Сравнение между бързото зареждане на Model 3 и Audi e-Tron на IONITY зарядна станция
Прословутото бързо зареждане, което всички нетърпеливо очакваме да даде тласък на електрическата мобилност всъщност вече го има, макар все още да не е масово достъпно.
Технологията е на лице и благодарение на ентусиасти като Бьорн Ниланд много хора по света могат да научат ценна информация за електромобилите и начина им на работа.
Бьорн продължава да пуска ценни материали по мрежата и в последното си видео направено съвместно с Уилям Хенум той показва каква е разликата при бързото зареждане на Tesla Model 3 и Audi e-Tron Quattro.
На този етап това са единствените два електромобила в серийно производство, които могат да зареждат с такива големи мощности и е интересно да се види каква е разликата при зареждането и какви предимства/недостатъци има всяка от двете коли в това отношение.
На първо място, трябва да се отбележи, че Tesla ограничава комбинираното CCS зареждане до 200 кВт спрямо 250 кВт лимит на собствените си зарядни станции на Tesla в САЩ.
Както ще видиш във видеото по-долу, Model 3 се зарежда със 180 кВт от около 10% до 40%, след което мощността пада значително под максималната за зареждане.
В рамките на по-малко от 10 мин Model 3 успява да зареди от 5 до 40%, което е доста добър пробег за толкова кратко време.
В крайна сметка и двете коли достигат до 80% пълна батерия горе долу по едно и също време, но докато Audi e-Tron успява да поддържа по-бърза скорост на зареждане за по-дълъг период от време, Model 3 получава близо 50% повече пробег за същото време зареждане.
Audi e-Tron може да постигне и по-добри резултати, но за тази цел трябва да се отключи софтуерно достъп до целия капацитет на батерията или поне до по-голяма част от него.
Audi сподели наскоро, че от съображения за сигурност и желания да намали максимално деградацията на батерията не позволява достъп високите и ниски проценти.
Така че реално батерията на e-Tron, която е с капацитет 90 кВтч работи с ефективност на такава с капацитет 80 кВтч, а като добавим към това и по-големите размери и тегло спрямо Model 3 и виждаме защо едната кола има пробег от 300-320км, а другата от 450-500.
{youtube}PPrVZtzAqX4{/youtube}
Не е важно, коя от двете коли ще се зареди с 1 мин по-бързо или ще поддържа по-бърза скорост за по-дълго време, ако накрая и двете свършват работата за едно и също време и пробега е достатъчен.
Важно е да се показва как работят тези нови електромобили и технологии и че всичко това въобще не е далечно бъдеще.
Comments (18)
Очевидно има начин вече да се изграждат такива инсталации с по 6-8 мощни зареждачки (всъщност Tesla ги прави дори с много повече устройства от години). Интересно е как са балансирани и съответно каква максимална мощност дава всяка, ако на всичките или повечето се закачат коли за зареждане.
При Audi зареждането е решено по-смело, с дълго поддържане на макс. мощност, което ще се харесва на много хора. Реално всички производители заключват долните и горните проценти в известен диапазон, за да си защитават батериите, но при Audi хем има такава защита, хем е позволено продължително зареждане с максимална мощност. Това говори за много предварителни тестове.
Очевидно има начин вече да се изграждат такива инсталации с по 6-8 мощни зареждачки (всъщност Tesla ги прави дори с много повече устройства от години). Интересно е как са балансирани и съответно каква максимална мощност дава всяка, ако на всичките или повечето се закачат коли за зареждане.
При Audi зареждането е решено по-смело, с дълго поддържане на макс. мощност, което ще се харесва на много хора. Реално всички производители заключват долните и горните проценти в известен диапазон, за да си защитават батериите, но при Audi хем има такава защита, хем е позволено продължително зареждане с максимална мощност. Това говори за много предварителни тестове.
Очевидно има начин вече да се изграждат такива инсталации с по 6-8 мощни зареждачки (всъщност Tesla ги прави дори с много повече устройства от години). Интересно е как са балансирани и съответно каква максимална мощност дава всяка, ако на всичките или повечето се закачат коли за зареждане.
При Audi зареждането е решено по-смело, с дълго поддържане на макс. мощност, което ще се харесва на много хора. Реално всички производители заключват долните и горните проценти в известен диапазон, за да си защитават батериите, но при Audi хем има такава защита, хем е позволено продължително зареждане с максимална мощност. Това говори за много предварителни тестове.
Очевидно има начин вече да се изграждат такива инсталации с по 6-8 мощни зареждачки (всъщност Tesla ги прави дори с много повече устройства от години). Интересно е как са балансирани и съответно каква максимална мощност дава всяка, ако на всичките или повечето се закачат коли за зареждане.
При Audi зареждането е решено по-смело, с дълго поддържане на макс. мощност, което ще се харесва на много хора. Реално всички производители заключват долните и горните проценти в известен диапазон, за да си защитават батериите, но при Audi хем има такава защита, хем е позволено продължително зареждане с максимална мощност. Това говори за много предварителни тестове.
Очевидно има начин вече да се изграждат такива инсталации с по 6-8 мощни зареждачки (всъщност Tesla ги прави дори с много повече устройства от години). Интересно е как са балансирани и съответно каква максимална мощност дава всяка, ако на всичките или повечето се закачат коли за зареждане.
При Audi зареждането е решено по-смело, с дълго поддържане на макс. мощност, което ще се харесва на много хора. Реално всички производители заключват долните и горните проценти в известен диапазон, за да си защитават батериите, но при Audi хем има такава защита, хем е позволено продължително зареждане с максимална мощност. Това говори за много предварителни тестове.
Очевидно има начин вече да се изграждат такива инсталации с по 6-8 мощни зареждачки (всъщност Tesla ги прави дори с много повече устройства от години). Интересно е как са балансирани и съответно каква максимална мощност дава всяка, ако на всичките или повечето се закачат коли за зареждане.
При Audi зареждането е решено по-смело, с дълго поддържане на макс. мощност, което ще се харесва на много хора. Реално всички производители заключват долните и горните проценти в известен диапазон, за да си защитават батериите, но при Audi хем има такава защита, хем е позволено продължително зареждане с максимална мощност. Това говори за много предварителни тестове.
Очевидно има начин вече да се изграждат такива инсталации с по 6-8 мощни зареждачки (всъщност Tesla ги прави дори с много повече устройства от години). Интересно е как са балансирани и съответно каква максимална мощност дава всяка, ако на всичките или повечето се закачат коли за зареждане.
При Audi зареждането е решено по-смело, с дълго поддържане на макс. мощност, което ще се харесва на много хора. Реално всички производители заключват долните и горните проценти в известен диапазон, за да си защитават батериите, но при Audi хем има такава защита, хем е позволено продължително зареждане с максимална мощност. Това говори за много предварителни тестове.
Очевидно има начин вече да се изграждат такива инсталации с по 6-8 мощни зареждачки (всъщност Tesla ги прави дори с много повече устройства от години). Интересно е как са балансирани и съответно каква максимална мощност дава всяка, ако на всичките или повечето се закачат коли за зареждане.
При Audi зареждането е решено по-смело, с дълго поддържане на макс. мощност, което ще се харесва на много хора. Реално всички производители заключват долните и горните проценти в известен диапазон, за да си защитават батериите, но при Audi хем има такава защита, хем е позволено продължително зареждане с максимална мощност. Това говори за много предварителни тестове.
Очевидно има начин вече да се изграждат такива инсталации с по 6-8 мощни зареждачки (всъщност Tesla ги прави дори с много повече устройства от години). Интересно е как са балансирани и съответно каква максимална мощност дава всяка, ако на всичките или повечето се закачат коли за зареждане.
При Audi зареждането е решено по-смело, с дълго поддържане на макс. мощност, което ще се харесва на много хора. Реално всички производители заключват долните и горните проценти в известен диапазон, за да си защитават батериите, но при Audi хем има такава защита, хем е позволено продължително зареждане с максимална мощност. Това говори за много предварителни тестове.
Model 3 е приемал 255kw при заряд на батерията 10-12%.
Разликата в зареждането зависи от вида на клетките, охлаждането и алгоритъма по който се зареждат.
По мое мнение, ако могат да приемат по-голям заряд ще има по-голяма полза от регенеративната спирачка.
Model 3 е приемал 255kw при заряд на батерията 10-12%.
Разликата в зареждането зависи от вида на клетките, охлаждането и алгоритъма по който се зареждат.
По мое мнение, ако могат да приемат по-голям заряд ще има по-голяма полза от регенеративната спирачка.
Model 3 е приемал 255kw при заряд на батерията 10-12%.
Разликата в зареждането зависи от вида на клетките, охлаждането и алгоритъма по който се зареждат.
По мое мнение, ако могат да приемат по-голям заряд ще има по-голяма полза от регенеративната спирачка.
Model 3 е приемал 255kw при заряд на батерията 10-12%.
Разликата в зареждането зависи от вида на клетките, охлаждането и алгоритъма по който се зареждат.
По мое мнение, ако могат да приемат по-голям заряд ще има по-голяма полза от регенеративната спирачка.
Model 3 е приемал 255kw при заряд на батерията 10-12%.
Разликата в зареждането зависи от вида на клетките, охлаждането и алгоритъма по който се зареждат.
По мое мнение, ако могат да приемат по-голям заряд ще има по-голяма полза от регенеративната спирачка.
Model 3 е приемал 255kw при заряд на батерията 10-12%.
Разликата в зареждането зависи от вида на клетките, охлаждането и алгоритъма по който се зареждат.
По мое мнение, ако могат да приемат по-голям заряд ще има по-голяма полза от регенеративната спирачка.
Model 3 е приемал 255kw при заряд на батерията 10-12%.
Разликата в зареждането зависи от вида на клетките, охлаждането и алгоритъма по който се зареждат.
По мое мнение, ако могат да приемат по-голям заряд ще има по-голяма полза от регенеративната спирачка.
Model 3 е приемал 255kw при заряд на батерията 10-12%.
Разликата в зареждането зависи от вида на клетките, охлаждането и алгоритъма по който се зареждат.
По мое мнение, ако могат да приемат по-голям заряд ще има по-голяма полза от регенеративната спирачка.
Model 3 е приемал 255kw при заряд на батерията 10-12%.
Разликата в зареждането зависи от вида на клетките, охлаждането и алгоритъма по който се зареждат.
По мое мнение, ако могат да приемат по-голям заряд ще има по-голяма полза от регенеративната спирачка.