AirSpaceX представи своя автономен VTOL MOBi-ONE електрически самолет на изложението в Детройт

mobi_one_vtol_jet

AirSpaceX представи своя автономен VTOL MOBi-ONE електрически самолет на изложението в Детройт

mobi_one_vtol_jet

В този блог: Малък автономен електрически самолет представи AirSpaceX на автомобилното изложение в Детройт.

Airspace Experience Technologies, LLC (AirSpaceX), дъщерно дружество на Detroit Aircraft Corp. (DAC), показа мащабен модел на автономния си електрически самолет VTOL, “MOBi-ONE”, на автомобилното изложение в Детройт тази седмица.

MOBi-ONE е проектиран да излита като хеликоптер, да лети като самолет и да вози пътници или товар между градски центрове, предградия и летища в рамките на разстояния от около 100 км с максимална скорост от 400 км/ч.

Последните постижения в областта на електрическото задвижване, автоматизация и леки материали направиха възможно развитието на този нов клас въздухоплавателни средства.

MOBi-ONE е проектиран и построен от Detroit Aircraft Corp. на летище Detroit. AirSpaceX си партнира с Camilo Pardo, известен като главен дизайнер на Ford GT 2005 и 2006, за дизайна на MOBi-ONE.

Pardo и изпълнителният директор на AirSpaceX, Jon Rimanelli започват да работят заедно още през 2011 г., разработвайки няколко VTOL концепции през годините, а еволюцията на всички тези прототипи завършва с дизайна на MOBi-ONE.

Миналата година американските шофьори са загубили над $300 милиарда в гориво и продуктивност, докато се намират в задръствания, от което са генерирани над 40 тона вредни емисии. Не само, че висенето в трафик отнема от живота ни, но това нанася и сериозна вреда на нашата околна среда.

“Нашата цел е за старт да стартираме с 2,500 самолета, които да оперират в 50-те най-големи града на страната до 2026 г., с насоченост към съществуващата инфраструктура”, казва JP Yorro, главен търговски директор в AirSpaceX.”

Тези електрически самолети могат наистина да са много удобни за транспортиране на малки до средни товари и със сигурност биха намалили не само трафика, но и вредните емисии, ако планираната бройка влезе в употреба до 2026 г.

Програмата за развитие на MOBi ще изисква не малка инвестиция като за начало, но въздушната мобилност като услуга може да генерира милиарди за икономиката.

{youtube}fHrW04HYurk{/youtube} 

 

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *