Kia e-Niro тест в дъждовно време на път за планината
Бьорн Ниланд тества новата 2020 Kia e-Niro на дъждовно време на път за планината.
{youtube}R0eR-D3aZwU{/youtube}
Тестът на Бьорн до Geilo е нещо като симулация на есенно пътуване до планинска хижа и дава добър ориентир за възможностите на Kia e-Niro при по-студено, и дъждовно време.
Корейците правят доста ефективни електромобили и e-Niro определено спада към тях със своите доста добри показатели.
Новата версия на e-Niro вече има 11 кВт бордово зарядно като стандартна опция и няколко други дребни промени като нови стопове и централен дисплей, но както Бьорн показва в този тест, при по-студено време Кia все още има проблеми по линия на охлаждането и затоплянето на батерията.
При по-студено време батерията не e-Niro не може да се затопля достатъчно бързо при старта на зареждането и това се отразява в невъзможност за достигане на 75 кВт мощност при зареждане, а макс. 50 кВт.
Това се случва при по-студено време и на модели като Nissan Leaf, Kona, Ioniq и e-Soul.
Иначе казано,
#coldgate
Бьорн забелязва в този тест, че дори шест минути след старта на зареждането батерията се е затоплила прекалено малко (от 17 на 19 градуса), което е далеч от нужните 25, които правят възможно зареждането с максимална мощност.
Той дава за пример своята Tesla, при която затоплянето на батерията се активира веднага, след като колата се пъхне за зареждане дори при по-ниски температури навън.
При e-Niro очевидно не стоят точно така нещата и без батерията да се затопли предварително до нужната температура няма как да се зарежда с максимална мощност, когато навън е по-студено
Според собственик на e-Niro оставил коментар под видеото системата е програмирана да не включва затоплянето на батерията след достигане на температура от 20 градуса, a при достигането на 35 градуса започва процес на охлаждане, за да се предотврати прегряване, което също се отразява на зареждането.
Дано догодина от Kia да обърнат внимание на този проблем и да направят софтуерна актуализация, с която той да се реши.
Оставяйки настрана този проблем, като цяло Бьорн имаше добри отзиви за колата и най-вече за консумацията на енергия от това пътуване.
Разстоянието от Oslo до Geilo и обратно е 460 км, а Бьрон почти успя да го мине с една батерия при средна скорост 77 км/ч и външна температура от 5 градуса
В края на видеото за сравнение той показа и резултатите на други електромобили от същия тест.
Leave a Reply