Безпилотните коли няма да ни вземат хляба според Марк Андреесен
В този блог: Оптимистична оценка за влиянието на автономните коли върху заетостта.
Известният инвеститор и съосновател на Netscape Марк Андреесен твърди, че автономните коли ще осигурят повече работни места отколкото ще отнемат…
Като цяло безпилотните технологии са възприемани като унищожител на работни места, особено за хора като шофьорите на камиони. “Това е заблуда,” коментира Андреесен по време на Code 2017 конференцията. Миналата седмица, обаче, Goldman Sachs обяви, че автономните колите може да доведат до загуба на 300,000 работни места годишно в своя пик.
Трябва да мине време, за да видим кое от двете ще се случи, но междувременно трябва много внимателно да се проучва влиянието на тази нова технология върху икономиката и заетостта. Развитието е много бързо и без съмнение се насочваме стабилно в тази посока, което вече се усеща в авто индустрията и най-вече в старите компании, които не успяват, не искат или се бавят много с промените. Пресен пример е смяната на ИД на Ford с човек, който се очаква да насочи много инвестиции към автономните технологии.
Какво ще работят хората, които ще загубят работа заради автономните коли?
Според Андреесен около градовете ще се заформят вилни селища отвъд предградията, където хората ще работят. Освен това той смята, че увеличението на продуктивността от това, че няма да се шофира, ще даде тласък на икономиката и ще намали смъртните случаи вследствие на катастрофи. В подкрепа на своите думи Андреесен припомня, че изобретяването на колите не просто е създало шофирането като дейност, както и заетост в производството, но също и работни места за строеж на пътища, мотели, ресторанти и цялата идея за предградията.
“Отново сме в тази паника. Случва се на всеки 25 до 50 години. Хората психясват как машините ще им вземат работата, но това никога не се случва.”
Е, не е точно така, но наскоро Андреесен каза още, че “До 10 години, печелившата авто компания ще е тази, която направи най-добрия софтуер… Цялото преживяване в една кола ще се определя от софтуера.”
Звучи оптимистично и е повод да се замислим за възможностите за нови работни места в създаващи се направления.
Ето видеото от разговора с Андреесен по време на Code 2017:
{youtube}F63zWfQwqzI{/youtube}
От: Teslarati
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
{loadposition newsletter}
Leave a Reply