Skoda Enyaq iV премиера преди VW ID.4

skoda-enyaq-iv

Skoda Enyaq iV премиера преди VW ID.4

skoda-enyaq-iv

На 1 септември Skoda показа новия електрически Enyaq iV, седмици преди премиерата на VW ID.4. За начало чехите ще предлагат най-екстрения Founders Edition вариант, въпреки че дори базовият Enyaq iV е доста прилично оборудван.

Enyaq iV е разработен върху MEB платформата на VW, като ще се произвежда в Млада Болеслав, което го прави единственият модел за Европа от тази платформа, който няма да се произвежда в Германия.

На премиерата нямаше технически новости, тъй като Skoda вече обяви спецификациите на петте варианта, три от които стс задно задвижване и два със задвижване и на двете оси. Известно е също и че ще има три вида батерии, сходно с VW моделите.

При зареждането нещата също са сходни с избора на Volkswagen. Базовият Enyaq iV е със 7.2 кВт монофазно бордово зарядно и по-високите версии с трифазно 11 кВт. DC зареждането е както следва

  • 45 кВтч батерия – 50 кВт
  • 58 кВтч батерия – 100 кВт
  • 77 кВтч батерия – 125 кВт

Градацията е донякъде логична предвид различните капацитети, но за най-малката батерия ще да седят по-добре едни 75 кВт мощност като при Hyundai Kona. Скокът от 50 до 100 е много голям и 50 кВт мощност вече не се асоциира с бързо зареждане. Тип 2 кабелът за зареждане се съхранява в малко собствено отделение под кората на багажника, което при малко повече неща сложени в багажника не е много лесно достъпно и създава неудобство.

За зареждане Skoda планира да предложи абонаментна карта с MyŠkoda Powerpass, която включва тригодишен пакет с все още неизвестна цена. Компанията ще предлага и Škoda iV зарядна станция в три версии, най-вероятно като тези на VW, но с логото на Skoda.

Каросерията на Enyaq предполага и малко по-голям разход, което вероятно е причината максималната скорост да е ограничена до 160 км.ч. Само за RS версията са отпуснати 180 км/ч, които без нарушение така или иначе са само като за Германия.

Цените седят добре за този клас, с база €33,800 и под €57,000 за топ Founders версията, от която са планирани само 1895 бройки.

Изборът на интериор (тапицерии, акценти и др.) вече няма да е като досега и ще бъде адаптиран към новия Design Selections подход на Skoda, с който ще се предлагат десет тематични пакета. Изборът на други опции ще е по-скоро “закачен” към типа батерия – неща от типа на сензори за паркиране, отопление на волана или задна камера, които са стандарт при версиите с по-големи батерии. Тук има нещо, което от Skoda засега не дефинират и то с какво ще бъде обвързан изборът на лопатки за рекуперация за волана, които са много хора са ключова функция при избора на електромобил.

Външно, поне на мен осветената решетка като цяло не ми допада заради прекаленото сходство с визията при ДВГ моделите. Но тя е опция само при RS версиите, а и много хора най-вероятно ще харесат точно този елемент. В интериора няма особени изненади предвид движението на съвременния дизайн, с 10″ централен екран и сензорни функции на мястото на добрите стари бутони.

Моделите с по-високо ниво на оборудване идват с 13″ екран и възможност за контрол с жестове, който на този етап не работи по най-интуитивния начин поне във VW ID.3. За всичките тези нови неща се иска постоянна връзка, за която в Enyaq има вграден eSIM. Така няма прекъсване на информацията за трафика и навигацията и функции като зареждането или климатика се управляват от мобилното приложение на Skoda. Картите и системният софтуер се обновят от разстояние, което значи, че няма да се налагат посещения на сервиз, което беше въведено от Tesla преди доста време.

След премиерата, Enyaq iV трябва да може да се поръчва в много страни, като засега това не включва базовата версия както и при VW ID.3.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *