Opel Ampera-e срещу Hyundai Kona – тест при 90 км/ч и 120 км/ч
В този блог: Apmera-e и Kona имат сравнително сходни батерии и купета, но различен разход на енергия.
Резултатите от поредния тест, които можем да споделим, отново идват благодарение на електромобилния ентусиаст Бьорн Ниланд от Норвегия, който покрай работата намира електрички и време да ги тества в реални условия.
Преди резултатите от теста – малко данни и няколко уместни и шеговити коментара от Бьорн. Както и в други клипове и този тест е по отсечка с дължина общо 50 км. Това е по 25 км в посока. Причината за двупосочния тест е да се елиминират предимства или недостатъци на едната отсечка и в крайна сметка да се вземе среден резултат. Времето е топло, сухо, облачно, а температурата в Нембенес, Норвегия 25°C.
След първия тест (90 км/ч), Бьорн засича 14.4 кВтч/100 км разход на Ampera-e, което по неговите сметки от сходен тест с корейския електромобил е 10% по-висок разход от този на Kona (виж видеото за теста на Бьорн с Kona).
Преди теста със скорост 120 км/ч Бьорн прави шеговит коментар към германците: “ОК, германци, зная, че за вас висока скорост е 180 км/ч, вашите пътища къртят мивки, но аз ще си правя моя ‘високоскоростен’ тест в Норвегия със 120”.
В тази връзка, достатъчно пъти съм чувал от хора в България коментари за бавната скорост с електрички по магистралата, съпроводени с числа от типа 150-170 с ДВГ коли. Но започнаха да се появяват и други коментари. Че със 100-110 шофирането е по-спокойно и не толкова натоварващо. В крайна сметка всеки си избира как да кара (с или без нарушения), а ние да минем към крайните резултати от теста на Бьорн:
- Скорост 94 км/ч (на километраж) 90 км/ч по GPS – среден разход 14,4 кВтч/100 км.
- Скорост 124 км/ч (на километраж) 120 км/ч по GPS) – среден разход 20.9 кВтч/100 км.
Ети и сравнението с Kona по сметките на Бьорн от двата теста:
- Opel Ampera-e пробег: 90 км/ч – 390 км; 120 км/ч – 270 км
- Hyundai Kona пробег: 90 км/ч – 510 км; 120 км/ч – 350 км.
Важно е да отбележим, че Ampera-e има малко по-висок коефициент на челно съпротивление от Kona (0.31 срещу 0.29), както и че тестовете на Бьорн са индикативни, но дават доста добра представа за сравнение. Освен това, Бьорн смята върху 56 кВтч използваем капацитет за Ampera-e, докато Kona би трябвало да има 3-4 кВтч повече използваем капацитет.
И още нещо – в теста с Kona при 90 км/ч изминатото разстояние е далеч по-голямо, което предполага към повече “разхвърляне” на разхода по маршрута. Но е факт, че разликата е фрапираща – Kona минава 120 км повече. И 100 да са пак е доста повече, но, отново, трябва да се направят абсолютно идентични тестове, за да е адекватно сравнението.
По важното в случая е, че се добива реална представа за разхода и пробега на два съвременни електромобила с около 60 кВтч батерии при скорост 120 км/ч. При 140 км/ч разходът най-вероятно ще е с още 20% по-висок и остава всеки персонално да си преценява как да кара предвид тези резултати и все още доста огрениченото наличие на зареждачки по пътищата.
Ето и видеото с теста:
{youtube}p18l1g04gQI{/youtube}
Comments (27)
Интересно, че при електричките като вдигнеш скоростта с едни 20-30 км/ч обсега ти пада драстично, докато при ДВГ разликите са минимални.
Интересно, че при електричките като вдигнеш скоростта с едни 20-30 км/ч обсега ти пада драстично, докато при ДВГ разликите са минимални.
Интересно, че при електричките като вдигнеш скоростта с едни 20-30 км/ч обсега ти пада драстично, докато при ДВГ разликите са минимални.
Интересно, че при електричките като вдигнеш скоростта с едни 20-30 км/ч обсега ти пада драстично, докато при ДВГ разликите са минимални.
Интересно, че при електричките като вдигнеш скоростта с едни 20-30 км/ч обсега ти пада драстично, докато при ДВГ разликите са минимални.
Интересно, че при електричките като вдигнеш скоростта с едни 20-30 км/ч обсега ти пада драстично, докато при ДВГ разликите са минимални.
Интересно, че при електричките като вдигнеш скоростта с едни 20-30 км/ч обсега ти пада драстично, докато при ДВГ разликите са минимални.
Интересно, че при електричките като вдигнеш скоростта с едни 20-30 км/ч обсега ти пада драстично, докато при ДВГ разликите са минимални.
Интересно, че при електричките като вдигнеш скоростта с едни 20-30 км/ч обсега ти пада драстично, докато при ДВГ разликите са минимални.
разбрах само че трябва да се влачиш като сопол с 90 км (колкото на цариградско) за да минеш 400 км.
Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?
Това за дълъг път е адски несериозен пробег…става си само за града това електромобилче.
разбрах само че трябва да се влачиш като сопол с 90 км (колкото на цариградско) за да минеш 400 км.
Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?
Това за дълъг път е адски несериозен пробег…става си само за града това електромобилче.
разбрах само че трябва да се влачиш като сопол с 90 км (колкото на цариградско) за да минеш 400 км.
Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?
Това за дълъг път е адски несериозен пробег…става си само за града това електромобилче.
разбрах само че трябва да се влачиш като сопол с 90 км (колкото на цариградско) за да минеш 400 км.
Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?
Това за дълъг път е адски несериозен пробег…става си само за града това електромобилче.
разбрах само че трябва да се влачиш като сопол с 90 км (колкото на цариградско) за да минеш 400 км.
Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?
Това за дълъг път е адски несериозен пробег…става си само за града това електромобилче.
разбрах само че трябва да се влачиш като сопол с 90 км (колкото на цариградско) за да минеш 400 км.
Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?
Това за дълъг път е адски несериозен пробег…става си само за града това електромобилче.
разбрах само че трябва да се влачиш като сопол с 90 км (колкото на цариградско) за да минеш 400 км.
Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?
Това за дълъг път е адски несериозен пробег…става си само за града това електромобилче.
разбрах само че трябва да се влачиш като сопол с 90 км (колкото на цариградско) за да минеш 400 км.
Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?
Това за дълъг път е адски несериозен пробег…става си само за града това електромобилче.
разбрах само че трябва да се влачиш като сопол с 90 км (колкото на цариградско) за да минеш 400 км.
Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?
Това за дълъг път е адски несериозен пробег…става си само за града това електромобилче.
“Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?”
Да има, казват се живи хора, а не разбити в някое дърво 😀
“Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?”
Да има, казват се живи хора, а не разбити в някое дърво 😀
“Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?”
Да има, казват се живи хора, а не разбити в някое дърво 😀
“Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?”
Да има, казват се живи хора, а не разбити в някое дърво 😀
“Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?”
Да има, казват се живи хора, а не разбити в някое дърво 😀
“Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?”
Да има, казват се живи хора, а не разбити в някое дърво 😀
“Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?”
Да има, казват се живи хора, а не разбити в някое дърво 😀
“Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?”
Да има, казват се живи хора, а не разбити в някое дърво 😀
“Има ли някой който е карал 400 км с 90 км в час да го питам КАК Е след това?”
Да има, казват се живи хора, а не разбити в някое дърво 😀