Xpeng празненство по случай произведени 10,000 броя P7 Smart EV
Китайският електромобилен стартъп Xpeng Motors отпразнува производството на 10,000 броя Xpeng P7 Smart EV.
Xpeng Motors вече има два електромобила в серийно производство, което си е сериозно постижение за стартъп компания създадена преди има няма шест години.
През май тази година Xpeng получи лиценз от китайското правителство и започна с производството на Xpeng P7 наред с компактният G3 SUV, в своя собствен завод в провинция Гуангдонг.
Продажбите на P7 не само скочиха драстично през септември и вкараха Xpeng в топ 10 на най-продаваните електромобили в Китай, но компанията успя да постигне рекорд на местно ниво с общо 10,000 произведени P7 в рамките на 160 дни.
От тях вече са продадени 6,535 (2,573 през септември). Кумулативните продажби на Xpeng за третото тримесечие на тази година са скочили с 266% до 8,857 бройки, от които 3,478 са били доставени през септември.
Xpeng P7 има доста атрактивна цена, за това което предлага и потенциално може да измъкне някой и други клиент на Tesla в Китай, а защо не след време и в Европа?.
Батерията е с нет капацитет малко над 80 кВтч, а по отношение на разхода, Бьорн поставя P7 малко след Model 3 в своя клас.
От първите тестове на Бьорн Ниланд, който сe добра до P7 наскоро видяхме ориентир за възможностите на колата и най-вече пробегът, който в Китай е обявен по NEDC за крайно нереалистичните 706 км.
Според теста на Бьорн с екстраполиране, пробег 450 км (при скорост 90 км/ч) е възможен. При 120 по-скоро ще е в диапазона 350-370 км в добро време, което при сегашното развитие на технологиите е доста приличен резултат.
Едно от ключовите предимства на P7 е неговата ефективност, постигната чрез използването на модула Infineon 950 IGBT вътре в задвижващaта система (пикова ефективност на двигателя е 97,5%) и нисък коефициент на съпротивление от Cd 0,236.
Цените на P7 в Китай (след субсидия) варират от $34 418 до $52 383.
Междувременно докато компанията празнува производството на 10,000-я Xpeng P7 първите 100 бройки от G3 SUV бяха натоварени на кораб и поеха на шест седмично пътешествие към Норвегия.
Компактният G3 SUV се продава в Китай от декември 2018 и от него вече са продадени над 22,000 бройки.
Тази година G3 получи нова версия и първите собственици в Европа на този модел ще са в Норвегия, където Xpeng казва, че над 3,000 души са проявили интерес към возилото през тази година.
Какъв интерес има реално и дали норвежците ще дадат шанс на Китай, предстои да разберем. Базовата цена е обявена за $37,667.
Новият G3 се предлага в две версии – G3 520 и G3 400
Xpeng G3 520
- Пробег NEDC: 520 км
- Батерия: 66,5 кВтч (от CATL)
- Ускорение: 0-100 км/ч за 8,6 секунди
- Максимална скорост: 170 км/ч
- Електромотор: 145 кВт/300 Нм (синхронен с постоянен магнит)
- DC зареждане: от 30% до 80% за 30 минути
- AC зареждане: от 30% до 80% за 5,5 часа
- Тегло: 1,637 кг
Xpeng G3 400
- Пробег NEDC: 401 км
- Батерия: 50,5 кВтч
- Ускорение: 0-100 км/ч за 8,5 секунди
- Максимална скорост: 170 км/ч
- Електромотор: 145 кВт/300 Нм (синхронен с постоянен магнит)
- DC зареждане: от 30% до 80% за 38 минути
- AC зареждане: от 30% до 80% за 4,3 часа
- Тегло: 1,578 кг
Xpeng G3 е наблъскан с доста технологии, включително Xmart OS, вътрешно разработена интелигентна операционна система, която вече се предлага на английски език.
Xmart позволява надстройки на фърмуера от разстояние (OTA), както и XPILOT 2.5 системата, която се грижи за автономният режим на шофиране чрез използването на 20 ултразвукови радари и камери с висока разделителна способност.
Xmart OS е собствената интелигентна операционна система на Xpeng. Xmart OS позволява широк спектър от функции за интелигентно свързване, като изкуствен интелект, гласов асистент, интелигентна навигация и магазин за приложения.
XPILOT 2.5 на Xpeng предлага адаптивен круиз контрол, автоматична смяна на лентата, автономно паркиране и др.
Leave a Reply