BMW i3 с реален пробег 300 км до края на 2018 г.
В този блог: BMW сключва договор за доставка на батерии с китайската CATL за €1 милиард.
Темите в този блог са две, но са свързани – появи се инфо, че до края на годината може да има ъпгрейд за батерията на BMW i3 до нова със 120 Ah клетки (вероятен общ капацитет 42 кВтч). Втората тема е новината, че BMW е сключила голям договор за доставка на клетки за електромобилни батерии с все по-набиращия скорост китайски производител CATL.
Първо за въпросните нови 120 Ah клетки. Информация (или засега по-скоро можем да го наречем слух) за тях излезе в BimmerToday, където пише, че се работи интензивно до края на 2018 г. или най-късно началото на 2019 г. да може да се предлага ъпгрейд на BMW i3 до батерия със 120 Ah клетки. Като и при скока от 60 на 94 Ah, първо ще има възможност за ъпгрейд, а по-късно новата батерия ще замени настоящите.
С комплект 120 Ah клетки капацитетът на батерията на i3 ще бъде някъде около 42 кВтч, сходно с 41 кВтч при Renault ZOE и 40 кВтч при Nissan LEAF 2018. Така реалният пробег на BMW i3 също ще скочи на около 300 км с едно зареждане, с възможност за 350 или 400 км при икономично каране и оптимални условия
Това е в контекста на другата новина. Наскоро ИД на BMW Харалд Крюгер обяви подписването на договор с китайската компания CATL за доставка на батерийни клетки за електромобили на стойност €1 милиард. За да гарантира изпълнението на договора CATL предстои да отвори фабрика близо до Ерфурт. Продукцията от тази фабрика ще отива директно към завода на BMW в Динголфинг, където от 2021 г. ще се произвежда iNEXT. Нещата са навързани и изборът на локация е следствие от сключването на договора.
BMW обаче ще продължи да купува батерии и от Samsung, която и в момента е единственият доставчик на енергийни модули за баварската компания. С увеличаването на броя на електромобилите в гамата на BMW единствената логична стратегия е точно тази – да се работи с повече доставчици.
Leave a Reply