€79900 базова цена и 95 кВтч батерия за електрическия Audi e-tron quattro

В този блог: Продажбите на първия електро модел на Audi стартират от ноември.
За първите доставки все още нямаме информация, но разликата в базовата цена в Европа и САЩ е брутална – €80000 срещу €65000.
Audi стартира с добра батерия като капацитет – 95 кВтч са добра основа за постигане на 400 км реален пробег и към това добавяме постоянно задвижване на четирите колела и солидна доза интерактивни функции, с три големи екрана в разчупен интериор…
Досега можехме само да гадаем за цената на e-tron quattro, но с вече официално обявените стойности нещата са ясни. Окончателният вид на e-tron е близък до този на други модели, но са налице и специфични елементи.
Ето и обявените технически параметри, подредено:
- Мощност – 300 кВт
- Батерия– 95 кВтч (90 кВтч използваем капацитет)
- Пробег – 400 км
- DC зареждане – 150 кВт
- AC зареждане – 11 кВт
- Макс. скорост – 200 км/ч
- Ускорение 0-100 км/ч – 5.7 сек
В Европа e-tron ще се предлага с опция за външни камери вместо огледала, като на този етап опцията не е получила регулаторно одобрение в щатите.

При умерена скорост задвижването идва основно от задния електромотор. Предният добавя мощност при ускорение или по-голямо натоварване, но и двата работят без магнитна тяга при плавно движение с умерена скорост когато не се изисква почти никаква тяга.
Рекуперирането, като при други електромобили, е удобно решено с лопатки зад волана, с които може да се променя степента на връщане на енергия в батерията. В най-силния режим колата започва да намалява осезаемо при отпускане на педала за ускорение, което спомага за вече добилото популярност шофиране с един педал.
Audi e-tron има и система за автоматично понижаване на клиренса със 76 мм, което намалява съпротивлението при по-висока скорост на магистрала. Системата позволява и ръчен контрол. Има също така теглич с капацитет за теглене до 1200 кг, но това неминуемо ще ограничава пробега.
Батерията на e-tron е с капацитет 95 кВтч (396V) и се състои от 36 модула всеки с големината на кутия за обувки. Теглото й е около 750 кг, а размерите около 230 см дължина, около 160 см ширина и 34 см височина. Дебеличка идва, но в тези размери влизат и защитните елементи (защитата отдолу е решена с алуминиева плоча).
Зареждането е много важно. DC-то обещава 150 кВт, но и за Hyundai Kona е 100 кВт, а реалният максимум е 70 кВт. Предстои да разберем точно с каква мощност ще се зарежда e-tron от DC станции. AC зареждането е с мощност до 11 кВт (трифазно) или с опция второ зарядно общо 22 кВт.

И малко за интериора, където освен този зад волана има и два централни екрана – 10.1 и 8.6 инча – за инфотейнмънт системата, климатика и други аксесоари. Има и място за безжично зареждане за телефони в централната конзола.
След премиерата в Калифорния миналата седмица, Audi e-tron quattro ще бъде показан официално и на автосалона в Париж през октомври.
Comments (18)
“Теглото й е около 750 км” – може би кг все пак 😉
“Теглото й е около 750 км” – може би кг все пак 😉
“Теглото й е около 750 км” – може би кг все пак 😉
“Теглото й е около 750 км” – може би кг все пак 😉
“Теглото й е около 750 км” – може би кг все пак 😉
“Теглото й е около 750 км” – може би кг все пак 😉
“Теглото й е около 750 км” – може би кг все пак 😉
“Теглото й е около 750 км” – може би кг все пак 😉
“Теглото й е около 750 км” – може би кг все пак 😉
И е един от автомобилите с най-НЕефективни показатели дори с 90км/ч.
Цели 270wh/km за сравнение корейците правят 140wh/km
И е един от автомобилите с най-НЕефективни показатели дори с 90км/ч.
Цели 270wh/km за сравнение корейците правят 140wh/km
И е един от автомобилите с най-НЕефективни показатели дори с 90км/ч.
Цели 270wh/km за сравнение корейците правят 140wh/km
И е един от автомобилите с най-НЕефективни показатели дори с 90км/ч.
Цели 270wh/km за сравнение корейците правят 140wh/km
И е един от автомобилите с най-НЕефективни показатели дори с 90км/ч.
Цели 270wh/km за сравнение корейците правят 140wh/km
И е един от автомобилите с най-НЕефективни показатели дори с 90км/ч.
Цели 270wh/km за сравнение корейците правят 140wh/km
И е един от автомобилите с най-НЕефективни показатели дори с 90км/ч.
Цели 270wh/km за сравнение корейците правят 140wh/km
И е един от автомобилите с най-НЕефективни показатели дори с 90км/ч.
Цели 270wh/km за сравнение корейците правят 140wh/km
И е един от автомобилите с най-НЕефективни показатели дори с 90км/ч.
Цели 270wh/km за сравнение корейците правят 140wh/km