Първият безжичен електромотор в колело на електромобил

bezzhichen_elektromotor

Първият безжичен електромотор в колело на електромобил

bezzhichen_elektromotor
В този блог: Японски специалисти са разработили успешно първата според тях досега система за вграждане на безжично захранван електромотор в колело на електромобил.

Моторите, които се вграждат в колелата (или още главинни електромотори), задвижват директно електромобила, без нужда от трансмисия или валове…

Хироши Фуджимото, професор към Университета в Токио специализиращ в контрола на електрически превозни средства, и негови колеги са направили работещ прототип с електромотор монтиран в колело, получаващи безжично енергия.

Главинните електромотори, които има са сега на пазара, получават енергия от батерията по кабели и системата неминуемо е по-сложна от такава с безжично задвижвани електромотори.

В прототипа на японците предавателна бобина изпраща ток към приемна бобина в електромотора, като разстоянието между двете е 10 сантиметра.

Екипът е постигнал задвижване на електромотор с максимална мощност 3 кВт с предаване на контролна информация към всяко колело през стандартна Bluetooth безжична технология.

Теоретично тестовият електромобил може да се движи с макс. 75 км/ч, а ако тези 3 кВт ти се струват малко, умножено по 4 това би дало 12 кВт, колкото е максималната мощност на Рено Туизи (13 кВт). Скоростта на Туизи е ограничена до 85 км/ч, с което показателите на двете системи стават идентични.

Четири електромотора са повече от един, но всеки от тях може да е с по-ниска мощност (съответно по-евтин), а без излишни агрегати и кабели системата става супер ефективна. Щом са разработили тази, ще направят и по-подходяща за реална пътна употреба.

Мобилните телефони замениха стационарните, а безжичните бобини може един ден да изместят кабелите.

Виж повече за системата тук.

От: EV News

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

{loadposition newsletter}

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Share this post

Comments (36)

  • DARK Reply

    Не , че нещо ма за мене това е пълен идиотизъм при положение , че всеки се опитва да изкара максимално КПД от електромобилите за да може да се измине поне някакво адекватно разстояние изведнъж тия типове си губят времето първо правейки всичко по тежко щото 2 жици по 2см са по леки от 2 бубини които трябва да прехвърлят същото количество енергия и второ загубите от всичките трансформации от от ток по жичката в радио вълни после пак в ток по жичката и най-накрая в механична енергия.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Исках да кажа 2 жици по 10см.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    много се радвам за разработката, че достига масовост и ще е последвана от подобни по-добри! 🙂
    а лично бих се примирил с “неудобството” през около 100х км да трябва само да се замени един кабел на колело около 20см. 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    И на мен ми допада много идеята, а интересът към блога и технологията направо ме разби. Четен над 400 пъти, във фейсбук харесан над 50 пъти, споделен над 20 пъти и видян от над 3500 хора!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Не , че нещо ма за мене това е пълен идиотизъм при положение , че всеки се опитва да изкара максимално КПД от електромобилите за да може да се измине поне някакво адекватно разстояние изведнъж тия типове си губят времето първо правейки всичко по тежко щото 2 жици по 2см са по леки от 2 бубини които трябва да прехвърлят същото количество енергия и второ загубите от всичките трансформации от от ток по жичката в радио вълни после пак в ток по жичката и най-накрая в механична енергия.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Исках да кажа 2 жици по 10см.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    много се радвам за разработката, че достига масовост и ще е последвана от подобни по-добри! 🙂
    а лично бих се примирил с “неудобството” през около 100х км да трябва само да се замени един кабел на колело около 20см. 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    И на мен ми допада много идеята, а интересът към блога и технологията направо ме разби. Четен над 400 пъти, във фейсбук харесан над 50 пъти, споделен над 20 пъти и видян от над 3500 хора!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Не , че нещо ма за мене това е пълен идиотизъм при положение , че всеки се опитва да изкара максимално КПД от електромобилите за да може да се измине поне някакво адекватно разстояние изведнъж тия типове си губят времето първо правейки всичко по тежко щото 2 жици по 2см са по леки от 2 бубини които трябва да прехвърлят същото количество енергия и второ загубите от всичките трансформации от от ток по жичката в радио вълни после пак в ток по жичката и най-накрая в механична енергия.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Исках да кажа 2 жици по 10см.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    много се радвам за разработката, че достига масовост и ще е последвана от подобни по-добри! 🙂
    а лично бих се примирил с “неудобството” през около 100х км да трябва само да се замени един кабел на колело около 20см. 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    И на мен ми допада много идеята, а интересът към блога и технологията направо ме разби. Четен над 400 пъти, във фейсбук харесан над 50 пъти, споделен над 20 пъти и видян от над 3500 хора!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Не , че нещо ма за мене това е пълен идиотизъм при положение , че всеки се опитва да изкара максимално КПД от електромобилите за да може да се измине поне някакво адекватно разстояние изведнъж тия типове си губят времето първо правейки всичко по тежко щото 2 жици по 2см са по леки от 2 бубини които трябва да прехвърлят същото количество енергия и второ загубите от всичките трансформации от от ток по жичката в радио вълни после пак в ток по жичката и най-накрая в механична енергия.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Не , че нещо ма за мене това е пълен идиотизъм при положение , че всеки се опитва да изкара максимално КПД от електромобилите за да може да се измине поне някакво адекватно разстояние изведнъж тия типове си губят времето първо правейки всичко по тежко щото 2 жици по 2см са по леки от 2 бубини които трябва да прехвърлят същото количество енергия и второ загубите от всичките трансформации от от ток по жичката в радио вълни после пак в ток по жичката и най-накрая в механична енергия.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Исках да кажа 2 жици по 10см.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Исках да кажа 2 жици по 10см.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    много се радвам за разработката, че достига масовост и ще е последвана от подобни по-добри! 🙂
    а лично бих се примирил с “неудобството” през около 100х км да трябва само да се замени един кабел на колело около 20см. 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    много се радвам за разработката, че достига масовост и ще е последвана от подобни по-добри! 🙂
    а лично бих се примирил с “неудобството” през около 100х км да трябва само да се замени един кабел на колело около 20см. 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    И на мен ми допада много идеята, а интересът към блога и технологията направо ме разби. Четен над 400 пъти, във фейсбук харесан над 50 пъти, споделен над 20 пъти и видян от над 3500 хора!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    И на мен ми допада много идеята, а интересът към блога и технологията направо ме разби. Четен над 400 пъти, във фейсбук харесан над 50 пъти, споделен над 20 пъти и видян от над 3500 хора!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Не , че нещо ма за мене това е пълен идиотизъм при положение , че всеки се опитва да изкара максимално КПД от електромобилите за да може да се измине поне някакво адекватно разстояние изведнъж тия типове си губят времето първо правейки всичко по тежко щото 2 жици по 2см са по леки от 2 бубини които трябва да прехвърлят същото количество енергия и второ загубите от всичките трансформации от от ток по жичката в радио вълни после пак в ток по жичката и най-накрая в механична енергия.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Исках да кажа 2 жици по 10см.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Не , че нещо ма за мене това е пълен идиотизъм при положение , че всеки се опитва да изкара максимално КПД от електромобилите за да може да се измине поне някакво адекватно разстояние изведнъж тия типове си губят времето първо правейки всичко по тежко щото 2 жици по 2см са по леки от 2 бубини които трябва да прехвърлят същото количество енергия и второ загубите от всичките трансформации от от ток по жичката в радио вълни после пак в ток по жичката и най-накрая в механична енергия.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    много се радвам за разработката, че достига масовост и ще е последвана от подобни по-добри! 🙂
    а лично бих се примирил с “неудобството” през около 100х км да трябва само да се замени един кабел на колело около 20см. 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Исках да кажа 2 жици по 10см.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    И на мен ми допада много идеята, а интересът към блога и технологията направо ме разби. Четен над 400 пъти, във фейсбук харесан над 50 пъти, споделен над 20 пъти и видян от над 3500 хора!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    много се радвам за разработката, че достига масовост и ще е последвана от подобни по-добри! 🙂
    а лично бих се примирил с “неудобството” през около 100х км да трябва само да се замени един кабел на колело около 20см. 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    И на мен ми допада много идеята, а интересът към блога и технологията направо ме разби. Четен над 400 пъти, във фейсбук харесан над 50 пъти, споделен над 20 пъти и видян от над 3500 хора!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Не , че нещо ма за мене това е пълен идиотизъм при положение , че всеки се опитва да изкара максимално КПД от електромобилите за да може да се измине поне някакво адекватно разстояние изведнъж тия типове си губят времето първо правейки всичко по тежко щото 2 жици по 2см са по леки от 2 бубини които трябва да прехвърлят същото количество енергия и второ загубите от всичките трансформации от от ток по жичката в радио вълни после пак в ток по жичката и най-накрая в механична енергия.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Исках да кажа 2 жици по 10см.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    много се радвам за разработката, че достига масовост и ще е последвана от подобни по-добри! 🙂
    а лично бих се примирил с “неудобството” през около 100х км да трябва само да се замени един кабел на колело около 20см. 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    И на мен ми допада много идеята, а интересът към блога и технологията направо ме разби. Четен над 400 пъти, във фейсбук харесан над 50 пъти, споделен над 20 пъти и видян от над 3500 хора!

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Не , че нещо ма за мене това е пълен идиотизъм при положение , че всеки се опитва да изкара максимално КПД от електромобилите за да може да се измине поне някакво адекватно разстояние изведнъж тия типове си губят времето първо правейки всичко по тежко щото 2 жици по 2см са по леки от 2 бубини които трябва да прехвърлят същото количество енергия и второ загубите от всичките трансформации от от ток по жичката в радио вълни после пак в ток по жичката и най-накрая в механична енергия.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • DARK Reply

    Исках да кажа 2 жици по 10см.

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • nedi alex Reply

    много се радвам за разработката, че достига масовост и ще е последвана от подобни по-добри! 🙂
    а лично бих се примирил с “неудобството” през около 100х км да трябва само да се замени един кабел на колело около 20см. 🙂

    November 30, -0001 at 12:00 am
  • Мартин Хаджистойков Reply

    И на мен ми допада много идеята, а интересът към блога и технологията направо ме разби. Четен над 400 пъти, във фейсбук харесан над 50 пъти, споделен над 20 пъти и видян от над 3500 хора!

    November 30, -0001 at 12:00 am

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *