Електромобилни премиери и обновления на Автосалон Париж 2018

Електромобилни премиери и обновления на Автосалон Париж 2018

В този блог: От 4 до 14 октомври в Париж ще видим нови и актуализирани електро модели от различни марки.

Някои са вече на пазара, но сега идват в Европа, други получават нови батерии, а има и чисто нови супер концепти, както и второ поколение на вече утвърдени модели.

Тръгваме по азбучен ред и започваме с Audi

Първият електромобил на марката се казва e-tron quattro и е с размерите на Q5, с някои отличителни елементи, но типична за Audi стилова линия. С 95 кВтч батерия, e-tron quattro обаче не идва с впечатляващ пробег (около 400 км) и вече е обект на критики в това отношение. Явно в Инголщат ще трябва да поработят върху ефикасността, за да наваксат. За сравнение, с 64 кВтч батерия Hyundai Kona прави 510 км със скорост до 90 км/ч или около 300 км с магистрална скорост.

BMW

Електричката на BMW получава за втори път нова батерия. Първоначално моделът излезе на пазара с 21.6 кВтч батерия (60Ah клетки), след това получи нова 33.2 кВтч (94Ah клетки) през 2017 г. и сега идва трета, с капацитет 42.2 кВтч (120 Ah клетки). Както и при други електромобили и при i3 най-новата батерия е със същия обем като предните. Иначе казано два пъти повече капацитет от първата, но със същата големина.

С този подобрен капацитет реалният пробег трябва да е в диапазона 250-280 км. Продажбите с най-новата в батерия в Европа тръгват от края на ноември.

DS, новото разклонение на Citroën, показва DS 3 crossback e-tense, разработен на eCMP платформа и с предвиждан пробег 300-350 км.

От своя страна Citroën показва плъгин хибриди, което не е най-интересното възможно, но е важно, че и тази марка започва да се откъсва от дизела.

Най-интересното от PSA групата като че ли е супер концептът Peugeot e-Legend, с култови плюшени седалки, ретро акценти и 100 кВтч батерия.

С малко закъснение след Hyundai, KIA разкрива официално новия електрически Niro. Задвижващата система и батериите (39 кВтч и 64 кВтч) са същите като на Hyundai Kona Electric, но e-Niro е с цели 17 см по-дълъг, което осигурява доста повече вътрешен обем.

Mercedes-Benz EQC също с официална премиера във Франция, след като беше показан в началото на септември в Стокхолм.

Очакван в средата на 2019 г., електрическият SUV на Mercedes има 70 кВтч батерия за около 350 км пробег.

От Renault не идват почти никакви сигнали преди домашния автосалон, но явно има какво да пазят за изненада. Може и да няма никаква информация, но се очаква френската компания да покаже изцяло обновен Renault ZOE 2, който да влезе в производство и продажби през следващата година. Най-вероятно ще има и Kangoo ZE анонс, дали с нови технически параметри или изцяло ново купе, предстои да разберем. Наскоро беше обявен и старта на продажбите на електрическия Master, който очакваме също да бъде представен.

Tesla Model 3 идва в Европа

Първо официално представяне на голямо автоизложение за Model 3 в Европа. Най-новият модел на Tesla все още няма да може да се тества, но поне очакваме най-накрая да научим технически подробности за европейския вариант, като например мощността на бордовото зарядно. Предполагаме, че ще разберем и кога ще започнат доставките за Европа.

Това са само някои от електро акцентите за парижкия Mondial. Глобалната мобилност е представена с още много производители и доставчици на зарядна инфраструктура, батерии, компании за мобилност и други.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *