VW инвестира в китайска компания за батерии и отваря иновативен център в САЩ
Докато се бори със софтуерните проблеми на I.D 3 в родна Германия VW обяви, че купува 20% от китайска компания за батерии и започна строежа на иновативен център в САЩ.
Немският гигант е сред най-активните по линия на електрификация през последната година и по всичко личи, че от тук нататък връщане назад вече няма.
Стигнахме до момента, в който чуваме от устата на изпълнителният директор на един от най-големите автопроизводители в света думи като: “ерата на традиционните автопроизводители свърши” и “ако не сме достатъчно бързи можем да се превърнем в следващата Nokia“.
VW вероятно няма да се превърне в следващата Nokia, но други, които не влагат толкова усилия в новите технологии вероятно ще започнат да изпитват сериозни затруднения до няколко години.
Компанията е на път да финализира сделка за закупуването на 20% дял от китайската компания производител на батерии за електрически автомобили, Guoxuan High-Tech.
Въз основа на пазарната капитализация на Guoxuan от $2,8 милиарда, 20-процентният дял на VW в момента би струвал около 560 милиона долара.
Китай е доста важен пазар за VW и със сключването на тази сделка компанията ще регистрира за първи път пряка собственост в китайски производител на батерии.
VW вече e най-продаваната чуждестранна марка в Китай, но отсега нататък с предимство ще трябва да бъдат електрическите превозни средства и плъгин хибридите.
Volkswagen Group China планира да инвестира допълнителни $1,6 милиарда през тази година за електрическа мобилност в Китай и се цели в производството на 1,5 милиона електромобила на местно ниво през 2025.
Построеният завод за електромобили с местната компания SAIC Motor трябва да заработи през есента на 2020 с обявен от старта годишен капацитет от 300,000 превозни средства.
Създаване на иновационен център в САЩ
Докато урежда края на сделката в Китай, VW работи и на другия край на света по стартирането на иновационен център за разработването на по-леки компоненти за автомобили направени от композитни материали, електрификация на превозни средства и други.
По този проект Volkswagen си сътрудничи с Университета в Тенеси и Националната лаборатория Оук Ридж от Министерството на енергетиката на САЩ.
Мястото, на което се намира ценътра определено изглежда доста приятно!
Студентите ще бъдат подкрепяни в центъра чрез MBA програма разработена съвместно с VW и Университета, която ще даде възможност на служителите на Volkswagen да завършат дипломите си в завода или в кампуса.
В института за Advanced Composites Manufacturing Innovation, който е основан от университета и Министерството на енергетиката, служители на VW вече са разработили задни врати, изработени от композитни материали, които са с 35% по-леки.
Доста динамична ще бъде тази година за VW и по-всичко личи, че компанията вече е на път да скочи смело и с двата крака в света на електромобилите.
От края на миналата година и заводът им в Чатануга се преправя и сково в него трябва да започнат да се нижат електромобили базирани на MEB платформата.
Leave a Reply