Автомонтьори искат гаранции за безопасност при ремонт на ЕПС
И това ще дойде в един момент. Електро колите ще започнат да се разпространяват все повече и както всички добре знаем, честа практика е ремонти и поправки да се правят в частни автосервизи, вместо при дилърите на компанията, от която колата е закупена. Тези дни разбрахте, че сервизното обслужване на електрическа кола на шестия месец не е нищо особено и макар да се нуждаят от по-малко проверки и замяна на части и консумативи, електрическите коли не са чак толкова различни от конвенционалните. Имат си окачване, макар и регенерираща, спирачна система, панели по купето и разни неща под капака, които може да искат монтьорска намеса. Затова не е чудно, че сервизните техници и механици започват да изразяват опасения, че с пускането на все повече електрически коли и хибриди автопроизводителите не гарантарит в достатъчна степен тяхната безопасност. Или поне такива индикации дава наскоро проведено проучване по въпроса…
Според анкетата, направена от IDC Manufacturing Insights, авто механиците са загрижени за липсата на знания и инструменти за ефективно и безопасно обслужване на електрически коли. Проучването, проведено в сътрудничество със {tooltip}SAE{end-link}Society of Automotive Engineers{end-tooltip} се допитва до над 2,000 професионалисти в бранша в световен мащаб и разкрива несъответствие между притесненията на механиците, свързани с безопасността и нивото на безопасност, която автопроизводителите отчитат. Освен това, сред анкетираните служители от авто компании, половината от тези на ръководни постове смятат, че безопасността на сервизирането на ЕПС ще се подобри, в сравнение със само 25 процента от дизайнерите и разработчиците на сервизна информация.
С увеличаване на броя на електрическите коли и хибридите, IDC очаква, че до 2015 г. ще има над 2.5 милиона продадени броя, с което реципрочно ще се увеличават и предизвикателствата пред безопасното и ефективно сервизно обслужване и ремонтите. Мненията на хората от бранша за ефикасността на сервизното оборудване са нужни, за да се гарантира безопасността на механиците чрез обучение, инструкции за безопасност и сервизни ръководства. И докато много от автопроизводителите стиковат работата си в това направление, други нямат такива планове. В IDC Manufacturing Insights смятат, че като цяло браншът трябва да се активизира, за да осигури на механиците повече информация и оборудване за подобряване на тяхното ниво на сервизна производителност и безопасност.
Разбира се, с миниатюрното количество електрически коли на пътя, не е изненада, че много механици все още не са запознати с електромобилите и не са сигурни в ремонтните процедури. Всъщност, според това ново проучване, в сравнение с колегите си, работещи във фирмените сервизи, механиците в независимите фирми за авторемонти са значително по-неподготвени за справяне с предизвикателствата по безопасността, произлизащи от новите електромобилни технологии.
“В електрическите коли има високоволтови задвижващи системи и необходимите зарядни системи ще имат потенциално силен ефект върху безопасността на сервизните механици”, според Шийла Бренан, програмен мениджър в IDC Manufacturing Insights. “Нашето проучване разкрива, че сервизната информация, предоставяна от автопроизводителите не отговаря оптимално на нуждите на сервизните работници. И докато много от компаниите, които произвеждат електрически превозни средства работят за подобряване на сервизната информация и нивото на безопасност, някои от тези инициативи може да не са в синхрон с нуждите на автомеханиците.”
Не ще и дума беше време този аспект на нещата да влезе в полезрението на повече компании, включително на занимаващите се с проучвания организации, защото както казахме в началото, моментът за ремонти извън дилърските комплекси все някога ще дойде. И ако момчета като тези от А1 Лимитед, които се занимават с конверсия на конвенционални коли до електромобили професионално са абсолютно наясно с техническите процедури и мерките за безопасност, на този етап далеч не всеки сервизен механик има представа от новите технологии до такава степен, просто защото те са все още твърде слабо разпространени, което разбира се означава липса не само на коли, задвижвани с електричество, но и на сервизна информация за тяхното техническо обслужване.
Е, има го и момента, че дилърите няма да пропуснат възможността колкото могат по-дълго да задържат в максимална степен обслужването във фирмените си комплекси .
[От: Thegreencarwebsite]
Leave a Reply