненадващо малките разлики според екипа са в рекуперацията – при по-голямо тегло и рекуперацията се увеличава, което компенсира общия разход за разстоянието от 100 км.
Все пак има малко цифри и от пробите с i3. Само с шофьор i3 рекуперира 3.62 кВтч по време на теста, но при увеличаване на теглото с 300 кг общо са рекуперирани 4.17 кВтч.
Така, заключението е, че рекуперацията неутрализира ефекта от усилията за намаляване на теглото и то не играе почти никаква роля.
Важно е да допълним нещо, което има значение. От нашия опит знаем, че различните електромобили са с различна степен на (максимална) рекуперация. При двата тествани тя е от най-силните, както и при Renault Kangoo ZE. Но при други модели рекуперацията не е толкова силна и може да не оказва толкова влияние върху разхода. Коефициентът на челно съпротивление също е от голямо значение, както и гумите. Изпитвали сме лично ефекта от омекнали гуми върху разхода на нашите електрички. Той може да е изненадващо орязващ.
От: ecomento
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply