Hyundai 45 ъгловата електро концепция с футуристичен ретро привкус
Автосалоните обикновено са мястото за бляскава демонстрация на екстравагантност и виждания за бъдещето. Сега мястото е Франкфурт, а една от най-интересните демонстрации на автосалона през 2019-та е електрическа концепция на Hyundai с ръбати форми, която веднага извиква в съзнанието ни асоциации с DeLorean.
Компанията показа силуета на концепта през август и предизвика любопитство, което сега можем да задоволим изцяло, поне на ниво концепция. Ако това ще бъде част от дизайнерската визия на Hyundai за бъдещи електромобили, някои редки и ценни тенденции в автомобилния дизайн може да се завърнат с нова сила.
От една страна, името на концепта е в духа на тенденцията за цифрово обозначение на моделите, по-типична за миналия век, а от друга отбелязва 45 години от представянето на Pony Coupe Concept. В новата концепция има и нотка от предишната, със заимстване на елементи от отличаващата се радиаторна решетка на Pony, която в Hyundai определят като “kinetic cube lamp” дизайн.
45 означава и още нещо – в новия концепт това са ъглите отпред и отзад, които формират силует напомнящ диамант. За 45 концепта дизайнерите на Hyundai са почерпили вдъхновение и от дизайна на самолетите от 20-те години на миналия век.
Компанията използва тази студия, за да демонстрира някои нови технологии като Camera Monitoring System, в която малки камери заменят външните огледала. С тази система Hyundai се опитва да преодолее предизвикателствата свързани с ограничената видимост причинена от замърсяване на външните огледала като използва въртящ се модул, с чиято помощ лентата на камерата се самопочиства.
Отвън 45 е грубовато семпъл и дори леко агресивен, с явни ретро нотки, но отвътре нещата са съвсем различни. Интериорът е израз на Style Set Free стратегията на Hyundai, която дава възможност за персонализация и очевидно е вдъхновена от света на мебелите. И понеже това е концепция за автономен електромобил, седалките могат да се въртят.
Което ни навежда на въпроса: Сега, ако седнеш в кола, която се управлява сама и си с гръб към движението, как ще се чувстваш?
Leave a Reply