Nissan LEAF продажби – растеж и сравнение с Qashqai, Micra и Juke

nissan-leaf-predstavqne-bulgaria

Nissan LEAF продажби – растеж и сравнение с Qashqai, Micra и Juke

nissan-leaf-predstavqne-bulgaria

В този блог: Повече LEAF продажби през март и скъсяване на “вътрешната” дистанция.

По данни от PushEVs през март 2018 в Европа са продадени 6,503 Nissan LEAF електромобила, което е с над два пъти повече от продадените в Япония 2,997 и над 4х продадените в САЩ 1,500 броя…

Общо за март Nissan отчита 11,423 LEAF продажби глобално. Ако тенденцията се увеличи за годината може да видим над 150,000 продажби. Резултатът може да е дори много по-висок, ако се имат предвид предстоящите продажби в Китай.

В момента конкуренция за LEAF в Европа идва най-вече от Hyundai IONIQ и Opel Ampera-e. Първият е с по-малка батерия и продажбите все още не са съизмерими с тези на LEAF, докато Ampera-e има по-голяма батерия, но и доста по-висока цена, със същевременно несравнимо по-малко доставки.

В този блог решихме да направим и допълнително сравнение – с продажбите на не-електрически Nissan модели.

Ето резултатите за топ 5 модели по продажби за март 2018:

  1. Qashqai – 37,658
  2. Micra – 13,380
  3. Trail – 10.811
  4. Juke – 10,174
  5. LEAF – 6,503

Бързо се вижда, че LEAF е на последно място. Въпреки това е прилично близо до Juke и X-trail и с двойно по-малко продажби от Micra. Иначе казано, електричката набира скорост и започва да се доближава с бързи темпове до ДВГ моделите по продажби.

В България очакваме продажбите на новия LEAF да тръгнат в следващите месеци, което е важно за нашия все още събуждащ се по отношение на електромобилите пазар.

И като стана дума за продажби у нас, съвсем прясна информация, която имаме е, че в София вече са издадени 345 стикера за безплатно паркиране на електромобили, като само за последната седмица ЦГМ е издал десетина. Малко е, но е много повече от това, което имахме доскоро. Увеличението е факт и както в последните 8 години, екипът на eCars продължава да работи ефективно за развитието на електрическата мобилност в България.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *