Ново CHAdeMO 3 DC зареждане с мощност до 900 кВт от 2020 г.

chademo-3-chaoji-900-kw-dc-zarezhdane

Ново CHAdeMO 3 DC зареждане с мощност до 900 кВт от 2020 г.

chademo-3-chaoji-900-kw-dc-zarezhdane

Появиха се първи снимки на нов контакт и щепсел за зареждане по разработения в Япония CHAdeMO стандарт за DC зарядни станции. Наречено ChaoJi, това ще е третото поколение CHAdeMO и от новината става ясно, че създателите на технологията не смятат да я изоставят въпреки все по-заформящото се доминиране на CCS стандарта.

Няма и причина да го правят, тъй като азиатският пазар е огромен и с включването на Китай в разработката за новото специфично CHAdeMO зареждане има предостатъчно търсене на изток.

Миналата година Китай и Япония обявиха споразумение за съвместна работа по ChaoJi технологията, което да се използва в двете страни и в други региони, където станциите за зареждане са оборудвани с CHAdeMO или GB/T конектори. На китайски ChaoJi означава Супер.

Първоначално нямаше много подробности за ChaoJi проекта, но сега вече е обявено, че целта в новият стандартизиран щепсел за станциите и съответно контакт за колите да поддържат до 600A и 1,500V, което дава максимум от 900 кВт мощност на зареждане.

За сравнение, CHAdeMO 2.0 спецификацията, обновена миналата година, поддържа до 400A и1,000V, за 400 кВт. Китайският GB/T DC стандарт за зареждане поддържа до 250A/750V/188 кВт.

Засега няма зарядни кабели с охлаждане, които да поддържат максимума дори на CHAdeMO 2 и зареждането реално е ограничено до 200A/75кВт, например на Nissan LEAF с най-новата 62 кВтч батерия. Как ще се развие този нов CHAdeMO проект и кога ще има техника за неговото използване не можем да кажем, като първо трябва да видим реалното изпълване на сегашните възможности на стандарта.

Share this post

Comments (18)

  • Ники Reply

    Страхотно е че има развитие в тази насока, но все пак е редно производителите да съобразяват “щепсела” според пазара, за който е предназначен автобомила.За пример мога да дам Leaf, който и в Европа се продава с CHAdeMO, а тук зарядните станции ползват най-често CCS.Новата мрежа Ionity например ползва единствено и само CCS стандарта и на тяхна станция Leaf няма как да зарежда.KIA Soul EV също се предлагаше с CHAdeMO, но в новата версия се ползва CCS стандарта 🙂

    July 1, 2019 at 9:54 am
  • Ники Reply

    Страхотно е че има развитие в тази насока, но все пак е редно производителите да съобразяват “щепсела” според пазара, за който е предназначен автобомила.За пример мога да дам Leaf, който и в Европа се продава с CHAdeMO, а тук зарядните станции ползват най-често CCS.Новата мрежа Ionity например ползва единствено и само CCS стандарта и на тяхна станция Leaf няма как да зарежда.KIA Soul EV също се предлагаше с CHAdeMO, но в новата версия се ползва CCS стандарта 🙂

    July 1, 2019 at 9:54 am
  • Ники Reply

    Страхотно е че има развитие в тази насока, но все пак е редно производителите да съобразяват “щепсела” според пазара, за който е предназначен автобомила.За пример мога да дам Leaf, който и в Европа се продава с CHAdeMO, а тук зарядните станции ползват най-често CCS.Новата мрежа Ionity например ползва единствено и само CCS стандарта и на тяхна станция Leaf няма как да зарежда.KIA Soul EV също се предлагаше с CHAdeMO, но в новата версия се ползва CCS стандарта 🙂

    July 1, 2019 at 9:54 am
  • Ники Reply

    Страхотно е че има развитие в тази насока, но все пак е редно производителите да съобразяват “щепсела” според пазара, за който е предназначен автобомила.За пример мога да дам Leaf, който и в Европа се продава с CHAdeMO, а тук зарядните станции ползват най-често CCS.Новата мрежа Ionity например ползва единствено и само CCS стандарта и на тяхна станция Leaf няма как да зарежда.KIA Soul EV също се предлагаше с CHAdeMO, но в новата версия се ползва CCS стандарта 🙂

    July 1, 2019 at 9:54 am
  • Ники Reply

    Страхотно е че има развитие в тази насока, но все пак е редно производителите да съобразяват “щепсела” според пазара, за който е предназначен автобомила.За пример мога да дам Leaf, който и в Европа се продава с CHAdeMO, а тук зарядните станции ползват най-често CCS.Новата мрежа Ionity например ползва единствено и само CCS стандарта и на тяхна станция Leaf няма как да зарежда.KIA Soul EV също се предлагаше с CHAdeMO, но в новата версия се ползва CCS стандарта 🙂

    July 1, 2019 at 9:54 am
  • Ники Reply

    Страхотно е че има развитие в тази насока, но все пак е редно производителите да съобразяват “щепсела” според пазара, за който е предназначен автобомила.За пример мога да дам Leaf, който и в Европа се продава с CHAdeMO, а тук зарядните станции ползват най-често CCS.Новата мрежа Ionity например ползва единствено и само CCS стандарта и на тяхна станция Leaf няма как да зарежда.KIA Soul EV също се предлагаше с CHAdeMO, но в новата версия се ползва CCS стандарта 🙂

    July 1, 2019 at 9:54 am
  • Ники Reply

    Страхотно е че има развитие в тази насока, но все пак е редно производителите да съобразяват “щепсела” според пазара, за който е предназначен автобомила.За пример мога да дам Leaf, който и в Европа се продава с CHAdeMO, а тук зарядните станции ползват най-често CCS.Новата мрежа Ionity например ползва единствено и само CCS стандарта и на тяхна станция Leaf няма как да зарежда.KIA Soul EV също се предлагаше с CHAdeMO, но в новата версия се ползва CCS стандарта 🙂

    July 1, 2019 at 9:54 am
  • Ники Reply

    Страхотно е че има развитие в тази насока, но все пак е редно производителите да съобразяват “щепсела” според пазара, за който е предназначен автобомила.За пример мога да дам Leaf, който и в Европа се продава с CHAdeMO, а тук зарядните станции ползват най-често CCS.Новата мрежа Ionity например ползва единствено и само CCS стандарта и на тяхна станция Leaf няма как да зарежда.KIA Soul EV също се предлагаше с CHAdeMO, но в новата версия се ползва CCS стандарта 🙂

    July 1, 2019 at 9:54 am
  • Ники Reply

    Страхотно е че има развитие в тази насока, но все пак е редно производителите да съобразяват “щепсела” според пазара, за който е предназначен автобомила.За пример мога да дам Leaf, който и в Европа се продава с CHAdeMO, а тук зарядните станции ползват най-често CCS.Новата мрежа Ionity например ползва единствено и само CCS стандарта и на тяхна станция Leaf няма как да зарежда.KIA Soul EV също се предлагаше с CHAdeMO, но в новата версия се ползва CCS стандарта 🙂

    July 1, 2019 at 9:54 am
  • Ivo Reply

    Идеален за зареждане на Камиони, Автобуси и т.н.

    July 1, 2019 at 6:28 pm
  • Ivo Reply

    Идеален за зареждане на Камиони, Автобуси и т.н.

    July 1, 2019 at 6:28 pm
  • Ivo Reply

    Идеален за зареждане на Камиони, Автобуси и т.н.

    July 1, 2019 at 6:28 pm
  • Ivo Reply

    Идеален за зареждане на Камиони, Автобуси и т.н.

    July 1, 2019 at 6:28 pm
  • Ivo Reply

    Идеален за зареждане на Камиони, Автобуси и т.н.

    July 1, 2019 at 6:28 pm
  • Ivo Reply

    Идеален за зареждане на Камиони, Автобуси и т.н.

    July 1, 2019 at 6:28 pm
  • Ivo Reply

    Идеален за зареждане на Камиони, Автобуси и т.н.

    July 1, 2019 at 6:28 pm
  • Ivo Reply

    Идеален за зареждане на Камиони, Автобуси и т.н.

    July 1, 2019 at 6:28 pm
  • Ivo Reply

    Идеален за зареждане на Камиони, Автобуси и т.н.

    July 1, 2019 at 6:28 pm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *