Автосалон Париж 2012 – Mitsubishi Outlander зареждаем хибрид

mitsubishi-outlander-plug-in-zarezhdaem-hibrid

Автосалон Париж 2012 – Mitsubishi Outlander зареждаем хибрид

mitsubishi-outlander-plug-in-zarezhdaem-hibrid

Автосалон Париж 2012 започва в самия край на септември, но вече има повод да започнем с анонсите за най-голямато авто шоу в света. Mitsubishi е първата компания, пуснала на пазара съвременен масов електромобил – i-MiEV през 2009 г. Сега, обаче, следва нещо друго, доста по-голямо – световният дебют на добре познатия у нас Outlander SUV, но вече и във вариант зареждаем хибрид…

В хибридния Outlander са комбинирани Twin Motor 4WD система, състояща се от два 60 кВ независими електромотора (по един за всяка ос) и 12 кВтч Li-ion батерия, с 2.0-литров 4-цилиндров MIVEC бензинов двигател и всичкото това с цел постигане на икономия, равняваща се на разход от 1.6 л/100км и над 880 км общ пробег. О, колко оптимистично. Това, разбира се, са показатели според японския цикъл за шофиране, но не са никак близко до това, с което сме свикнали.

Първо, става дума за комбиниран разход, но не градско/извънградско, а електричество/бензин. При изцяло заредена батерия при изминаване на 55 км на ток и още 45 на бензин – само тогава комбинираният разход може да е около 2 л/100 км – това се нарича еквивалент на бензинов разход. Второ, в хибриден режим, при задвижване само с бензиновия двигател, разходът ще е в диапазона 6-7 л/100 км. По-малко (бензинов разход) засега автопроизводителите не ни осигуряват в 4х4 автомобили Wink.

В зависимост от пътните условия и наличния в батерията заряд, зареждаемата хибридна задвижваща система автоматично избира оптималният режим на шофиране:

  • Електро режим. Електро режимът, разбира се, е задвижване само с електроенергия, при който предният и задният електромотори осъществяват задвижването с енергия от батерията.

  • Сериен хибриден режим. В този режим бензиновият двигател работи като генератор на енергия за електромоторите. Системата превключва на този режим, когато зарядът в батерията падне от определено ниво и при нужда от повече мощност, като при задминаване или изкачване на стръмни пътища.

  • Паралелен хибриден режим. Сега бензиновият двигател осигурява по-голямата част от мощността, а електромоторите помагат при нужда. Системата превключва на този режим при движение с по-висока скорост, когато бензиновият двигател е най-ефективен.

4WD система с два мотора

В 4WD системата с два мотора, предният електромотор доставя 137 Нм, а задният, 195 Нм въртящ момент. Интелигентното решение при тази система, е, че освен намаляване на загубите при предаване на въртящия момент към колелата, системата осигурява и по-добра реакция и по-фин контрол, отколкото при конвенционалните механични системи, като това се постига без карданен вал или други механични компоненти, характерни за стандартните системи.

zadvizhvashta-hibridna-sistema-mitsubishi-outlanderСхема на задвижващата хибридна система на Mitsubishi Outlander

4WD системата с два мотора се управлява от {tooltip}S-AWC{end-link}Super All Wheel Control{end-tooltip} системата на Mitsubishi за интегриран контрол на динамиката, с което се постига по-висока стабилност и производителност на всякакви терени.

Батерия

С пълна литиево-йонната батерия (с капацитет 12 кВтч) със зареждаемия Outlander ще могат да се изминават над 55 км. Това, обаче, е валидно за “щедрия” японски цикъл на шофиране и очакваме реалният пробег в Европа да е по-нисък. Добрата новина е, че бензиновият двигател може да превключва ръчно за преминаване в електрически режим на задвижване, при който двигателят започва да работи като генератор (осигуряващ мощност от 70 кВ) и зарежда батерията и на място, и в движение. Режимът за зареждане на батерията е полезен с това (и идентичен с Hold режима на Opel Ampera), че може да съхраняваме енергията в батерията за използване в специални случаи, като движение в централни градски части, през които е позволено преминаването само на електромобили. Това засега не е факт в България, но няма ли да се чувствате по-приятно, разхождайки се из “стария град” докато по съседните улички минават незабележимо безшумни електромобили.

Зареждането от битов контакт става за около 4.5 часа, а поредната добра новина, е, че от Mitsubishi са се погрижили да не пропуснат и опцията за бързо зареждане, която засега стандартно (за бранша) се измерва с “80% за 30 минути”. Зареждаемият вариант на Outlander ще излезе първо на пазара в Япония в началото на 2013 г., след което ще започнат продажбите и в Европа.

[От: Green Car Congress]

eCars.bg / Elektromobili.bg

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *