Пазарът се развива – LG пуска 11 кВт трифазно бордово зарядно
В този блог: Ново по-мощно бордово зарядно за електромобили излиза на пазара.
Южнокорейският лидер при батериите LG Chem всъщност предлага пълна гама компоненти за производители на електромобили и сега допълва предложенията с ново трифазно бордово зарядно.
Под пълна гама имаме предвид батерии, електромотори, инвертори и ето вече и бордови. След новината, че швейцарската компания BRUSA увеличава производството на своето 22 кВт AC зарядно, тази от LG добавя сила към тенденцията за масовизиране на този тип бордови зареждачки.
11 кВт трифазно е максимумът за новото зарядно на LG, но то поддържа също и монофазно зареждане с 3.3 кВт и 6.6 кВт, при максимална ефективност на зареждане 95%.
Какво точно е значението на този тип зарядни за ежедневното използване на електромобили? Въпрос на лична употреба и необходимости, но по-високата мощност означава по-бързо зареждане. Един реален пример е BMW i3, което разполага точно с такова 11 кВт бордово зарядно и 33 кВтч батерията му се зарежда за 3 часа. Пробегът е около 200 км. Renault ZOE, от друга страна, с 22 кВт зарядното си се пълни за 1 ч. и 40 мин – 41 кВтч батерия за 300 км пробег.
По-краткото време за зареждане прави тези и ще направи други бъдещи електромобили много адекватни за използване на разстояния 200-300 км – зареждане за около 2 часа и възможност за изминаване на още толкова (или връщане обратно).
С инфото, че Audi e-tron quattro ще се предлага с 22 кВт бордово зарядно като опция, скоро на пазара ще има още един електромобил с възможност за бързо AC зареждане.
Leave a Reply