Tesla представи Supercharger V3 с до 250 кВт зареждане за Model 3 (видео)

tesla-mode-3-supercharger

Tesla представи Supercharger V3 с до 250 кВт зареждане за Model 3 (видео)

tesla-mode-3-supercharger

В този блог: От лятото на 2019 г. Tesla вдига мощността на Supercharger устройствата за зареждане.

Новите зарядни станции ще разполагат с 1 мегават мощност и кабели с течно охлаждане, които ще позволяват зареждане с мощност до 250 кВт за всяка закачена кола. Това означава, че мощността вече няма да се разпределя между колите. Но максимумът няма да е за всички.

Първоначално, само електромобили с 2170 клетки в батериите ще могат да използват максималната мощност на новите устройства. Засега 2170 клетки се вграждат само в батерията на Model 3.

И сега за подобрението във времето за зареждане с по-високата мощност.

Според Tesla, при пикова мощност, Model 3 с най-голямата настояща батерия ще се зарежда със скорост 120 км за 5 минути (пробег 120 км за 5 минути зареждане). С това компанията пресмята, че типичната зарядна сесия ще бъде намалена до 15 минути. Супер прилично.

По нашите сметки пък това означава, че при поддържане на мощност 250 кВт за 5 минути ще бъдат заредени 20 кВтч. Като цяло максималната мощност на DC зареждане обикновено е сравнително кратко явление. С други думи, ако зареждането стартира при 10% заряд в батерията, някъде около 50% идва първи рязък спад в мощността. При някои електромобили спадът идва по-късно.

Сегашната голяма батерия на Model 3 е с капацитет близо 75 кВтч. Така, 20-те кВтч, които при макс. мощност биха се заредили за 5 минути, са около 27% от капацитета. Ще разберем как точно протича зареждането на Model 3 на новите Supercharger станции някъде през лятото, но засега ще трябва да се задоволим с това, че типичната зарядна сесия се намалява до само 15 минути. Това с 15-те минути обещава и Porsche за новия Taycan, който ще може да се зарежда с до 350 кВт мощност.

Това с Model 3 добре, но в момента не е ясно с какво скорост ще се зареждат Model S и Model X на обновените V3 станции. Tesla не предоставя подробности по въпроса, но батериите с по-старите 18650 клетки може да не са в състояние да поддържат новия максимум.

На този етап информацията е, че компанията ще започне да изгражда новите по-мощни станции през второ и трето тримесечие в САЩ и през четвърто в Европа и Азия.

Преди да дойде по-високата мощност, Tesla прави междинен скок, като в следващите седмици ще увеличи мощността на повече от 12,000 12,000 Superchargers колонки от V2 модела от 120 на 145 кВт.

И още нещо интересно. Tesla представи нова функция, която ще намалява времето за зареждане с 25%. Функцията се казва On-Route Battery Warmup и ще работи по следния начин: когато Tesla електромобил наближава Supercharger, колата ще започне да затопля предварително батерията, за да е с оптимална температура за зареждане при пристигане на станцията.

Както много други неща в електрическата мобилност – заради по-бавното идване на електромобилите у нас, ние получаваме достъп направо до по-усъвършенствани технологии. По-конкретно, предвид новината, има голяма вероятност Supercharger станцията на Tesla, която очакваме у нас от 2014-та година, да бъде изградена с V3 устройства.

{youtube}F-SZ7FgK1KA{/youtube}

Share this post

Comments (9)

  • Атанас Дечев Reply

    Мощността 1МW на супер зарядните е благодарение на добавени powerpack батерии. Модел 3 поемат по голяма мощност благодарение на по доброто охлаждане на батерията. Един охладителен кръг покривал само 164 клетки и при Модел 3 се охлажда по-голяма площ от тях.

    March 9, 2019 at 7:11 am
  • Атанас Дечев Reply

    Мощността 1МW на супер зарядните е благодарение на добавени powerpack батерии. Модел 3 поемат по голяма мощност благодарение на по доброто охлаждане на батерията. Един охладителен кръг покривал само 164 клетки и при Модел 3 се охлажда по-голяма площ от тях.

    March 9, 2019 at 7:11 am
  • Атанас Дечев Reply

    Мощността 1МW на супер зарядните е благодарение на добавени powerpack батерии. Модел 3 поемат по голяма мощност благодарение на по доброто охлаждане на батерията. Един охладителен кръг покривал само 164 клетки и при Модел 3 се охлажда по-голяма площ от тях.

    March 9, 2019 at 7:11 am
  • Атанас Дечев Reply

    Мощността 1МW на супер зарядните е благодарение на добавени powerpack батерии. Модел 3 поемат по голяма мощност благодарение на по доброто охлаждане на батерията. Един охладителен кръг покривал само 164 клетки и при Модел 3 се охлажда по-голяма площ от тях.

    March 9, 2019 at 7:11 am
  • Атанас Дечев Reply

    Мощността 1МW на супер зарядните е благодарение на добавени powerpack батерии. Модел 3 поемат по голяма мощност благодарение на по доброто охлаждане на батерията. Един охладителен кръг покривал само 164 клетки и при Модел 3 се охлажда по-голяма площ от тях.

    March 9, 2019 at 7:11 am
  • Атанас Дечев Reply

    Мощността 1МW на супер зарядните е благодарение на добавени powerpack батерии. Модел 3 поемат по голяма мощност благодарение на по доброто охлаждане на батерията. Един охладителен кръг покривал само 164 клетки и при Модел 3 се охлажда по-голяма площ от тях.

    March 9, 2019 at 7:11 am
  • Атанас Дечев Reply

    Мощността 1МW на супер зарядните е благодарение на добавени powerpack батерии. Модел 3 поемат по голяма мощност благодарение на по доброто охлаждане на батерията. Един охладителен кръг покривал само 164 клетки и при Модел 3 се охлажда по-голяма площ от тях.

    March 9, 2019 at 7:11 am
  • Атанас Дечев Reply

    Мощността 1МW на супер зарядните е благодарение на добавени powerpack батерии. Модел 3 поемат по голяма мощност благодарение на по доброто охлаждане на батерията. Един охладителен кръг покривал само 164 клетки и при Модел 3 се охлажда по-голяма площ от тях.

    March 9, 2019 at 7:11 am
  • Атанас Дечев Reply

    Мощността 1МW на супер зарядните е благодарение на добавени powerpack батерии. Модел 3 поемат по голяма мощност благодарение на по доброто охлаждане на батерията. Един охладителен кръг покривал само 164 клетки и при Модел 3 се охлажда по-голяма площ от тях.

    March 9, 2019 at 7:11 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *