Копенхаген ще конвертира малките си градски фериботи на ток до 2020

Копенхаген ще конвертира малките си градски фериботи на ток до 2020

В този блог: “Водните автобуси” на Копенхаген минават на ток от 2020г.

Скандинавския регион все повече се ориентира към електрифициране на водния транспортен сектор и поредната стъпка към по-чист транспорт в региона идва от Копенхаген, където започва поетапно електрифициране на градските “водни автобуси”.

Копенхагенското пристанище минава изцяло на ток благодарение на нов проект обявен от кмета на града, който има за цел да обнови целия флот и от 2020г. всички пристанищни фериботи да минат частично или изцяло на ток.

Датската столица разчита доста на водните си пътища като част от своята система за обществен транспорт, а пътуването с пристанищните фериботи, които всъщност се наричат ​​пристанищни автобуси, струва колкото обикновен градски автобусен билет.

Стъпката за пълно електрифициране на флота идва с промяна в доставчика. Британската компания Arriva ще поеме изпълнението на този проект и ще се грижи за поддръжката на водните автобуси след спечелването на конкурентен търг, издаден преди изтичането на текущия договор в края на 2019 г.

Arriva вече управлява редица услуги в Копенхаген, сред които е услугата за споделени електромобили DriveNow, по която компанията работи заедно с BMW.

Инвестицията включва и 1,3 милиона евро за изграждането на зарядната инфраструктура, като кметът на града сподели, че не очаква разходите по експлоатация да са по-високи от сегашните, а по-скоро обратното.

Новите електрически фериботи ще бъдат зелени, а не жълти като сегашните, с по-големи размери и с повече прозорци. Те ще минават на всеки 30 минути, а в тях ще има място за 80 пътници, осем мотоциклета и четири инвалидни колички.

На този етап обаче все още не е посочена повече техническа информация за тях.

Копенхаген планира да стане първият град с нулеви вредни емисии в света до 2025 г. и подобни проекти определено ще им помогнат доста за постигането на тази цел.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *