510 км реален пробег при около 90 км/ч и време за DC зареждане на Hyundai Kona (видео)

test-probeg-kona-electric

510 км реален пробег при около 90 км/ч и време за DC зареждане на Hyundai Kona (видео)

test-probeg-kona-electric

В този блог: Първа възможност да видим реалния пробег и скоростта на DC зареждане на електрическия Hyundai Kona.

Това се случва благодарение на неуморния електромобилист Бьорн Ниланд от Норвегия, който прави  пореден тест с електричка. В случая са даже два – един за пробега и един за DC зареждането на Hyundai Kona.

Тестът за пробег започва при 30°C температура в Осло и е по маршрут в посока Тронхайм на север. Бьорн пуска колата в еко режим и климатика на 21°C. Планът му е да шофира с около 90 км/ч, като още в началото предупреждава, че няма нужда някой да казва “аз живея в Германия и това не е приложимо за мен” или нещо от сорта. Тестът му е с цел да провери дали Kona ще измине колкото му дават по WLTP, а и просто за да тества колата като цяло.

През голямата част от пътуването се вижда, че Бьорн кара с 93-94 км/ч. Интересното е, че накрая колата влиза в бавен режим чак при 3% остатък в батерията. Финалният резултат на Бьорн е 510 км пробег и 10 км остатък. Средният разход е 12.7 кВтч/100 км.

В друго видео Бьорн е заснел DC зареждане на 175 кВт зареждачка. Колата обаче вдига до макс. 70 кВт, което според него е заради ограничение в CCS стандарта. Нещо не се връзва, но при този тест важно е какво показват колата и зареждачката, а не какво казват стандартите.

Ето как върви зареждането по минути:

  • 10-60% за 30 мин с 68-70 кВт мощност (след 57% спада на 56 кВт)
  • 10-80% за 50 мин (на 40-та минута спада от 56 на 36-37 кВт; на 46-та мин спада на 25 кВт)
  • 10-85% за 1 час
  • 10-90% за 1 ч 8 мин
  • 10-95% за 1 ч 20 мин (на 1:12 спада на 21 кВт; на 95% мощността вече е 11 кВт)
  • 10-100% 1:42 мин

От тези данни се вижда, че при по-голямата батерия небезизвестното досега 0-80% за половин час при по-големите батерии ще е приложимо само при по-висока мощност на зареждане от типа на 100 кВт. Засега само Tesla поддържа такава възможност, но Porsche работи за пускане на Taycan с 350 кВт зареждане от 2019 г. В Tesla е по-вероятно да се придържат към макс. 250 кВт в обозримо бъдеще.  

Както винаги ценна информация от Бьорн и ако ти се гледа, ето двата клипа:

От пътния тест за пробег:

{youtube}kq3OoZoUZBA{/youtube}

И от зареждането: 

{youtube}EdfXMdkUl9A{/youtube}

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *