Скоро – зареждане до 70 процента за 2 минути и над 20 години живот

bateria_zarezhdane_do_70_procenta_za_2_minuti

Скоро – зареждане до 70 процента за 2 минути и над 20 години живот

bateria_zarezhdane_do_70_procenta_za_2_minuti
В този блог: Научен екип е разработил батерии, които могат да се зареждат супер бързо и да са до 2 години на пазара.

По този повод ни идват наум думите “Това променя всичко” и обикновено сме много избирателни в отразяването на потенциални пробиви, но развитието на нещата ни подсказва, че този е много вероятно да се реализира…

Литиево-йонни батерии се използват къде ли не, но нас тази пробивна технология ни интересува най-вече заради електромобилите, защото техните батерии са големи и от тях се изисква много.

Концепцията е на Nanyang Technology University (NTU) и основното в нея е в това, че традиционният графит, използван за анод в литиево-йонните батерии, е заменен с нов гел направен от титаниев двуокис, който е в изобилие в почвите и е много евтин и надежден. Използва се често за хранителна добавка или в слънцезащитни кремове против изгаряне.

Обикновено е в сферична форма, но екипът на NTU е успял да трансформира титаниевия двуокис в микроскопични нанотръбички, хиляди пъти по-тънки от човешкия косъм. Ето тук започваме да си почесваме умно, защото това е трудно да си го представи човек, но точно в него е ключът към новата технология.

Тези неописуеми тънки нанотръбички ускоряват химическите реакции в новата батерия, което от своя страна позволява супер бързо зареждане.

Проф. Чен, който ръководи изследователския екип, очаква новото поколение супер бързо зареждащи се батерии базирани на тази технология да излезе на пазара в следващите две години. Това ако не предизвика бум в електрическата мобилност, на този етап не виждаме кое друго би могло. Освен Tesla.

“Това променя всичко” наистина е приказка, която като че ли започваме да чуваме все по-често. Но точно затова е изключително важно е да се оглеждаме за такива пробивни технологии. Защото ако те предоставят прости, ефективни и евтини решения, трябва да се съобразим с тях, преди да инвестираме в други дългосрочни решения сега, които може да се окажат недалновидни, неподходящи или излишни.

В тази връзка, другото супер важно нещо е, че според екипа създал технологията, “може драстично да се намалят токсичните отпадъци при унищожаване на батерии, защото нашите издържат много повече от сегашните.”

Наскоро писахме за това, че бързото зареждане всъщност може да е полезно за батериите и причината е, че колкото по-кратко се зарежда една батерия, толкова по-малко паразитни реакции протичат в нея. От друга страна в батериите се използват добавки за свързване на електродите с анода, а това влияе на скоростта, с която електроните и йоните могат да се движат. С базираната на нанотръби технология на NTU обаче се елиминира нуждата от добавки, но се складира повече енергия в идентично пространство.

Производството на новия гел от нанотръби е много лесно – титаниев двуокис и натриев хидроксид се смесват заедно при определена температура, което може да улесни значително производителите на батерии в интегрирането на новия гел в сегашните им производствени процеси.

Ние пък ще се улесним, ако се придържаме към по-разбираемото “зареждане до 70 процента за две минути и живот над 20 години”. Така де, на път всички за това ще мислим (особено за първото), не за ‘соса’ в батериите ни, нали? 🙂

От: Electric Cars Report

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *