BMW Concept Active Tourer плъгин хибрид на Автосалон Париж 2012
Всички блогове и статии в eCars.bg имат “брояч”, който да показва колко пъти са четени. Всеки може да види, че тези за хибридите трудно влизат в графа НАЙ-ЧЕТЕНИ. Но хибридите така или иначе са на пазара и вероятно ще са по-приемливи за много хора, поне докато технологиите при електромобилите не напреднат достатъчно. И все пак, наистина интересът към хибридите като че ли не е толкова голям. Ами към зареждаемите хибриди? Или пък, хайде, BMW зареждаем хибрид? Още по-точно – BMW Concept Active Tourer. Ако това не ти говори нищо в момента, става дума за нов компактен модел, приличащ донякъде на миниван, който баварците ще представят на Автосалон Париж 2012, като част от предстоящата си електромобилна/хибридна гама. Вероятно искаш да научиш повече, затова, да ти разкажем…
Вече знаеш, че Mercedes ще поставя “знак” Electric Drive на всичките си електрически модели. За отколешната германска автомобилна битка пък няма какво да ти напомняме – тук просто BMW отвръща с eDrive – концепция, позната от BMW i8, която за първи път ще се използва в модел на основната марка BMW, защото BMW i отделна марка на компанията, и подобно на решението при Mercedes, в бъдеще ще бъде емблема на всички BMW електромобили, включително хибриди. eDrive обединява всички компоненти на задвижващата електрическа система – електромотор, разработен от BMW, литиево-йонна батерия и интелигентна система за тяхното управление.
С Concept Active Tourer BMW представа нова за марката задвижваща концепция – 3-цилиндров, 1.5-литров бензинов двигател, който НЕ задвижва задните колела. Упс, това ще го повторим, но “наобратно” – BMW представя модел с ПРЕДНО ЗАДВИЖВАНЕ! Сам по себе си този факт прави идеята много интересна и тук BMW подхожда като някои други автопроизводители, като ще използва синхронния електромотор за самостоятелно задвижване на задните колела. ОК, за успокоение на по-консервативните фенове на BMW – все пак ще има и задно задвижване.
Мощност и разход
Следващата важна информация е тази за мощността – 140 кВ (190 кс) комбинирано от двигателя и електромотора, с дежурната добавка, че BMW Concept Active Tourer ще се държи доста спортно, ще харчи много малко и това, разбира се, означава ниски CO2 емисии. С тази комбинирана мощност ускорението от 0-100 км/ч става за под осем секунди, а максималната скорост от 200 км/ч е доста над разрешения у нас лимит. Колко точно е това “харчи малко” казано по нашенски? Информацията гласи – под 2.5 л/100 км и под 60 г/км CO2. Това предстои да проверим, когато някой ден моделът излезе на пазара, защото има и едно такова понятие като еквивалент на бензинов разход при електромобил в цялата тази схема, с което ще се радваме да се запознаят повече хора.
Електромотор
Корпорации като Continental, която е известна най-вече с производството на гуми, навлизат много сериозно в електромобилния сектор с различни компоненти и системи. Но в случая с Concept Active Tourer, и по-точно с електромотора, BMW решава да тръгне по свой път, с “вътрешна” разработка. Нали ще поверява точно на този агрегат задвижването на задната ос…
Пробег
Ако техническата плямпаница постепенно убива интереса ти, да ти кажем за следващия важен елемент – пробега. BMW казва, че с изцяло заредена батерия Concept Active Tourer ще изминава над 30 “електрически” километра. Силата на електромотора може да се използва и в “бензинов” режим, за допълнителен “тласък” при задминаване, например, и определено ще дава такъв, заради доста приличния въртящ момент на електрическия агрегат от 200 Нм.
Батерия
Литиево-йонната батерия на BMW Concept Active Tourer може да се зарежда от обикновен (заземен) битов контакт. Разбира се, налице е регенерираща система, която зарежда батерията с допълнителна енергия – докато електромоторът автоматично рекуперира енергия при задната ос при намаляване на скоростта, високоволтов генератор, свързан с бензиновия двигател, добавя ценни електрони в батерията при необходимост.
ECO PRO режим на шофиране
ECO PRO режимът е полезен с това, че може да дава съвети и е свързан с навигационната система. Според маршрута и твоя стил на шофиране, ECO PRO режимът дава информация как да стигнеш до определена дестинация, например, с най-нисък възможен разход на гориво. С тази система се задават функции като предупреждение от типа на “Отпусни педала за ускорение”, ако предстои остър завой или отсечка с ограничение на скоростта, и не можем да видим предварително това. Асистентът взима предвид такива елементи като завои, застроени зони, кръстовища и магистрални изходи.
В ECO PRO може да активираш и “плъзгане” на две нива между 50 и 160 км/ч. Системата деактивира изцяло бензиновия двигател при скорости до 125 км/ч и го отделя чрез съединител от задвижващата система при скорости до 160 км/ч, за комфортно шофиране с предварително уловена и съхранена кинетична енергия.
Дизайн и интериор
В това направление също има новости като панорамния покрив, който дава осигурява уникално осветление през тавана по цялата му дължина и желаното ниво на осветление и температура се постигат с едно натискане на бутон – затъмняване до степен да се чувстваш комфортно само със слънчеви очила или изцяло осветено за пълно усещане на пространството отгоре. Това се постига с електрически импулси, които променят молекулярната структура на стъклото и нивото на пропускане на светлината през него.
Арматурното табло също не е стандартно (учудващо за BMW) и вместо познатите кръгчета пред теб ще има инфо дисплей като на Opel Ampera, но с размер 10.25 инча (26 см).
BMW Concept Active Tourer си има и последно поколение многоцветен Heads-Up Display, който прожектира всичката важна информация на предното стъкло, около нивото на очите ти. Наситеността на лъчите се напасва автоматично към околната светлина, а дневният и нощният дизайн са като на арматурното табло. Можеш да си прожектираш не само текущата скорост и ограниченията, но и забраните за задминаване. Е, в България не знаем как точно ще се използва тази функция, но около Concept Active Tourer тепърва ще има да се изясняват и други неща.
И както винаги, нашата идея е да ти представяме само полезни и ефективни материали и ако намираш този за такъв, можеш да го споделиш с приятели във Facebook или да ни кажеш какво мислиш за новата зареждаема хибридна идея на BMW в коментарите отдолу.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Leave a Reply